test-kia-picanto-1-0-dpi-5mt-comfort-2024-3

Test Kia Picanto 1.0 DPI 5MT Comfort | 2024

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 8. 4. 2025


Nejmenší a nejpraktičtější. Tak lze lakonicky shrnout osvěženou Kiu Picanto, s níž byla v úzkých uličkách Prahy radost kličkovat a zejména parkovat. Pojďme povedeného prcka popsat pořádně.

Segment malých aut v lecčems připomíná dobu přes 66 miliony let. V téhle době začali vymírat dinosauři a poslední roky to vypadá, že postupné skomírání zasáhlo oblast minivozů. Čest výjimkám! Za jednu z nich platí jihokorejská stálice – Kia Picanto. A právě od tohoto vozu přebíráme klíčky.

Picanto třetí generace nám dělá společnost relativně dlouho. Tohle městské autíčko drandí po planetě už od roku 2017. Až do dnešních dnů absolvovalo vozidlo tři omlazovací kúry. Při té nejaktuálnější se však designéři celkem odvázali.

test-kia-picanto-1-0-dpi-5mt-comfort-2024-4

Při počátečním vizuálním kontaktu působí picanto zkrátka pikantněji, stylověji, příjemně razantně. Kvanta řezaných hran „doručuje“ pidižvíkovi, jenž dokáže upalovat 145 km/h, šmrnc. Gól jednoznačně představuje zvětšená tygří maska chladiče, navozující sportovní charakter. Ve vrcholné výbavě GT-Line navíc naleznete full-LED světlomety.

Náš konkrétní kousek v provedení Comfort disponuje (pouze) halogenovými reflektory a LED denním svícením. To ale vůbec nevadí. Opticky prolnutá světla dokořeněná fajnovým logem a dalšími detaily působí zkrátka svůdně.

Nicméně též v zadní části neabsentuje sex-appeal. Ostatně i tam jsou světlomety šikovně integrované. Sečteno podrženo – designově jde o více než povedené dílko, nota bene v naší modré lakové kápi v kombinaci s černými doplňky.

test-kia-picanto-1-0-dpi-5mt-comfort-2024-5

Ráj pro konzervativce

A teď kvapem do interiéru. Záda potěší pohodlná sedadla, pedanty na praktičnost zase dostatek odkládacích přihrádek. Mimochodem, sedačky a volant mohou být vyhřívané. „Vlastně je to tu fajn i se sem v klidu vejdu,“ shrnuje výstižně jeden z převážených rodinných pasažérů.

I pro elementární paket je k dispozici přístrojový štít s 4,2palcovým displejem v solidním rozlišení. Možná jen při ostrém slunečním svitu viditelnost není stoprocentní. Na palubní desce dále trůní osmipalcová obrazovka osázená fyzickými tlačítky. Ovládání považujeme za veskrze jednouché, snad jen vypínání otravného upozorňování na překračování tempa vyžaduje špetku trpělivosti.

Motorističtí boomeři budou určitě skákat do vzduchu z panelu manuální klimatizace, otočného tlačítka hlasitosti či klasického startování klíčkem v zapalování. Progresivní šoféři zase mohou prskat nad pomalejší konektivitou se smartphony. Když jsme u těch prodlev, stávalo se nám, že rádio začalo hrát s lehkým zpožděním. Co se týče audia, bavíme se spíše o průměru. Dojem z kabiny je však nadmíru pozitivní, bodovým prizmatem sedm a půl z deseti.

test-kia-picanto-1-0-dpi-5mt-comfort-2024-18

Bereme do rukou umělou kůží potažený věnec a vydáváme se vstříc Praze 6, bubenečské oblasti poseté ambasádami. Ve stísněné oblasti šofér pociťuje vděčnost za délku 3605 milimetrů, šířku 1595 milimetrů a výšku 1485 mm. Parkování, které jistí slušná couvací kamera a senzory, je jedna velká paráda, manévrování jakbysmet. Zvlášť když minulý týden korzujete centrem rozhlehlou dodávkou. Jenže si musíme říct také „bé“. Čipernost odplula pryč. Důvod? Litrový přeplňovaný tříválec již v nabídce absentuje.

