Mazda6 aktuální generace prošla zatím největší modernizací ve svém životním cyklu. Na karoserii se přesto nic výrazného nezměnilo. V testu jsme se podívali na kombík s naftovým motorem, manuální převodovkou a v základní výbavě.
Design: přibylo chromu
Mazda6 je nyní blyštivější. Oproti prvním modelům aktuální generace na ní přibylo chromu, ani tak to ale není žádný cirkus, vše je pořád decentní. Nejnovější evoluce přidala protaženou přední kapotu navazující na nově tvarované LED světlomety a mnohem výraznější chrom pod světlomety a kolem masky chladiče s jinak tvarovanou výplní. Jiný je ale také nárazník.
Ty hlavní změny se však odehrály uvnitř, kde už to bylo vážně potřeba. Jen srovnejte ten předchozí interiér s tím nejnovějším. Tou na první pohled nejzásadnější změnou je zcela přepracovaný středový panel. Nově je tu například větší, až 8″ displej nebo moderněji vyhlížející ovládání automatické klimatizace. Kromě toho lze nově využívat nejen vyhřívání sedadel, ale také jejich odvětrávání (samozřejmě pokud je jimi vaše auto vybaveno).
Naftových 150 koní a 380 Nm
Pod kapotou měla testovaná Mazda6 Wagon vznětový motor 2.2 Skyactiv-D ve svém slabším provedení a s manuální převodovkou. Technické údaje prozradí, že přeplňovaný čtyřválec se může pochlubit 110 kW/150 koňmi a točivým momentem 380 Nm od 1800 do 4500 ot./min. A právě tyto otáčky jsou tu zmíněny důvodně, o tom o pár řádků později…
Motor už po startu vyniká svou tichostí a kultivovaností. Tak tichý naftový čtyřválec byste v jiném autě hledali velmi stěží, příliš se to nezmění ani při klidné jízdě. Minimálně zvukový projev a kultivovanost motoru by mohla nejednoho pasažéra šestkové mazdy zmást, zda pod kapotou náhodou není benzinový motor. Tomu ostatně odpovídá právě i jeho jízdní projev.
Na rozdíl od benzinových motorů v nabídce Mazdy6, které jsou plněné výhradně atmosféricky, má ten naftový mnohem vyšší točivý moment. Jenže v nízkých otáčkách se motoru nechce příliš zrychlovat a je potřeba jej dostat alespoň k 1600 ot./min, teprve pak se v motoru probudí elán. Zrychlovat pak i s takto velkým kombíkem dokáže adekvátně. Pokud na něj budete tlačit, dostane se k vašim uším už i něco z jeho naftového zvukového projevu.
Potěší spotřebou paliva. Při běžné jízdě se dá pohybovat do 6 l/100 kilometrů. Výletní tempo na okresních silnicích ji ale dokáže srazit až k pětilitrové hodnotě. Naopak ani ostřejší tempo, které tato mazda díky naladění svého podvozku zvládá dobře, neznamená vír v nádrži.
Za volantem
Pochválit lze posez za volantem. Kromě toho, že si sedadlo i volant (čalouněný do velmi příjemné kůže) nastavíte přesně pro svoje potřeby, oceníte i poměrně dobrý výhled do všech stran, stejně jako dostatek prostoru vpředu i vzadu.
Nejvíce ale oceníte podvozek, respektive jeho naladění. Adaptivní tlumiče byste v ceníku hledali marně, v nabídce nejsou, ale není to potřeba. Podvozek je naladěn jako ideální kombinace jistoty a stability při svižnější jízdě, ale i dostatečného komfortu a pohodlí při klidné jízdě.
Závěr a cena
Mazda6 Wagon potěšila jízdním projevem, hlavně tím, že jde o příjemně sladěný celek. Všechny části auta spolu skvěle pracují a nic nezaostává. Jediné, na co jsem si musel zvykat, bylo to, že při rozjezdu bylo nutno přidat více plynu, protože v nízkých otáčkách neměl motor dostatek točivého momentu a dusil se.
Testované auto bylo v základní, nejnižší výbavě Challenge, ale byli jsme překvapení tím, co vše obsahovalo: například adaptivní tempomat, navigace, head-up displej či hlídání mrtvého úhlu. Na druhé straně ale chyběly některé prvky, které v autě opravdu oceníte. Jde zejména o vyhřívání sedadel nebo parkovací senzory. A nelze si za ně ani připlatit, protože japonské automobilky mají filozofii jasně daných výbav s minimem příplatkových prvků. Pokud byste tyto prvky chtěli, musíte vzít vyšší výbavu. Ta ale nemá něco jiného? Smůla, opět vyšší výbava…
Mimochodem zdánlivě vysoké ceníkové cifry rázem dávají mnohem větší smysl, když se podíváte na standardní výbavu. To, co má i základní (testovaná) verze ve standardu, může být jinde za tučný příplatek. Za testované auto byste tak zaplatili 766 400 Kč. Pokud byste ale chtěli automatickou převodovku nebo výkonnější motor, už musíte opět alespoň o jednu výbavu výše.
[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]
[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,–
Tichý a kultivovaný motor,V nízkých otáčkách působí motor letargicky
Nalazení podvozku,Grafika multimediálního systému
Po modernizaci modernější interiér,V testované nejnižší výbavě absence parkovacích senzorů a nemožnost příplatku
[/table]
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Typ:,Mazda6 Wagon
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2191 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 4500 ot./min
Točivý moment:,380 Nm při 1800 – 2600 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:,10.2 s
Maximální rychlost:,210 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.2 / 4.1 / 4.5
Emise CO2:,119 g/km
Objem nádrže:,62 litrů
Délka:,4805 mm
Šířka:,1840 mm
Výška:,1475 mm
Rozvor:,2750 mm
Pohotovostní hmotnost:,1554 – 1617 kg
Objem zavazadlového prostoru:,522 / 1648 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]