Test Kia Sorento GT Line 2.2 CRDi A/T

Autor: Pavel Srp - 1. 5. 2018


Kia Sorento prošla v loňském roce modernizací, v rámci které dostala novou převodovku, omlazený vzhled i novou výbavu GT Line. A přesně taková verze prošla naším redakčním testem.

Změny vzhledu jsou decentní

Modernizace se z pohledu vnějšího designu zaměřila na změny na předním i zadním nárazníku, nové jsou přední i zadní světlomety, v obou případech s technikou LED, a přepracovaná byla také maska chladiče. Zmínit musíme nové vzhledy 17″, 18″ i 19″ kol a v neposlední řadě přibyly do nabídky nové laky Rich Espresso (hnědá) a Gravity Blue (modrá).

V kokpitu může zaujmout nový volant, přepracovaný přístrojový štít za volantem nebo nový LCD displej na ovládání klimatizace. Pohodu na palubě tvrdí také nová audiosoustava s reproduktory Harmann/Kardon a navigace Kia AVN s mnohem rozsáhlejšími možnosti konektivity (obsahuje Apple CarPlay i Android Auto).

Test Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

Zcela nová je výbava GT Line, kterou si můžete prohlédnout ve fotogalerii na testovaném autě. Ta nepřináší žádné změny na technice, ale jen na vzhledu. I tak jde spíše o citlivé úpravy. Z čelního pohledu zaujmou mlhová světla se čtveřicí světelných zdrojů – v tomto případě ale na rozdíl od odcházející generace Kii Cee’d GT line neslouží jako světla pro denní svícení – červené brzdové třmeny, nástavce bočních prahů anebo decentní označení GT Line na zádi. Modely s naftovým motorem dostaly dvojitou chromovanou koncovkou výfuku.

Výbava GT Line přidává několik drobností i do interiéru. Tím hlavním jsou černá kožená sedadla s kontrastními šedým prošíváním a s emblémy GT Line. Palubní deska dostala nové dekory s kartáčovaného hliníku a pod volantem jsou nově páčky pro manuální řazení.

Motor s novou převodovkou

Výběr motorizace je vlastně jednoduchý. Můžete si vybrat jakékoliv Sorento, pokud ho bude pohánět 2,2litrový vznětový čtyřválec se 147 kW/200 koňmi a točivým momentem 450 Nm. Čísla to vůbec nejsou špatná, ale tahle Kia je vážně velké a vcelku těžké auto. Motor se nabízí s dvěma převodovkami, buď s manuální šestistupňovou anebo s novou, osmistupňovou automatickou převodovkou vlastní konstrukce. Mimochodem pohotovostní hmotnost této motorizace a převodovky je podle výbavy od 1878 až do 2032 kg.

Test Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

S výjimkou základní výbavy, která se nabízí výhradně s pohonem předních kol, jsou ty vyšší naopak vždy s pohonem všech kol. Ten funguje, jak jsme dnes zvyklí, zcela automaticky a řidič jeho činnost nemůže nijak ovlivnit. V základu jde o pohon přední nápravy, k němuž se automaticky přiřazuje zadní náprava a to v poměru od 100% na přední nápravě a 0% na zadní nápravě až po 50% : 50%. U řadící páky lze najít tlačítko značící uzávěrku středového diferenciálu, ta ho ale nezavře, nicméně dokáže zrychlit připojení zadní nápravy.

Jak jezdí?

Motor je po startu hlučnější, jak se prohřeje, tak se ztiší. Jeho reakce jsou takové „měkké“. Na pokyn plynového pedálu motor zareaguje, ale nijak zbrkle. Celkově působí auto spíše pohodovým dojmem, za což může jeho celkové naladění. Od motoru, přes převodovku až po podvozek.

Jízda je totiž hodně komfortní. A to i přesto, že testované Sorento GT Line jezdilo na příplatkových 19″ discích. Kola totiž dostala docela vysokou pneumatiku a naladění podvozku je spíše měkčí. Neznamená to ale, že by se s ním snad nedalo říznout zatáčku, jen si za volantem takový styl jízdy nijak užívat nebudete. A to ani přesto, že je tu i sportovní jízdní režim. K tomuhle SUV naopak perfektně sedí pohodová jízda krajinou za příjemného pohupování rozměrné karoserie.

Test Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

A předchozí větu potvrzují také přední sedadla. Sedí se tu v příjemně rozměrných křeslech, které tělo v oblouku příliš nepodrží. Nebude vám však činit pražádné problémy se v nich uvelebit a dojet na jeden zátah klidně až k moři.