Skvělý manuál

K mání je duo atmosférických motorizací, a sice tříválec 1.0 DPI a čtyřválcový motor o objemu 1,2 litru. Druhý jmenovaný se však váže pouze na královský derivát GT-Line. Nám se pod kapotou rozprostírá jednolitrový atmosférický tříválec, který ze sebe dokáže vyždímat nejvyšší výkon 46 kW s maximálním točivým momentem 93 Nm. Picanto tak decentně výkonově zchudlo. Dříve šlo o 49 kW a točivý moment 96 Nm.

Motor kooperuje s pětistupňovou manuální převodovkou a přiznejme, že vážně bombasticky, třebaže lze sáhnout i po automatu. Díky prvním krátkých dvěma převodům na nás hbitější kolegové nemusí troubit na semaforech a křižovatkách a picanto promptně vystřeluje vpřed. V ranních kolonách, bleskových přeskocích z pruhu do pruhu, tam všude jihokorejský skřítek dominuje.

test-kia-picanto-1-0-dpi-5mt-comfort-2024-13

Dech mu krapet dochází na dálniční síti. Člověk je sice občas odsouzený k nepředjíždění, ale zas taková hrůza to není, jak se můžete dočíst v některých recenzích. V tempu na tuzemském limitu se sem tam může ozvat v kabině slabý lomoz, v globálu je nicméně odhlučnění velmi dobré hodnoceno školní terminologií.

Podvozek na čtrnáctipalcových litých kolech bez větších trablů čelí běžným nerovnostem. Ano, macatý výmol ucítíte, ale s tím prostě musíte počítat. Stejně si picanto zamilujete primárně v metropolitních nikách, neboť ty mu svědčí jako Mikýřovi Survivor.

Závěr a cena

Týdenní románek završujeme se spotřebou 6,1 litru na sto kilometrů. Při uvědomělém a uměřeném počínání není nereálné atakovat hodnoty kolem pěti litrů, což protentokrát nebyl náš případ.

test-kia-picanto-1-0-dpi-5mt-comfort-2024-14

Picanto v drtivé většině vykouzlí pozitivní pocity. Ať už díky inovativnímu zevnějšku, ergonomickému interiéru s kupou fyzických tlačítek, kvalitní parkovací kameře, asistentu rozjezdu do kopce nebo městské mrštnosti. Jistě, existují taktéž nějaké otazníky. Kupříkladu skrovnější zavazadelník s objemem 255 litrů, přestože autorův cestovní kufr se tam v pohodě vešel.

Někomu můžou chybět kilowatty u atmosférického tříválce, jimiž by snadněji ukázal záda kamionům. Už jsme ale vyřknuli, že revír picanta tvoří město. A tam je se cítí jako koala v Austrálii. Přirozeně. Blaženě. Proto mu prominete mávnutím ruky proklatě dlooooouhých 15,4 vteřiny, kdy se škrábe z nuly na 100 kilometrů v hodině.

Obligátní finále patří cenovému okénku. Úplný základ zatíží peněženku částkou 319 980 korun. V testu prubnutá varianta Comfort se odpichuje od sympatických 354 980 korun. Abychom byli zcela přesní, náš vymazlený krasavec s řadou vychytávek stojí 380 980 Kč. Zakončeme test klišé, leč pravdivým. Kia Picanto za poměrně málo peněz nabízí hodně muziky. Vážně.

Technické údaje
AutoKia Picanto 1.0 DPI 5MT Comfort
Motorzážehový tříválec
Objem válců998 ccm
Plnění motoruatmosférické
Palivobenzin
Pohonpředních kol
Maximální výkon46 kW / 63 koní při 5500 ot/min
Maximální točivý moment93 Nm
Zrychlení 0-100 km/h15,4 s
Maximální rychlost145 km/h
Převodovka5° manuální
Spotřeba paliva (kombinovaná)5,1–5,5 l/100 km
Emise CO2104 g/km
Objem nádrže35 litrů
Délka3605 mm
Šířka1595 mm
Výška1485 mm
Rozvor2400 mm
Provozní hmotnost914–1009 kg
Objem zavazadlového prostoru255 / 1010 litrů

TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru