Kia Sportage nedávno prošla modernizací, která se zaměřila nejen na techniku, ale zlehka i na vzhled. My jsme v redakčním testu vyzkoušeli vznětovou verzi 1.6 CRDi s pohonem předních kol a dvouspojkovou převodovkou.
Vylepšení vzhledu se povedla
Ne vždy se facelift z pohledu vzhledu povede, ale u modelu Sportage se to povedlo. Vnímání designu je sice čistě subjektivní záležitostí, ale z reakcí, které jsme z okolí dostali, v drtivé většině převažovala chvála. Kia na modernizované Sportage nezměnila mnoho a už vůbec nešla cestou výrazných změn, ale spíše vylaďovala.
Z vnějšku si lze všimnout přepracovaných obou nárazníků, stejně jako grafiky předních i zadních světlometů, ovšem blikače vzadu zůstaly v nárazníku, nejsou ve skupinových světlometech ve víku kufru. Korejská značka vyměnila také kola, která nabízí v průměrech od 16 do 19 palců. K tomu přidává nové chromované lišty, imitaci ochrany podvozku či pět nových laků karoserie.
Měnilo se také v interiéru, opět šlo spíše o dolaďování. Nový je volant a přístrojový panel před řidičem anebo čalounění sedadel. Modernizací prošel i infotainment, který lze ovládat 7″ nebo 8″ dotekovým displejem, na němž je možné pozorovat 360° obraz z kamer kolem celého auta.
Nový naftový motor
Tou největší novinkou, která s modernizací přišla, jsou nové motory. V případě vznětových jde o úplné novinky, zatímco ten menší, jímž bylo vybaveno testované auto, je zcela nový, spalující naftu, větší dvoulitr nabízí mild-hybridní technologii.
Motor v testovaném autě se v České republice nabízí pouze ve výkonové verzi 100 kW/136 koní a kombinovat se dá s pohonem předních nebo všech kol, stejně jako je na výběr manuální anebo dvouspojková převodovka. Testovali jsme provedení s pohonem předních kol, ale s dvouspojkovou převodovkou 7DCT.
Motor potěší už po startu tichým chodem, který se nezmění ani při jízdě. Celkově se odhlučnění povedlo, protože do interiéru nijak výrazně neproniká ani aerodynamický hluk či jakýkoliv zvuk od kol. Výkon motoru je dostatečný, rozhodně nelze bezhlavě předjíždět na okresních silnicích, ale udržet dálniční tempo dokáže auto zcela bez problémů i do kopce. Ani k chování převodovky nemáme žádné výhrady. Ta totiž řadí rychle a při klidné jízdě hladce.
Příjemně překvapeni jsme byli spotřebou paliva. Ta se během dvoutýdenního testování dala i v třeskutých mrazech bez problémů udržet pod 6 l/100 km. Díky 62litrovému objemu palivové nádrže tak můžete počítat s velmi slušným dojezdem.
Praktičnost
Z hlediska vnitřního prostoru se testované auto oproti verzi před modernizací nemění. I na delší cesty odveze pětici cestujících, ačkoliv opravdu pohodlně se svezou jen cestující čtyři. Přední i zadní sedadla navíc mají nastavitelný sklon opěradla.
A co kufr? Tady panuje velmi zajímavá situace, protože se jeho objem liší podle toho, jaký motor je pod kapotou. Nejlépe jsou na tom benzinové verze, jejichž objem zavazadelníku je v klasickém uspořádání 503 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste na 1492 litrů. U testované naftové verze je to 480 litrů, respektive 1469 litrů a u nejvýkonnější mild-hybridní verze je to 439 a po sklopení zadních opěradel 1428 litrů.
Závěr a cena
Kia Sportage byla povedeným autem už před modernizací a po ní se to nezměnilo. Auto dostal svěžejší design, zcela nové motorizace splňující emisní normu Euro 6d-TEMP, ale také modernější infotainment. Testovaná základní vznětová motorizace nejvíce potěší odhlučněním a hned vzápětí spotřebou paliva.
Po nahlédnutí do ceníku zjistíme, že nejnižší cena je akčních 494 980 Kč za verzi s benzinovým motorem, s pohonem předních kol a manuální převodovkou. I když jde o nejnižší výbavu komfort, už i ta má klimatizaci, tempomat nebo například Bluetooth handsfree.
[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,–
Tichý a úsporný motor,Jen dostatečná dynamika
Komfort cestování,Příliš ostré brzdy
[/table]
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Kia
Typ:,Sportage
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,100 kW/136 koní v 4000 ot./min
Točivý moment:,320 Nm v 2000 – 2250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,11.4 s
Maximální rychlost:,180 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (7DCT)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.0 / 4.5 / 4.7
Emise CO2:,129 g/km
Objem nádrže:,62 litrů
Délka:,4485 mm
Šířka:,1855 mm
Výška:,1645 mm
Rozvor:,2670 mm
Provozní hmotnost:, 1605 – 1762 kg
Objem zavazadlového prostoru:,491 / 1480 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]