test-2021-hyundai_bayon- (1)

Test Hyundai Bayon 1.0 T-GDI (2021)

Autor: Matěj Skalický - Foto: Matěj Skalický - 10. 10. 2021


Hyundai dostal nápad, jakých mají automobilky plnou garáž: vyrobit obyčejný vůz s neotřelým designem, velkým kufrem a rozumnou cenovkou. A hle – vznikl Bayon. Obyčejný vůz s neotřelým designem, velkým kufrem a rozumnou cenovkou. Tak takhle prostý je recept na úspěch v automobilové branži?

Rozumná cena je základ

Dělají tu skvělou čokoládu, nemají to daleko na krásné pláže Atlantiku a narodil se tu jeden z francouzských fotbalových hrdinů – slovutný záložník a dlouholetý reprezentační koučí Didier Deschamps. Bayonne je městečko u hranic se Španělskem, jehož jméno si kdovíproč jihokorejská automobilka půjčila pro pojmenování své žhavé novinky, malého crossoveru Bayon. Schválně říkáme crossoveru, byť výrobce si stojí za populárním označením SUV. A i na tajemné „kdovíproč“ vlastně známe odpověď. Bayon má být auto evropské, pro Evropany. Kdo ví, kde se vyrábí, už se určitě pousmál. Bayony vypouští na světě fabrika v tureckém (v daném kontextu asijském) Izmiru.

Spolu s Bayonem se tam vyrábí i model i20. A Bayon je vlastně novější, prostornější a vyspělejší i20. Technicky mu odpovídá skoro bezezbytku. Má vyplnit prostor mezi i20 a Konou a být jakýmsi nástupcem v Česku hojně skupovaného všeuměla (sic!) ix20. Tu se mu to daří na výbornou, tu o něco hůře. Hyundai nicméně vychytal v tomto odvětví to nejzásadnější, totiž cenu. Bayon v akci startuje už na 350 tisících. Třeba taková Škoda Kamiq nejde pod 420 tisíc.

test-2021-hyundai_bayon- (5)

Kufr jako devíza

Bayon je jedno z mála aut, u nějž neplatí, že by z některého úhlu byl snad více fotogenický než z jiného. Ne nutně to musí znamenat, že je bez výhrad krásný, ale zaujme, ať už se na něj díváte odkudkoli. Domněle zaslepená maska (jež je ve skutečnosti velmi nápaditě perforovaná) a tenoulinké LED denní svícení s odděleným, šípovitým provedením hlavních lamp je doména předku. Boky uhranou výraznými prolisy, zadek zase silně nestandardním zalomením a odrazkovým pásem propojujícím obě světla.

Uvnitř si od designového kolotoče oddechnete, interiér je bez výstřelků. A je to možná trochu škoda. V testované výbavě Smart máme hlavní osmipalcovou obrazovku bez navigace, zpětná zrcátka bez elektrického sklápění. Zato tu je vyhřívaný volant i sedačky. A jako je už standardem – digitální přístrojovka, která vnímanou hodnotu zvyšuje. Řidič jistě ocení nižší posez, podobně jako v hatchbacku. I příjemné sedačky.

Přesto – nepozorný cestující ani nepozná, že sedí v Bayonu, a ne v menší i20. Tedy pokud zrovna netrůní na zadní lavici. Před nohama je tu spousta místa. Škoda jen že sedačky nejsou polohovatelná tak jako v ix20, ubírá to na praktičnosti. Kde naopak Bayon exceluje, je zavazadlový prostor. Kufr tu má 411 litrů, což je nejenom víc, než kolik nabídne i20 (351 l), ale i než Kona (374 l).

test-2021-hyundai_bayon- (12)

Běžný, rutinní, nenáročný

Bayon přijíždí se základním dvanáctistovkou, což je atmosférický čtyřválec o výkonu 62 kW. Ten dostanete v kombinaci s pětistupňovým manuálem a už výše zmíněnou velmi přijatelnou cenovkou. Za přeplňované tříválce se připlácí. 100koňová verze se šestistupňovým manuálem je dražší o 30 tisíc, k mild-hybridnímu litru s taktéž šestistupňovými manuálem (ale v tomto případě taktéž s elektronicky ovládanou spojkou) musíte přikoupit i lepší výbavu a pak přijde na 480 tisíc. K mání je i sedmistupňový automat za 40 tisíc.

Testovaný přeplňovaný tříválec se 100 koni jezdí za 6,5 až sedm litrů, má poměrně tupé řízení a nedá se moc vytáčet, ani podtáčet. Nejlépe trpí střední pásmo a častější řazení, což ale s dobře ovladatelnou převodovkou není problém. Možná vás překvapí až přebujelá měkkost podvozku, možná že od Francouzů pochytil Bayon víc než jméno. Nenáročné svezení ale zvládá za červený diplom.

Navíc auto je dobře odhlučněné, stabilní, víc konzervativní jízdu si těžko představit. Není mdlá, je prostě úplně běžná, rutinní, taková, jakou ji chce každý nenáročný řidič. A právě pro ty může být Bayon úplně ideální sousto. Fajnšmekr sáhne po výkonnějším mild-hybridu, který by nadto měl být spořivější. Úplný začátečník nebo řidičský veterán pak po atmosférickém čtyřválci. Lépe to Hyundai nemohl s Bayonem vymyslet. Otázkou zůstává, zda se to odrazí i na prodejích. Holt navazovat na fenomén ix20, to není kdovíjak snadná výzva.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Hyundai
Typ:,Bayon
Motory:,řadový tříválec
Objem válců:,998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,74 kW/100 koní při 4500-6000 ot./min
Točivý moment:,172 Nm při 1500-4000 ot./min
Maximální rychlost:,183 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba:,5.7 l/100 km
Provozní hmotnost:, 1205 kg
Emise CO2:,129 g/km
Délka:,4180 mm
Šířka:,1775 mm
Výška:,1490 mm
Rozvor:,2580 mm
Objem zavazadlového prostoru:,411 / 1205 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

3 názory na “Test Hyundai Bayon 1.0 T-GDI (2021)”

  1. Není to náhrada ix20 do kterého se pohodlně nastupovalo, proto mne je nízký..ix 20 s 1,6 motorem je pořád lepší..

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru