Dacia: nový showroom TUkas Praha

Inflace pomáhá levnějším značkám aut. Na evropském trhu je úspěšná Dacia, daří se i MG

Autor: Pavel Srp - Zdroj: autoweek.cz, Dacia, MG, SDA, ACEA - Úvodní foto: Tomáš Devera - 1. 1. 2023


Evropou zmítají problémy, které zvyšují inflaci, například v České republice ji máme na rekordních hodnotách. I to nahrává do karet levnějším automobilkám, které trhají prodejní rekordy. Na evropském trhu se velmi daří Dacii, ale také například znovuzrozenému MG.

Dacia ušla za poslední dvě dekády od své reinkarnace pod křídly automobilky Renault ušla obrovský krok a z čistě budgetové značky se stala značka mainstramová. A mohou za to nejvíce nové, současné generace modelů. Ty totiž nejen vypadají k světu, ale mají moderní technologie i výbavu. Přesto se cenově stále drží poměrně docela nízko, ačkoliv už zdaleka nejde o nejlevnější modely na trhu.

Dacia v Evropě stále roste, jen v letošním roce je to o 14 %, což je třetí nejlepší číslo, lépe jsou na tom pouze značka DS Automobiles (+15,5 %) a Alfa Romeo (+24,6 %). Za prvních 11 měsíců zaregistroval rumunský výrobce ve státech EU už bezmála 394 tisíc automobilů, což je opravdu velké číslo. Naopak mateřský Renault na trzích EU o podobná procenta klesá. Od letošního ledna do listopadu prodal 480 290 kusů automobilů, což je meziroční pokles o 16,4 %. V České republice je za 1-11/2022 Dacia na 6. místě s celkem 8376 prodanými modely, což znamená tržní podíl 4,72 %.

Modely Dacia s novou identitou už jsou v ČR. Prohlédli jsme si je v prvním novém českém showroomu

„V celé Evropě na nás velmi tvrdě dopadá inflace. Ceny aut proto rostou rychleji a do vyšších úrovní než kdokoliv očekával. To se samozřejmě nevyhnulo ani vozům Dacia, nicméně současně je volí stále víc klientů, pro něž se auta jiných značek stávají nedostupnými. Je to unikátní situace, protože stále víc klientů nemůže platit tolik peněz za auta vyšších segmentů a s vyšší úrovní výbavy jako dosud, ale také stále víc lidí nechce za auto vydat příliš mnoho peněz. To je přivádí k Dacii, kde si mohou zvolit i vyšší úroveň výbavy a přitom neplatí za nic, co by nepotřebovali. Nabízíme jim nízké náklady a současně nejlepší hodnotu za jejich peníze,“ řekl před časem pro magazín Autoweek šéf značky Dacia Denis Le Vot.

Podobně je na tam ale také další z novinek na evropském trhu, Číňany (SAIC Motor) znovuzrozená značka MG. Ta do showroomů i v České republice vtrhla v roce 2022 ve velkém stylu a ačkoliv jde o úplnou novinku, zákazníci její modely kupují. Velkou výhodou je jejich cena. Velkou výhodou je fakt, že pro prodej svých modelů využívá u nás i na Slovensku také showroomy značky Mitsubishi. I díky tomu jich je po Evropě už téměř osm stovek.

V České republice dnes odstartovala prodej další nová značka. Nově tu koupíte modely MG

MG v Evropě meziročně (2022 vs. 2021) vzrostly prodeje v kontinentální o 160 %, ale MG hodně rostlo i mimo EU ve Velké Británii. Ostatně je to původem britská značka. Tady se prodeje zvýšily o 64 %. V obou případech bylo prodáno na 50 tisíc aut, celkem má tedy MG v Evropě prodáno už 100 tisíc vozidel.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru