test-2021-mercedes-benz-v250d-L-airmatic- (7)

Když máte velkou rodinu anebo potřebujete převážet víc lidí, budete potřebovat MPV, případně dodávku. A pokud se nechcete spokojit jen tak s něčím, můžete se podívat i do nabídky Mercedes-Benzu. Ten má třeba třídu V, do které nabízí i vzduchové odpružení. A právě takové véčko jsme vyzkoušeli v testu.

Dodávková limuzína?

Mercedes-Benz třídy V jsme v testu už měli několikrát, ale tentokrát je to poprvé, kdy ho máme se vzduchovým podvozkem Airmatic. Za ten si připlatíte bez pár korun 56 tisíc, což vůbec není moc. Tím spíše s ohledem na to, jak se charakter auta promění. Bez nadsázky se dá říct, že je to nejpohodlnější dodávka, která na trhu existuje, ačkoliv kvalit eskové limuzíny zdaleka nedosahuje.

Přečtěte si také:  Hofele upravil Mercedes-AMG G 63. Stříbrná matná karoserie ladí s černými doplňky a dostala obrovská kola

Véčko je na vzduchovém podvozku příjemně houpavé (i když ne tak, aby se vám dělalo špatně, stále je to poměrně vysoká dodávka) a komfort je prostě parádní. Překvapením je i to, že véčko se vzduchem vcelku zvládá filtrovat i krátké příčné nerovnosti, s nimiž mají většinou pneumatické podvozky problémy. Ne snad, že byste je necítili, ale nedostaví se takové to typické poskočení.

test-2021-mercedes-benz-v250d-L-airmatic- (3)

Podvozek samozřejmě nabízí i různé režimy tlumení, lišící se podle zvoleného jízdního režimu. Řídící jednotky umějí regulovat odpružení každého kola zvlášť podle aktuální situace i stavu povrchu, po němž auto jede. Neumí ale podvozek na výmol, díru či propadlý kanál a podobně připravit, jako to dělá třeba právě nový Mercedes-Benz třídy S.

Protože jde o vzduchový podvozek, umí i upravit světlou výšku vozidla. A to oproti „normálnímu“ nastavení nahoru (pokud je potřeba projet nějakou polní cestu nebo podobně), ale i dolů, kam se spouští automaticky při vyšších rychlostech, aby zlepšil stabilitu auta, ale i snížil spotřebu paliva. Podvozek také udržuje stálou světlou výšku při naložení auta, takže pouze s řidičem bude stále stejně vysoké jako se sedmi členy posádky i s jejich zavazadly.

Přečtěte si také:  Test Mitsubishi ASX 2.0 SMART MIVEC 4WD CVT LPG (2021)

Pohon zadních nebo všech kol

Mercedes-Benz třídy V je mezi dodávkami poměrně netradičně vybaven pohonem zadních, případně na přání všech čtyř kol. Testovaný kus poháněla pouze zadní kola, přičemž byla spojena s motorizací 250 d. To prozradí dvoulitrový naftový čtyřválec s přeplňováním, výkonem 140 kW/190 koní a točivým momentem 440 Nm.

test-2021-mercedes-benz-v250d-L-airmatic- (30)

A to je na auto dlouhé 5140 mm, vysoké 1880 mm a vážící 2152 kg dostatečné. Je sice cítit, že motor musí tahat hodně velkou masu, ale dělá to s grácií. Zrychlování zvládá i v dálničních rychlostech a nedělá mu problém ani hmotnost na palubě, ačkoliv plně naložení jsme v rámci testování nejeli.

Přečtěte si také:  Aby adaptivní tempomat fungoval i ve sněhové vánici, má Mercedes-Benz i další značky vyhřívaný radar

Spotřeba paliva se nejčastěji pohybovala mezi 9 a 10 l/100 km a zahrnovala hlavně cesty po dálnici s tempomatem nastaveným na 140 km/h. Pokud jsme ale vyrazili za město a přibližně dodržovali rychlostní limity, nebyl problém s hodnotami kolem 8 l/100 km. Palivová nádrž má homologovaný objem 57 litrů, ale bez příplatku je k dispozici 70litrová nádrž, kterou mělo i testované auto.

Jakmile se s autem rozjedete, můžete si užívat komfortu. Tu úplnou pohodu na palubě nakonec kazí jen trochu hlučnější projev motoru (respektive hluk v kabině) při dálničních rychlostech. Pokud ale jedete ve městě nebo mimo něj, je v interiéru poměrně klid a ticho. 

test-2021-mercedes-benz-v250d-L-airmatic- (17)

V rámci testovacího týdne a cestách po městě mi vadilo i naladění převodovky při úplném dobrzďování do zastavení – například k semaforům. Jakkoliv je převodovka při jízdě skvělá, řadí rychle a je „chytrá“, tak před úplným zastavením podřadí na jedničku a celým autem to pak škubne. Nebyla to jen nahodilá skutečnost, ale stávalo se to pokaždé. A bylo jedno, jestli byl zapnutý (u některých konkurenčních aut to dělá převodovka při zapnutém systému) anebo vypnutý Start/Stop.

Kabina své roky prozradí, ale MBUX nechybí

Na palubě už je poznat, že Véčko není nejnovější model. Například klíč je sice digitální, ale měly ho mercedesy už před dvaceti lety. Navíc nejde využít bezklíčové odemykání a startování, takže klíček musíte zasunout do zdířky a klasicky s ním otočit.

Přečtěte si také:  Brabus se vyřádil na hot-hatchi Mercedes-AMG A 45 S. Vypadá i jede fenomenálně, ale ta cena...

Podobné je to i s volantem. Ten je sice poměrně příjemně skloněný, není to úplně dodávkový posed a dobře se drží, a má mechanická tlačítka k ovládání. Není to sice špatné řešení, přesto je ovládání s dotekovými ploškami, které mají jiné modely automobilky, na nový systém MBUX lepší. Důležité ale je, že Mercedes-Benz třídy V umí „Hej, Mercedes!“.

test-2021-mercedes-benz-v250d-L-airmatic- (15)

Můžete ho tak za jízdy prostě oslovit a zeptat se ho na to, jaké počasí je ve vaší cílové destinaci, nechat ho navigovat do místa určení a podobně. Současně s tím je na středovém panelu místo původního otočného ovladače touchpad.

 

Co se prostornosti a praktičnosti týká, není Mercedes-Benzu třídy V moc co vytknout. Testovaná verze je prostřední délky, označovaná jako „L“, která má stejný rozvor 3200 mm jak krátká verze, ale celkově je o 245 mm delší. Pokud by vám to nestačilo, je tu ještě možnost verze „XL“, jejíž rozvor je prodloužen na 3430 mm a celková délka je 2177 mm. Tu jsme testovali před rokem.

Přečtěte si také:  První jízda: Škoda Kodiaq RS vyměnila motor. Pohání ji teď stejný motor jako Octavii RS

Náš automobil byl vybaven třemi řadami sedadel s uspořádáním 2+2+3. Prostřední řada sedadel byla posuvná, takže se dal zvětšit prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech a zároveň se jim úplně dozadu díky tomu i dobře nastupovalo.

test-2021-mercedes-benz-v250d-L-airmatic- (27)

Závěr a cena

Testovaný Mercedes-Benz třídy V je asi nejpohodlnější dodávkou, kterou jsme zatím testovali. Může za to příplatkový vzduchový podvozek, za který zaplatíte slušných necelých 56 tisíc korun. Jízda je pak příjemně komfortní a houpavá, přičemž si přesto posádka nepřipadá jak na lodi. Zlepšit by se ale určitě dalo odhlučnění při vyšších rychlostech.

Výrobce má velmi bohatou nabídku verzí, zahrnující tři délky, dva rozvory, ale také pohon zadních nebo všech kol. Vybírat si nemůžete jen převodovku, protože k dispozici je pouze devítistupňový automat. Ten při jízdě řadí hladce, je chytrý a rychlý, ale při dobrzďování do zastavení cuká.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Amarok V6 TDI 4Motion Aventura (2021)

A cena? Bude záležet jen a jen na vás, jak moc se při sestavování auta v konfigurátoru rozvášníte. Základní cena testovaného kusu ve verzi Mercedes-Benz – V 250 d L RWD startuje na Cena podvozku 1 137 000 Kč, s příplatkovou výbavou se vyšplhala na 1 500 218 Kč bez DPH, tedy konečných 1 815 263,78 Kč s DPH.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Mercedes-Benz
Typ: V 250 d L
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1951 ccm
Plnění motoru: přeplňování turbodmychadlem
Palivo: nafta
Pohon: zadních kol
Výkon: 140 kW/190 koní při 4200 ot./min
Točivý moment: 440 při 1350 – 2400 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 9.5 s
Maximální rychlost: 205 km/h
Převodovka: devítistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.7 – 6.4
Emise CO2: 161 – 155 g/km
Objem nádrže: 70 litrů
Délka: 5140 mm
Šířka: 1928 mm
Výška: 1880 mm
Rozvor: 3200 mm
Pohotovostní hmotnost: 2152 kg

Přidat komentář