Hyundai i30 prošel už druhou modernizací. Ta nebyla nijak výrazná, spíše vylepšovala jen detaily. A my jsme se na oblíbený model korejské značky podívali v redakčním testu, kam dorazil s karoserií kombi v líbivé verzi N Line s nejsilnějším benzinovým motorem.
Co je nového?
Nejnovější modernizace i30, kterou Hyundai představil koncem letošního jara, se dotkla všech tří karosářských variant: pětidveřového hatchbacku, pětidveřového liftbacku, který automobilka označuje jako Fastback, i testovaného kombíku. Po modernizaci už si ale nemůžeme pořídit vrcholní sportovní variantu i30 N, která v Evropě skončila.
Zvenku facelift možná ani nepoznáte, protože byl opravdu decentní. Omezil se na novou mřížku chladiče, decentně upravené přední i zadní nárazníky a nový design některých kol. Auto nakonec může mít i jeden ze sedmi nových laků karoserie: perleťové laky Abyss Black, Ecotronic Gray, Meta Blue (tu má i testované auto), Cypress Green a Sailing Blue, stejně jako metalické laky Ultimate Red a Jupiter Orange.
Nic zásadního nepřišlo ani do kabiny. Tady je nový černý klavírový lak na některých částech (například na středové konzole), ale také úplně nový „speciální lak“, u něhož Hyundai slibuje, že „je příjemnější a hladší na dotek“. Také sedadla mají nové dekory a v případě jejich čalounění lze vybírat ze tří možností: látky, kůže a kombinace semišové tkaniny a kůže.
Rozšířena byla sériová výbava, která nyní obsahuje i digitální přístrojový štít s 4,2“ barevný displejem (za příplatek může být větší s úhlopříčkou 10,25″), tři nabíjecí konektory USB-C vpředu a vzadu, aktualizace mapových podkladů vzduchem.
Už jen benzin
Nejnovější Hyundai i30 už mohou pohánět pouze benzinové motorizace. V nabídce jsou čtyři a každá je úplně jiná, ale kromě základní motorizace, kterou je atmosférická čtyřválcová jedna pětka se 70 kW, se dají kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou. Vybírat si tak můžete i ze dvou přeplňovaných litrových tříválců, přičemž jeden z nich je čistě benzinový a ten druhý je mild-hybridní. Vrcholem nabídky, který jsme měli také v testu, je turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1,5 T-GDI, který je výhradně mild-hybridní.
Motor využívá na pomoc 48V palubní síť, ale jezdit čistě na elektřinu nedokáže. S motorem spolupracuje startér/generátor, který slouží pro roztáčení motoru namísto startéru, ale také nahrazuje alternátor. Díky mild-hybridnímu systému je ale možné, aby se motor vypnul při jízdě (na okresce, ale klidně i na dálnici). Stává se to jen v situacích, kdy sundáte nohu z plynu a necháte auto jen plachtit.
Na chování auta vypnutý motor prakticky nepoznáte, všimnete si toho pouze tak, že ručička na digitálním otáčkoměru spadne na nulu. Fungují i všechny funkce jako je klimatizace, rádio, ale i posilovače řízení a brzd. Důvod takového řešení? Uspoří to palivo a snižuje to emise CO2.
Za volantem
Hyundai i30 je takové obyčejné auto, což je v dnešní době pochvala. Do jisté míry je to i tím, že tato třetí generace i30 přišla na trh už v roce 2016. Projevuje se to zejména tím, že v kabině najdeme fyzické ovladače v čele se samostatným panelem topení/klimatizace nebo ovladači vyhřívání sedadel a podobně. Dotekového ovládání je tu opravdové minimum (mimochodem, fyzické ovladače Hyundai do kabiny vrátil třeba i v rámci faceliftu Tucsonu). A je tu také klasická páka voliče automatické převodovky.
Motor má 103 kW/140 koní a točivý moment 253 Nm, což není na přibližně 1,5 tuny vážící auto úplně špatné. Suché technické údaje slibují zrychlení z 0 na stovku za 9,9 sekundy a maximální rychlost 197 km/h. To nejsou nijak zázračné hodnoty, ale důležitější, než tohle absolutní zrychlení z místa, je pružnost. Ta je i díky poměrně rychle reagující sedmistupňové automatické (dvouspojkové) převodovce povedená. Předjet auto na okresce tak není úplně složité.
Při běžné jízdě je v interiéru docela příjemný klid. Neproniká sem nijak zásadně hluk od motoru, od kol, ale ani aerodynamický hluk. Nepříjemně překvapení jsme naopak byli z hlučnosti auta v kabině na hrubém asfaltu. Na takovém povrchu totiž auto působí jako ozvučnice a uvnitř tak nějak prazvláštně duní a hučí. Jakmile se však hrubost povrchu opět změní na hladký, zmizí to.
Testované auto obouvalo největší kola, která si na i30 lze dát. Jsou to osmnáctky obuté do nízkoprofilových pneumatik s rozměry 225/40 R18. Ani tak nebylo auto nepohodlné ani nervózní na nerovnostech. Nepůsobí sice navzdory výbavě N Line nijak sportovně, ale pro běžné ježdění je naladění podvozku ideální.
A co spotřeba paliva? Ta se při běžném ježdění drží kolem sedmilitrové hranice. Pokud vyrazíte na cestu po okreskách, dá se dostat k šesti, ucpané velkoměsto ji naopak vyšroubuje k 8 l/100 km. Nádrž je 50litrová.
Závěr a cena
Hyundai i30 je i po druhém faceliftu obyčejným autem v tom nejlepším slova smyslu. Vypadá hezky, má interiér s fyzickými tlačítky a docela normálně jezdí. Podvozek, převodovka, ale i řízení dělá to, co od něj chcete. Překvapivě dobře funguje i při svižnějším tempu na okreskách, přestože třeba podobně výkonná CUPRA Leon Sportstourer 1,5 TSI po faceliftu, kterou jsme testovali o chvíli později, má podvozek naladěn ještě lépe. Taky ale stojí mnohem víc…
A právě cena je další pozitivní stránka modernizovaného Hyundai i30 kombi. Ta úplně nejlevnější verze s atmosférickým motorem 1,5i CVVT startuje na akční ceně 449 990 Kč. Testovaný vůz je naopak tím vůbec nejdražším provedením z nabídky Hyundai i30 kombi N Line s nejsilnějším motorem a s automatem vyjde na 719 990 korun. Pokud se ale podíváte na příplatkovou výbavu, najdete tu jen laky karoserie a panoramatické střešní okno, vše ostatní už je ve standardu.
Technické údaje:
Auto: | Hyundai i30 kombi N Line 1,5 T-GDI Mild Hybrid 48V |
Motor: | řadový čtyřválec |
Objem válců: | 1482 ccm |
Plnění motoru: | turbodmychadlo |
Palivo: | benzin |
Pohon: | předních kol |
Výkon: | 103 kW/140 koní při 5500 ot/min |
Točivý moment: | 253 Nm při 1500 až 3500 ot/min |
Zrychlení 0-100 km/h: | 9,9 s |
Maximální rychlost: | 197 km/h |
Převodovka: | 7stupňová dvouspojková automatická (DCT) |
Spotřeba paliva: | 5,7 – 6,4 l/100 km |
Emise CO2: | 129 – 145 g/km |
Objem nádrže: | 50 litrů |
Délka: | 4585 mm |
Šířka: | 1795 mm |
Výška: | 1475 mm |
Rozvor: | 2650 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 1461 – 1547 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 602 / 1650 litrů |
Je to zajímavé, mám staženou brožurku přímo z ofiko cz stránek a zrychlení je 8.6, dct to má za 8.8. Ono to vypadá že těch 10 sekund (9.9) je default nastavení auta, to by tak tomu Eco módu odpovídalo, ten sport režim z toho dělá úplně jiné auto.
Tohle je taky z ofiko českého webu: https://www.hyundai.com/cz/modely/nova-i30-kombi.html – Technické údaje
Ano dívám se na to, to samé mám také, jenom jsem to stahoval někdy na konci července a tam byly ty údaje co jsem psal. Mám to dokonce stažené pořád v telefonu. Takže to museli změnit ze sportovního režimu na ten Eco.
Nie, nezmenili to zo Sportu na Eco. Auto s faceliftom dostalo priskrteny motor, vykon klesol zo 160 na 140 koni a to sa logicky odzrkadlilo v case 0-100.
Ta brožurka co jsem stahoval je už pro
25 modely, ty horší údaje tam dali až někdy od srpna.
Zrychlení 0-100 máte odkud? Vlastní měření? Ofiko je to 8.6, teď jsem shlednul video z Austrálie, naměřili dokonce 8.2.Auto vlastním asi měsíc a 10 sekund to určitě není.
Hodnoty bereme vždy z oficiálních materiálů, takže odtud: https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/technicka-data-i30+FL2+kombipdf
Chcel by som sa opýtať, ak ste uviedli v komentároch, že vozidlo HYUNDAI i30 už vlastníte pár mesiacov, ako ste s ním spokojný? Ak máte automatickú prevodovku, tak by ma zaujímalo, ako prevodovka radí v režime NORMAL? Nedrží otáčky príliš nízko, nepodtáča motor? Pri jazde do kopca rýchlo reaguje a podradí alebo nechá motor klesnúť na veľmi nízke otáčky a až potom podradí? Ďakujem vám