Líbilo se mi chování osmistupňové převodovky vlastní konstrukce. Řadí hladce, intuitivně, motor zbytečně nevytáčí, ale ani nepodtáčí. Působí tak, jako by do tohoto auta a k tomuto motoru opravdu patřila. Pokud by se vám přeci jen její logika nelíbila, máte možnost páčkami na volantu řadit sami. Věřte mi ale, že to nebude potřeba.

I přesto, že jde o hodně velké auto (délka: 4,8 metru a šířka 1,9 metru), nemusíte se bát parkování. V testované výbavě GT Line (v nižších v Paketu Tech) je 360° kamerový systém, který přesně ukáže okolí auta. K tomu jsou v základní výbavě také přední i zadní parkovací senzory.

Test Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

A spotřeba paliva? Po týdenním ježdění jsme na palubním počítači odečetli průměrnou devítilitrovou hodnotu. A to se nám zdá na tak velké auto jako docela pěkná hodnota. A to i přesto, že hodnoty uváděné v technických údajích se docela znatelně liší.

Až sedm míst pro cestující a velký kufr

Všechny verze s pohonem všech kol jsou vždy sedmimístné, pouze předokolky jsou pětimístné. Šesté a sedmé sedadlo se nachází v prostoru zavazadelníku, za běžných okolností zavazadlový prostor nijak neomezují. Jeho objem je od 142 litrů v 7místné verzi (tedy se sedadly vyklopenými z podlahy) až po 1662 litrů v dvoumístné verzi se sklopenou druhou i třetí řadou sedadel. Do kufru se dá dostat elektricky otevíranými dveřmi. Otevřít je lze z interiéru, tlačítkem přímo na nich, stiskem tlačítka na klíčí a nebo pokud máte plné ruce, stačí si s klíčem v kapce stoupnout těsně za auto, pár okamžiků počkat, až auto zachytí klíč, a pak se automaticky dveře otevřou.

První dvě řady nabídnou prostoru dostatek nejen pro průměrně vzrostlé, ale dokonce i pro nadprůměrně vzrostlé cestující. Když se druhá řada sedadel posune o něco dopředu, nebude utrpením ani cesta ve třetí řadě sedadel. Všechna sedadla mohou být vyhřívaná, přední k tomu i ventilovaná.

Test Kia Sorento 2,2 CRDi GT Line

Řidiče i cestujícího vpředu potěší intuitivnost a jednoduchost ovládání. Na všechny důležité věci jsou tu totiž tlačítka a jen přes displej se ovládá minimum věcí. Řidič tak při řízení nemusí tolik odvracet zrak pokud si chce třeba jen aktivovat vyhřívání sedadel a nebo upravit teplotu na klimatizaci. Potěší i vysoký posez a velmi dobrý výhled.

Závěr a cena

Faceliftovaná Kia Sorento překvapila hlavně novou převodovkou, která dostala o dva stupně více. Díky tomu je v interiéru klid a pohoda, protože se díky dalším dvěma rychlostem snížily otáčky motoru. Převodovka navíc řadí hladce a chytře. Sorento je velké zvenku, ale také uvnitř. Všech sedm pasažérů, které může odvézt, může sedět na svých místech, aniž by si připadali jako sardinky. Jediné, co tohle auto vážně nemá rádo, tak je ostrá jízda. Rychle projíždět zatáčky sice zvládne, ale naklání se a celkově se to k jeho naladění nehodí.

Nejnižší cena startuje těsně pod 950 tisíc Kč. Jde o poměrně subtilně vybavenou verzi Comfort s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Pod milion se vejde ještě tatáž verze, jen vybavená automatickou převodovkou. Všechny Kii Sorento s pohonem všech kol stojí přes milion. Testovaná, nejdražší verze vyjde na 1,3 milionu Kč, ve výbavě už toho ale mnoho nechybí. Připlatit si můžete pouze za střešní okno a metalický lak, vše ostatní už auto má.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Vnitřní prostor,Pohodlná jízda
Spotřeba paliva,Motor nemá výkonovou rezervu
Převodovka a její fungování,Oproti verzi před faceliftem se designově příliš neliší
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Kia
Typ:,Sorento GT Line 2.2 CRDi A/T
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,2199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,147 kW/200 koní při 3800 ot./min
Točivý moment:,450Nm při 1750 – 2750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.4 s
Maximální rychlost:,205 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.2 / 5.7 / 6.2
Emise CO2:,164 g/km
Objem nádrže:,71 litrů
Délka:,4800 mm
Šířka:,1890 mm
Výška:,1690 mm
Rozvor:,2780 mm
Pohotovostní hmotnost:,1878 – 2032 kg
Objem zavazadlového prostoru:,142 – 1 662 litrů (7 míst)
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru