Test MG ZS 1.5 DVVT (2022)

Test MG ZS 1.5 DVVT (2022)

Autor: Pavel Srp -  Foto: Pavel Srp - 12. 1. 2023


Auta zdražují, za poslední skoro tři roky to je opravdu o hodně. Některé značky si přesto stále drží poměrně příznivou cenovou politiku, přičemž jednou z nich je MG. I díky tomu hlásí za rok 2022, kdy vstoupilo na český trh úspěch. My jsme v testu vyzkoušeli ZS, menší z modelů, které na českém trhu značka nabízí.

Znovuzrozená

MG je původem britská značka, která vznikla v roce 1924. Neměla vždy úplně růžový osud, který nakonec vyvrcholil v roce 2005 bankrotem. Tehdy jej od čínského vlastníka, kterým byla společnost Nanjing Automobile Group, převzal jiný čínský výrobce Shanghai Automobile Industry Corporation (SAIC), který automobilku vlastní dodnes.

Přečtěte si také:  Test Audi S6 Avant 3.0 TDI quattro (2022)

V současné době má značka MG v nabídce několik modelů. V České republice máme zatím jen dva: benzinové ZS a plug-in hybridní EHS. To se ovšem už brzy změní, protože v příštím týdnu odstartuje prodej benzinového HS a v průběhu roku 2023 se chystají ještě dva elektromobily. MG slibuje, že všechny nové modely by měly být naceněny opět výhodně.

Test MG ZS 1.5 DVVT (2022)

Základní model, základní motor

MG ZS je menší z modelů, který rozměrově odpovídá modelům jako je například Škoda Karoq a Dacia Duster, kteří jsou do jisté míry jejími konkurenty. Z pohledu designu překvapí, že jde o auto, které se na evropském trhu ničemu nevymyká, pryč jsou doby, kdy čínské modely kopírovaly evropské konkurenty a vypadaly… jak to říci kulantně… prostě směšně. Nakonec i zpracování a spasování karosářských dílů vypadá povedeně. Snad jen poměrně malá 17″ kola a úzké pneumatiky působí v dnešním světě, kdy mají i malá auta obrovská kola, trochu netradičně.

Podobné je to i v kabině. Tady  je hlavní dominantou dotekový displej multimédií, který má jednoduchou grafiku a poměrně hezké rozlišení. Startuje sice docela pomalu, ale pak už reaguje docela rychle. Podporuje i zrcadlení mobilního telefonu přes aplikace Android Auto i Apple CarPlay, ale musíte je s autem spojit s kabelem. Zajímavé bylo ladění rádia, respektive výběr stanice, protože rádio je neseskupovalo a pokud se někde překrývaly na pásmu FM frekvence jedné stanice, byla v seznamu několikrát.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Golf 1.0 eTSI DSG (2022)

Nakonec největším „problémem“ je asi fakt, že auto nekomunikuje v Češtině. Oba dva displeje – jak ten středový, tak i palubní počítač v kapličce přístrojů – jsou v angličtině. Český importér MG si je tohoto nedostatku vědom a už to s výrobcem řeší. Překlady už u výrobce jsou, ten je teď bude postupně v rámci nabíhající výroby do aut zařazovat. Zda půjde Český jazyk dohrát i zpětně do již prodaných aut, to zatím český importér nemá potvrzené.

Test MG ZS 1.5 DVVT (2022)

Testovaný kus je tzv. „cena od“, tedy nejnižší výbava Essential s atmosférickým benzinovým motorem o objemu 1,5 litru s manuální šestistupňovou převodovkou. I tak tu je ale výbava opravdu dostatečná a prakticky nic moc víc nutně není potřeba. V základu je 6 airbagů, přední LED světlomety, klimatizace, Bluetooth handsfree se zrcadlením mobilního telefonu i centrální dálkové odemykání nebo všechny čtyři elektrická okna i zrcátka nebo tempomat. Nechybí ani couvací kamera, jejíž obraz se promítá do vnitřního zpětného zrcátka.

Nejnižší výbava má také jako jediná klasické, ale hodně přehledné analogové budíky, které jsou doplněny o digitální ukazatele stavu paliva a teploty chladicí kapaliny. Mezi nimi je barevný displej palubního počítače, který poskytuje opravdu velkou spoustu informací včetně teploty pneumatik i jejich tlaku.

Přečtěte si také:  Test Range Rover P530 AWD (2022)

Základní motorizace je čtyřválcová s atmosférickým plněním. Kvůli tomu není její výkon nijak vysoký, stejně jako točivý moment. Obojí je k dispozici až ve vyšších otáčkách, takže pokud chcete výrazně zrychlit, je potřeba motor vytáčet. Technické údaje pohonného ústrojí jsou velmi podobné nedávno testovanému Hyundai i30 kombi s podobným motorem, stejně jako jízdní projev. Motor poskytuje maximálně 78 kW/106 koní při 6000 ot./min a točivý moment je 141 Nm při 4500 ot./min. Zrychlit z 0 na stovku umí auto za 10,9 sekundy a jede maximálně 175 km/h.

Test MG ZS 1.5 DVVT (2022)

Motor a zpřevodování jsou ve městě naprosto bez problému. Nějaký větší nedostatek výkonu úplně pociťovat nebudete, přesto je kvůli zrychlování lepší držet motor (na rozdíl od turbomotorů) alespoň ve středních otáčkách. Řadit budete určitě častěji než s výkonnějším litrovým turbomotorem, který je k dispozici výhradně pro dvě nejvyšší výbavy. Dech ale motoru dochází na dálnici, kde je potřeba občas podřazovat na čtyřku. Motor bude vyhovovat spíše defenzivně jezdícím řidičům, kteří nikam nepospíchají a o předjíždění na okresních silnicích ani nepřemýšlí.

Pokud budete jezdit defenzivně, dočkáte se spotřeby paliva do 7 l/100 km, pokud budete častěji využívat vyšší otáčky a snažit se jezdit dynamicky, přehoupnete se přes sedmilitrovou spotřebu. Nádrž má objem 45 litrů, což vystačí na docela slušný akční rádius.

Přečtěte si také:  Test Jaguar F-Pace 300 Sport (2022)

Komfortní podvozek

S nepříliš výkonným motorem koresponduje i podvozek, který je spíše komfortní a na posádku se snaží nepřenášet nekvalitu silnic a dálnic. Podvozek je tichý, neozývají se od něj žádné nepříjemné rány a auto se nenatřásá. Svůj podíl na tom mají jistě i nevelká (a tedy i poměrně lehká) kola se slušným profilem pneumatik.

Test MG ZS 1.5 DVVT (2022)

Stejně jako motor, ani podvozek se příliš nehodí na dynamickou jízdu. Do zatáček se auto poměrně naklání a snažit se s ním řezat zatáčky vlastně není zábava. O to více jej ale opět ocení řidiči, kteří preferují defenzivní styl jízdy. Nakonec ani řízení neposkytuje zpětnou vazbu. Přestože si můžete nastavit intenzitu, respektive tuhost řízení, jde stále jen o elektronický odpor. 

Závěr a cena

MG ZS je příjemné překvapení, zejména kvůli poměru cena/výkon. Za 425 tisíc u testované verze totiž dostanete auto, jehož výbava je už v nejnižší verzi zcela dostatečná a nic podstatného mu nechybí. Se základní výbavou je ovšem spojen pouze základní atmosférický motor, jehož dynamika nijak neoslní a bude třeba častěji pracovat s převodovkou. Pokud budete chtít zrychlit, budete muset motor vytočit do otáček, protože pod 2000 ot./min se neděje prakticky nic. Odmění se vám ovšem spotřebou paliva, která bude při běžné jízdě na hranici sedmi litrů.

Přečtěte si také:  Test Hyundai i30 N Drive-N (2022)

Pokud byste chtěli silnější a pružnější motor, pak budete muset sáhnout po třetí výbavě Elegance, která vyjde na 494 940 Kč. A v nabídce je i automatická převodovka, kterou dostanete k nejvyšší výbavě Exclusive za 529 940 Kč. Příplatkové prvky v ceníku nejsou, výbavy jsou jasně a přesné dané. Pohon všech kol MG v České republice také nenabízí, poháněna budou vždy kola přední nápravy.

Technické údaje:

Auto:

MG ZS 1.5 DVVT (2022)

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1498 ccm

Plnění motoru:

atmosférické

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

78 kW/106 koní při 6000 ot./min

Točivý moment:

141 Nm při 4500 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

10.9 s

Maximální rychlost:

175 km/h

Převodovka:

pětistupňová manuální

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,6 l/100 km

Emise CO2:

149 g/km

Objem nádrže:

45 litrů

Délka:

4323 mm

Šířka:

1809 mm

Výška:

1653 mm

Rozvor:

2577 mm

Provozní hmotnost:

 1231-1239 kg

Objem zavazadlového prostoru:

448 / 1375 litrů

 

Štítky: , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


5 názorů na “Test MG ZS 1.5 DVVT (2022)”

  1. Matyas Jarolím

    Vlastním cca měsíc uvedený vůz, je ve lepší výbavě s koženým interiérem sedadel, zatím spokojenost, jezdím krátké trasy kolem 30 km, spotřeba 6,1 l, není to žádný závoďák, ale když se přišlápne krásně nastupuje, dobře se vytáčí, ale kam chcete dnes spěchat, výbava skvělá a má vše co je třeba i vychytávky navíc. Spokojenost za dostupnou cenu, (pokud bych chtěl Škodu, musel bych přidat ještě jednou tolik co je zde v základu za příslušenství.

  2. Vlastním cca měsíc uvedený vůz, je ve lepší výbavě s koženým interiérem sedadel, zatím spokojenost, jezdím krátké trasy kolem 30 km, spotřeba 6,1 l, není to žádný rychlík, ale když se přišlápne krásně nastupuje, dobře se vytáčí, ale kam chcete dnes spěchat, výbava skvělá a má vše co je třeba i vychytávky navíc. Spokojenost za dostupnou cenu, (pokud bych chtěl Škodu, musel bych přidat ještě jednou tolik co je zde v základu za příslušenství.

  3. Rozhodně bych raději bral výbavu Emotion. není o moc dražší a obsahuje věci, které považuji za užitečné. Možná bych si i připlatil za doplňkové věci jako je nouzová rezerva apod. Jinak je to auto naprosto dostačující. Pětistupňový manuál je tak akorát a motor s nepřímým vstřikem ušetří hodně za opravy. Pokud někdo potřebuje sporťák, tak si nepořídí SUV. Pro důchodce, který potřebuje na nákup a nebo objet doktory a návštěvy je to auto naprosto dostatečné. Záruka 7 let asi hovoří za vše.
    Jinak pozor u litrového hybridu na převodovku. Udává se sice desetistupňová, ale 6 rychlostí je pro spalovací motor a 4 pro elektromotor.

  4. Mrzí mě že lidé a hlavně autor článku který by měl být fundovaný člověk do dnes neví jaká je funkce aplikací Android Auto a Apple CarPlay a uvádí že auto zrcadlí pomocí těchto aplikací. Jde o to že se vůbec nejedná o zrcadlení což byla dříve taková nouzová funkce která promítala obraz z obrazovky telefonu na obrazovku automobilu což vedlo k nepříjemným efektům ohledně převodu obrazu a rozlišení případně zobrazovaných informací ale o spouštění aplikací telefonu přímo v systému vozidla a na jeho obrazovce pro což jsou také optimalizovány a proto na rozdíl od zrcadlení nelze spustit cokoliv ale pouze aplikace těchto systémů. Možná jsem hnidopich ale pokud píšu recenze tak bych měl alespoň vědět o čem píšu.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *