Mercedes-Benz si nemohl nevšimnout úspěchu BMW s modelem X6. I proto možná padlo rozhodnutí postavit vlastní model ve stejném stylu. Jako základ pro něj posloužila třída GLE a BMW X6 tak vznikl silný soupeř. Podívali jsme se na něj v redakčním testu.

Mercedes-Benz GLE Coupé, jak zní jeho celý název, vychází z verze GLE, která je výraznou modernizací třídy ML. Změna označení (aby odkazovala na ekvivalent v běžné nabídce – v tomto případě třídu E) není ale jedinou změnou. Z vnějšku nejvíce zaujme nová přední maska (tím se GLE liší od GLE Coupé) s jednou podélnou lamelou (GLE má dvě). Z boku nejvíce vynikne tvar karoserie připomínající tvary vozů Coupé a jasně odkazující na „vzor“ z Bavorska.Zadní části dominují široké světlomety ne nepodobné těm z eSkového Coupé.

test-mercedes-benz-gle-coupe-350d-4matic-9g-tronic-p1

Změny se odehrály ale také v interiéru, který dostal nové tvary i ovladače, ale také zcela nový 7″ displej multimediálního systému trčící z palubní desky po vzoru menších modelů. Jeho ovládání zajišťuje otočný ovladač kombinovaný s dotykovou ploškou, samotný displej dotykem ovládat nelze. Toto ovládání jsme mohli poprvé vidět v nové třídě S a rozšiřuje se napříč celou modelovou paletou automobilky. Interiér zakončuje nový multifunkční volant.

GLE Coupé na fotkách působí obrovským dojmem a naživo to jen potvrzuje. Karoserie nabízí prakticky stejné rozměry jako má BMW X6 (liší se o centimetry), ale působí větším, honosnějším a majestátnějším dojmem. Mohou za to nejen oblé tvary karoserie, ale i obrovská 21″ kola se stále vcelku vysokými pneumatikami, ale i velké znaky (trojcípé hvězdy) na obou koncích auta. Nutno uznat, že GLE Coupé to designově druhé generaci BMW X6 natře, ta je totiž nyní nepoměrně „obyčejnější“ a dá se jednoduše splést s menším BMW X4. Vše ale samozřejmě záleží na vkusu každého z nás, nicméně auto poutalo pozornost kdekoliv jsme se s ním objevili.

test-mercedes-benz-gle-coupe-350d-4matic-9g-tronic-p2

Auto není velké zvenku, ale vlastně i uvnitř. Sedí se opravdu hodně vysoko, výhled ale není bůh ví jaký. Malá okna a svažující se záď nahrazuje kamerový systém kolem celého auta i parkovací senzory vpředu a vzadu. Se 180 cm výšky jsem neměl problém usadit se v pohodě vpředu ani vzadu, prostor pro hlavu ani pro jiné části těla mi rozhodně nechyběl. Prostorný je i zavazadelník (objem je 650 litrů), jeho nakládací hrana je ale hodně vysoko a pokud se vám něco odkutálí dopředu, můžete mít problém pro to dosáhnout, zvláště pokud jste drobná 150 cm vysoká blondýnka… Ocenil bych také sklápění opěradel zadních sedadel přímo z kufru, to však nejde. Kvůli sklopení opěradel musíte do interiéru.

Přečtěte si také:  Test Hyundai i10 1,0i (2020)

V nabídce motorizací je u GLE Coupé poměrně jednoduchý výběr, zejména chcete-li naftový motor. Ten je totiž v nabídce pouze jediný, bylo jím vybaveno také testovací auto. Jde o verzi 350 d s přeplňovaným vidlicovým šestiválcem a s výkonem 190 kW/258 koní. Zajímavá je také hodnota maximálního točivého momentu 620 Nm. A to je znát také při jízdě, protože auto ochotně zrychluje zejména v nižších a středních otáčkách, v těch vyšších už mu „dochází dech“. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za rovných 7 sekund a maximální rychlost 226 km/h. V prospektech se můžete dočíst také o tom, že spotřeba paliva je v kombinovaném režimu velmi optimistických 7,2 l/100 km. To je ovšem hodnota z říše snů. Podle našich zkušeností počítejte se spotřebou minimálně o dva litry vyšší.

Motor přenáší sílu prostřednictvím devítistupňové převodovky 9G-Tronic na kola obou náprav, jde o systém pohonu všech kol 4Matic. Převodovka řadí při běžné jízdě skvěle, změna rychlostních stupňů je prakticky neznatelná. Pokud ale plynový pedál sešlápnete razantněji, převodovka chvíli tápe a změnu provede až po chvíli. Z toho, ale i z celkového nastavení a chování auta je jasné, že na ostrou jízdu tohle auto stavěno nebylo.

test-mercedes-benz-gle-coupe-350d-4matic-9g-tronic-p3

V komfortním jízdním režimu je GLE Coupé poměrně těžkopádné, to ale neznamená neobratné. Svou dvou a čtvrt tunovou hmotnost se ani nesnaží nijak zamaskovat. Podvozek je měkčí, poměrně houpavý a auto na silnici pluje a při brzdění ponořuje předek. Je tu jasně vidět, že luxus a pohoda na palubě jsou to, oč tu běží. Za to mohou zejména příplatkové tlumiče vzduchového pérování Airmatic. Po přepnutí do sportovního režimu jako by však auto shodilo minimálně třetinu své hmotnosti. Najednou působí lehčím dojmem, méně se naklání, převodovka drží vyšší otáčky a zatáčky projíždí o poznání lehčeji. Lehkosti BMW X6 ale zdaleka nedosahuje. A právě při jízdě je nejvíce znát rozdíl obou aut – BMW X6 je „řidičtější“, GLE Coupé pohodlnější.

Čistě podle tvaru karoserie by se původně mohlo zdát, že jde o dvě „stejná“ auta, jenže obě auta snad nemohla být rozdílnější. Mercedes-Benz u GLE Coupé jasně dokazuje, že cílí na klidnější řidiče, přesto mu jde také o zákazníky, kteří o sobě rádi dávají najevo, že jsou úspěšní. Mimochodem do BMW X6 ve vrcholné verzi M50d jsme z Mercedesu-Benz GLE Coupé přesedli další týden, měli jsme tak jedinečnou možnost obě auta porovnat prakticky tváří v tvář. Na test BMW X6 se můžete těšit již brzy.

Přečtěte si také:  Test BMW X6 M50i xDrive (2020)

Základní cena modelu startuje s testovaným jediným naftovým motorem v nabídce na částce 1 810 160 Kč (s DPH). Testovaný vůz vyšel s příplatkovou výbavou na necelých 2,3 milionu Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Mercedes-Benz
Typ: GLE Coupé 350 d 4MATIC
Motor: vidlicový šestiválec
Objem válců: 2 987 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: 4×4
Výkon: 190 kW/258 koní v 3 400 ot./min
Točivý moment: 620 Nm v 1 600 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 7.0 s
Maximální rychlost: 226 km/h
Převodovka: automatická devítistupňová (9G-Tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km): 8.0 / 6.7 / 7.2
Emise CO2: 189 g/km
Objem nádrže: 93 litrů
Délka: 4 900 mm
Šířka: 2 003 mm
Výška: 1 700 mm
Rozvor: 2 915 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 250 kg
Objem zavazadlového prostoru: 650 / 1 720 litrů
Ceník: ke stažení zde