Test Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ (2022)

Test Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 29. 1. 2023


Mercedes-Benz CLS prošel modernizací už před nějakou dobou, ale do rukou se nám dostává až teď. Je to ale rovnou ve své nejlepší verzi Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+. A jak se s ním jezdí?

Modernizace byla decentní

Mercedes-Benz CLS stál takřka na začátku aut, která přivezla karoserii typu sedan, ale s tvary, které se měly podobat kupé. V nabídce je má od té doby velká spousta automobilek, ale právě CLS by se už další generace dočkat nemělo a po této třetí by mělo skočit jen v našich vzpomínkách.

První modernizaci dostalo CLS v roce 2020, tehdy se zaměřila na to, aby se přiblížil moderní době. Dostal inovované asistenční systémy, multimediální systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience) a také soubor tzv. Energizing Komfort. V roce 2021 prošel Mercedes-Benz CLS další modernizací. I ta byla hodně decentní, zejména z pohledu designu exteriéru. Faceliftované modely mají novou masku chladiče s plastickým vzorem s typickými trojcípými hvězdičkami. Nový je ještě přední nárazník. Nic moc zásadního se neměnilo ani v kabině. Tady je teď širší nabídka kombinací kůže s ozdobnými prvky a nová generace volantů (u testovaného AMG i s displeji ve spodní části, díky nimž lze měnit nastavení auta). Mercedes-Benz se zaměřil hlavně na to, aby si zákazníci užili ještě širší a výraznější možnosti individualizace.

Test Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ (2022)

AMG jen s šestiválcem

Třetí generace stylového CLS sice dostala i verze AMG, ale už nedostala verzi 63 s osmiválcem, ale „jen“ šestiválcové 53. Ani tak ale nejde o pomalé nebo snad nudné auto. Zdaleka ne. Vždyť třílitrový šestiválec s přeplňováním – ačkoliv nejde o „opravdový“ motor AMG, který by skládal „jeden muž“ (jako to platí u vrcholných AMG 45 a AMG 63) – se může pochlubit skvělými hodnotami. Jeho výkon je 320 kW435 koní a točivý moment vrcholí 520 Nm. Spalovací motor je navíc mild-hybridní, takže je podpořen mezi motorem a převodovkou uloženým 48V startér/generátorem (ten slouží jako startér motoru, alternátor i elektromotor), který přidává dalších 16 kW/22 koní a 250 Nm.


TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:

Chci operativní leasing!


U Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+, jak už název napovídá, je pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+, který je kombinován s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. K tomuto spojení vlastně není co vytknout, protože převodovka řadí hladce, přesto opravdu rychle a také intuitivně. Pokud by se vám její reakce přeji jen nelíbily anebo byste chtěli řadit jinak, nabízí se i možnost zcela manuálního režimu (nepřeřadí ani v omezovači), kdy se rychlostní stupně mění masivními páčkami na volantu.

Ačkoliv pod kapotou není pro vrcholná AMG legendární osmiválec, i tak se po startu ze čtveřice kulatých koncovek výfuku ozve docela pěkný zvuk. Vzhledem k tomu, že dnešní auta musejí dodržovat i poměrně přísné hlukové limity, nijak zásadně nehlučí. Při jízdě motor příjemně doplňuje a umí ze sebe vyloudit i nějaké decentní prsknutí po ubrání plynu na nejsportovnější jízdní režimy.

Test Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ (2022)

Motor je příjemně pružný v jakémkoliv spektru otáčkoměru, může za to nejen přeplňování turbodmychadly, ale také 48V startér/generátor, který se do práce zapojí prakticky ihned po sešlápnutí plynového pedálu, aby jeho práci vzápětí doplnil právě benzinový šestiválec. Motor je spíše jemný než drsný, což platí pro všechny jízdní režimy, drsnosti osmiválce zdaleka nedosahuje. I proto je to vlastně skvělá volba pro každodenní ježdění. Skvěle se hodí pro normální jízdu, kdy je kultivovaný a jemný, ale pokud chcete jet svižněji, dokáže to bez problémů také, jen mu chybí „výbušnost“.

A co spotřeba paliva? Bude záležet na tom, jak moc budete šlapat na plyn. Umí jezdit za devět, když se opravdu hodně snažíte a jezdíte podle předpisů a zrychlujete jemně, ale klidně i za dvacet, pokud na něj budete šlapat. My jsme se pohybovali nejčastěji mezi 10 a 11 l/100 km. Nádrž je 66litrová.

Jízda je tvrdší, ale může být zábavná

Testované AMG CLS 53 je vybaveno podvozkem se vzduchovým odpružením AMG RIDE CONTROL+, který kombinuje s na pohled povedenými koly o průměru 20″ s hodně nízkými pneumatikami. Jakkoliv to na pohled vypadá opravdu skvěle, tak při jízdě velká kola a nízké pneumatiky posádka pozná. Auto je tužší, nerovnosti do interiéru přenáší poměrně znatelně drncnutím a občas i akusticky. Podvozek nabízí možnosti změny tuhosti tlumičů, ale ta jeho tuhost nijak zásadně nemění.

Test Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ (2022)

Podvozek si sice tak úplně neužijete v centru staré Prahy anebo na nekvalitní silnici, ale na té kvalitní ano. Na ní se totiž auto může skvěle opřít do pneumatik a oblouk vykrouží hodně rychle, přesto jistě. Rychlost mu nechybí, přitom je ale vlastně taková nenucená, taková samozřejmá. Do oblouků se CLS stáčí dobře i díky tomu, že čtyřkolka je „chytrá“, preferuje zadní nápravu, auto ze zatáčky netahá ven, ale naopak jej tlačí dovnitř.

Ale co, když se za volantem chcete opravdu pobavit? Řízení má poměrně rychlý převod, což potěší, ale hlavně se dá i upravit chování stabilizace, což potěší ještě více. V prvním kroku lze stabilizaci, respektive její zásahy omezit, ale v tom druhém ji lze i zcela deaktivovat. Stačí k tomu už při omezené stabilizaci podržet tlačítko znovu a déle a vypne se. V tu chvíli tu už budete jen vy, auto a vaše řidičské zkušenosti. Pokud si navíc připlatíte za balíček AMG Dynamic Plus, dostanete mimo jiné i další jízdní režim „Race“ a také speciální režim pro driftování. K tomu je tu i pár designových drobností jako červeně lakované brzdové třmeny s černým nápisem AMG a pár drobností v interiéru.

Cena

A co prozradí pohled do ceníku? Třeba to, že i poměrně velké CLS můžete mít se čtyřválcovým naftovým motorem. Základem nabídky je totiž Mercedes-Benz CLS 220 d (143 kW/193 koní) s pohonem zadních kol, který začíná na 1 934 790 Kč. Nejlevnější benzinovou verzí je také čtyřválec, ale tentokrát mild-hybrid (220 kW/299 koní + 10 kW/14 koní) CLS 350 s cenovkou od 2 164 690 Kč. Testované vrcholné AMG CLS 53 startuje na 2 677 730 K. Všechny ceny jsou s DPH.

Technické údaje:

Auto:

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ (2022)

Motor:

šestiválec + 48V startér/generátor (mild-hybrid)

Objem válců:

2999 ccm

Plnění motoru:

2x turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

320 kW/430 koní při 5500 ot./min (spalovací motor)
+ 16 kW/22 koní (48V startér/generátor)

Točivý moment:

520 Nm při 1800 – 5800 ot./min (spalovací motor)
+ 250 Nm (48V startér/generátor)

Zrychlení 0-100 km/h:

4,5 s

Maximální rychlost:

250 km/h

Převodovka:

9° automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

9,2 l/100 km

Emise CO2:

209 g/km

Objem nádrže:

66 litrů

Délka:

4988 mm

Šířka:

1890 mm

Výška:

1435 mm

Rozvor:

2939 mm

Provozní hmotnost:

1980 kg

Objem zavazadlového prostoru:

490 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění



TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru