Test Jaguar E-Pace D180 AWD

Test Jaguar E-Pace D180 AWD

Autor: Matěj Skalický - 15. 6. 2018


Tenhle Jaguar jde proti pravidlům britské džungle: je nejkratší kočkou za posledních 70 let, má příčně uložený motor, a hlavně ho v základu pohání pouze přední kola. Jaguar se s modelem E-Pace plně zapojil do celosvětového hnutí milovníků SUV. V nabídce doplňuje suverénní F-Pace, má výhradně čtyřválce a snaží se dobýt nejdynamičtější segment na trhu.

Malá šelma

Byl to očekávaný krok, když loni v červenci Jaguar v Londýně ukázal své druhé SUV veřejnosti. Fenomenální úspěch aut na vyšším podvozku se podepisuje na tvorbě všech automobilových inženýrů a návrhářů. Britský Autocar odhaduje, že každé třetí auto registrované letos v Evropě bude SUV.

Považte: Volvo XC40, Mazda CX-5, Ranger Rover Evoque, Volkswagen Tiguan nebo právě probíraný Jaguar E-Pace. Když letos v květnu skládal už zmíněný Autocar dohromady desítku nejpopulárnějších crossoverů současnosti, nemohla malá kočka z Coventry ve výčtu chybět. Tedy úplně přesně kočka ze Štýrského Hradce, kde se nový E-Pace vyrábí.

Test Jaguar E-Pace D180 AWD

Malý stylový crossover do města, první kompaktní Jaguar. À propos, u vypsané pětky o odstavec výše byste nejmenší praktičnost čekali asi právě u Jaguaru, on ale nabídne vskutku solidní prostor v kabině. Velikostně trpí jen kufr s průměrným objemem 480 litrů. Z výše zmíněných konkurentů má méně jen Volvo XC40, švédský zavazadelník je ale hodně multifunkční, a základní neduh tak dohání vysokou všestranností.

Fešák

E-Pace je atraktivní kompakt, zvlášť v šedém nebo červeném provedení vyniknou přimhouřené hlavní lampy a velké vykrojené díly pod nimi. Přesto má mnohem umírněnější vzezření než větší F-Pace. Dynamičtější záď pak rysy dospělejšího bratra kompletně kopíruje, jiný je jen spodek nárazníku s koncovkami výfuku umístěnými blíž ke kolům.

Vnitřek se zevnější eleganci úplně nekoresponduje. Hlavně na palubní desce najdete spoustu hluchých míst bez využití, jsou to jen velké netvarované plastové plochy. Perfektní je naopak (a jako vždy) multimediální systém připomínající rozhraní tabletu, stejně jako intuitivní ovládání klimatizace přes velké kruhové ovladače pod dvanáctipalcovou obrazovkou. Mají hladký chod s příjemnou vůlí, stiskem nastavujete vyhřívání sedaček.

Test Jaguar E-Pace D180 AWD

Jaguar nabízí spoustu vymožeností moderní techniky, jen je nedává úplně na odiv. Pořídit si můžete plejádu asistenčních systémů a za příplatek dostanete třeba i průhledový displej (HUD), kompletně digitální přístrojový štít nebo hodně kvalitní reprosoustavu Meridian s patnácti reproduktory včetně subwooferu (s ohledem na výbavu stojí audiosystém od 40 do 70 tisíc korun). A spoustu dalších věcí, nabídka je široká.

Berte biturbo

E-Pace pořídíte se dvěma benzíny a třemi naftovými motory. Všechno jsou to čtyřválce. Zážehové dvoulitry jsou vždy dostupné s pohonem 4×4 Active Driveline, přičemž disponují výkony 183, respektive 221 kW. Naftové trio může mít 110, 132 i 177 kW. Nejslabší variantu jako jedinou pořídíte s pohonem předních kol.

Nejsilnější nafta má dvě turba a solidní výkon 240 koní. Právě vrcholný diesel bude pro hodně těžký E-Pace nejlepší vznětovou variantou. Testovaná verze D180 má koní o 60 méně a vlivem ocelového podvozku s minimálním využitím hliníku, a tudíž i s váhou přes 1800 kilogramů, je tahle britská kočka pořádně těžká. Motor Ingenium táhne hezky odspodu, nejistý je až při prudším dálničním zrychlení.

Test Jaguar E-Pace D180 AWD

Devítistupňová automatická spojka od ZF, kterou jsem v Range Roveru Evoque kritizoval za zmatenost, v Jaguaru problémy nedělala. Řidičsky si ale s malým crossoverem určitě neužijete tolik zábavy jako ve sportovních sedanech, ovládání auta je odměřené a nedává tolik prostoru k zábavě. Přitom podvozek je velmi jistý v přísně střižených zatáčkách a zároveň velmi komfortní na cestování. Prostřední diesel si pak řekne o sedm, sedm a půl litru nafty.

Jaguáří kvítko má potenciál vydobýt si statnou pozici mezi malými SUV. Je atraktivní, je ambiciózní, je lascivně přitažlivé. Kvůli nadváze je určitě záhodno pořídit si vrcholnou naftu (anebo silnější benzín). Když strpíte neutrálně střižený interiér a pár dalších drobností, je tu ještě cena. Tohle všechno v dobře vybaveném balíku totiž stojí kolem milionu a půl.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Atraktivní look,Slabší diesel
Dobrý podvozek,Prostý interiér
Široká nabídka výbavy,Cenovka
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Jaguar
Typ:,E-Pace
Motor:,2.0 D180
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 199 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech kol
Výkon:,132 kW/180 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment:,430 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.3 s
Maximální rychlost:,205 km/h
Převodovka:,devítistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.5 / 5.1 / 5.6
Emise CO2:,147 g/km
Objem nádrže:,56 litrů
Délka:,4 395 mm
Šířka:,1 984 mm
Výška:,1 649 mm
Rozvor:,2 681 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 843 kg
Objem zavazadlového prostoru:,577 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru