Test BMW X3 30d xDrive

Autor: Pavel Srp - 11. 3. 2018


V polovině listopadu se v České republice začalo prodávat nové BMW X3. To už jsme vyzkoušeli v nejvýkonnější verzi X3 M40i. Tentokrát jsme se ale podívali na verzi o něco obyčejnější, i tak ale s motorem větším, než je v autech této třídy obvyklé. V redakčním testu jsme se podívali na BMW X3 30d xDrive.

Vzhledem evoluce

Nové BMW X3 se opět o něco zvětšilo, mezigeneračně jsou to jednotky centimetrů. Základní proporce i tvar karoserie zůstal nezměněn. Do délky přibylo 51 mm, o podobnou délku (54 mm) se protáhl také rozvor náprav a širší je také karoserie. Jediný rozměr, který se zmenšil, je výška (- 2 mm).

Z designového hlediska se nic výrazného nemění, stále tu máme typicky tvarované SUV, které má ale po vzoru nových modelů BMW čím dál tím větší ledviny v masce chladiče. Ze zadního pohledu vyniknou nově tvarované světlomety s jinou grafikou. Na první pohled je ale ze všech stran jasně poznat, že jde o BMW.

To v interiéru jsou změny výraznější a navazují na nové BMW řady 5. Kromě vzhledu, i funkcemi, protože ani tady nechybí velký displej multimédií, který se dá ovládat nejen otočným ovladačem na středovém tunelu, ale také dotykem. Na některé funkce lze využít ale také gesta. Místa je na předních sedadlech dost, na těch zadních také. Dostatek místa je tu i díky prodlouženému rozvoru. Se svými 180 cm jsem neměl nikdy žádné výraznější problémy.

Krouťák, ale i spotřeba potěší

Řadové šestiválce BMW umí. Nabízejí příjemný zvukový doprovod, ale hlavně pořádnou dávku točivého momentu nebo příznivou spotřebu paliva. Zdá se to jako kombinace, kterou nelze spojit dohromady, ale BMW nás už mnohokrát přesvědčilo o tom, že to jde. Z třílitrového objemu s přeplňováním jedním turbodmychadlem dostala značka 195 kW/265 koní a masivních 620 Nm při 2000 až 2500 otáčkách za minutu. Motor navíc spolupracuje se skvělým osmistupňovým automatem.

Po startu, ale i při klidné jízdě v nízkých otáčkách je motor tichý. Odhlučnění se v BMW povedlo. Posádka o něm bude vědět až v případě, že řidič svojí pravou nohou výrazněji sešlápne plynový pedál. Zvuk ale není hlučný a už vůbec není obtěžující. Je hlubší a uchu i vcelku lahodící a vlastně tím i říká, že pod kapotou je pořádný motor. To čtyřválec nikdy nedokáže.

Vysoký točivý moment se projevuje i na klidu při jízdě, protože převodovka nemusí nutně při jakémkoliv sešlápnutí plynu podřazovat, jako to dělá u některých konkurentů s malými přeplňovanými tříválci. Auto příjemně zatáhne i v nízkých otáčkách a nepřestává až k červenému poli. Je příjemné cítit, že pod pravou nohou máte sílu, kterou můžete kdykoliv využít. Pokud by vám to nestačilo, dodám, že podle technických údajů je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou 5,8 sekundy a maximální rychlost je 240 km/h.

Ani s takovým motorem ale nemusíte zastavovat u každé čerpací stanice, protože se dá jezdit bez problémů mezi 7 a 8 litry na 100 kilometrů. Díky palivové nádrži s objemem 65 litrů je akční rádius docela velký.

Podvozek je tužší

Testované BMW X3 30d xDrive má ideální rozložení hmotnosti v poměru 50:50, což se pozitivně projevuje na jistých jízdních vlastnostech. Vyrazit na zakroucené okresní silnice? Jasně, není problém, dokonce se i pobavíte, protože dostatek výkonu a točivého momentu je podpořeno pohonem všech kol, jenž stále preferuje zadní nápravu. Na žádné zběsilé dovádění to samozřejmě není, ale na to, že jde o SUV…

Trochu horší je na to rozbitém povrchu. Nikoliv z hlediska toho, že by si auto nebylo jisté, to ono je, kola prakticky stále drží kontakt s vozovkou, ale díky tužšímu podvozku posádka nerovnosti pocítí. Není to ale nijak drastické, X3 M40i je stále o poznání tvrdší. Pokud chcete měkčí nastavení, sáhněte po ještě menších kolech, testovaný model jezdil na zimních 19″.

Závěr a cena

BMW X3 je dnes vlastně ideální kompromisem z pohledu velikosti. Není tak malé (a navíc s preferovaným předním pohonem) jako BMW X1, ale zároveň je menší než BMW X5, které může být už pro některé zájemce moc velké. Ale i drahé. A nebo…? Ono totiž tohle konkrétní testované auto stálo více než 2,1 milionu korun a za to už je také docela slušné BMW X5…

Všechny BMW X3 v nabídce mají pohon všech kol xDrive, pouze zadokolku si u nás koupit nemůžete. Základní cena benzinové verze 20i xDrive s benzinovým čtyřválcem se 135 kW stojí 1 240 200 Kč, nejlevnější vznětové provedení 20d xDrive je o něco dražší, jeho cena startuje na 1 298 700 Kč. Základní cena s šestiválcem 30d xDrive je 1 528 800 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Síla motoru,Tužší podvozek
Spotřeba paliva,Cena s příplatkovou výbavou
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,X3 30d xDrive
Motor:,řadový šestiválec (R6)
Objem válců:,2 993 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (xDrive)
Výkon:,195 kW/265 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment:,620 Nm při 2 000 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,5.8 s
Maximální rychlost:,240 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.3 / 5.3 / 5.7
Emise CO2:,149 g/km
Objem nádrže:,65 litrů
Délka:,4 708 mm
Šířka:,1 897 mm
Výška:,1 676 mm
Rozvor:,2 864 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 895 kg
Objem zavazadlového prostoru:,550 / 1 600 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru