prvni-jizda-bmw-x3-m40i-xdrive-bmw-630d-gt-xdrive

První jízda: BMW X3 M40i xDrive a BMW 630d GT xDrive

Autor: Pavel Srp - 16. 11. 2017



První jízda: BMW X3 M40i
První jízda BMW 630d GT xDrive


BMW uvádí na trh dvě zcela nová auta, jedním z nich je nová generace modelu X3, tou druhou zcela nový model 6 Gran Turismo. S oběma z nich jsme se krátce svezli.

BMW X3

Již třetí generace BMW X3 vyrostla, je chytřejší a bezpečnější. Od první generace mu přibyla spousta nových konkurentů, kteří také výrazně zbrojí, navíc byli Mercedes-Benz třídy GLC a Audi Q5 novější. A to se teď mění.

Vzhled nové generace je nyní o něco sebevědomější, ačkoliv na X5 stále nemá. Oproti předchozí generaci narostla o 51 mm do délky (na 4 708 mm), protáhl se ale i rozvor náprav, a to o 54 mm a narostla i šířka. Jediný rozměr, který je menší, tak je výška, ale jsou to zanedbatelné dva milimetry. Vzhled auta, kterým jsme se vozili, byl navíc podpořen tím, že šlo o nejvýkonnější verzi X3 M40i, kterou pohání přeplňovaný šestiválec. Z hlediska vnějšího designu jde ale stále o velmi příjemnou evoluci než výraznou revoluci.

prvni-jizda-bmw-x3-m40i-xdrive

A nejde o jediný šestiválec v nabídce, šest válců má také vznětová verze 30d. Další motorizace 20i, 20d a 30i už jsou čtyřválcové. V Evropě jsou všechny motorizace standardně s pohonem všech kol xDrive a automatickou osmistupňovou převodovkou.

Interiér se velmi podobá BMW řady 5. Dobře poznávám volant, palubní desku, ovladače klimatizace a podobně. Kam sáhnout však bude vědět jakýkoliv řidič jiného BMW, ale problém rychle se zorientovat nebude mít žádný řidič. Interiér je postaven intuitivně, a stejně chytrou logiku má i palubní systém. A stejně jako u řady 7 a řady 5, se i v X3 dá palubní systém ovládat dotykem, otočným ovladačem na středovém tunelu, ale některé funkce i gesty. Nová generace BMW X3 působí v interiéru mnohem luxusnějším a prémiovějším dojmem než kdy předtím.

Pro první seznamovací jízdy jsme vybrali rovnou to nejlepší z nabídky. Verzi X3 M40i pohání třílitrový šestiválec s přeplňováním jedním dvoukomorovým turbodmychadlem. Ten už známe například z BMW X4 M40i a jde o motor, který jsme si zamilovali pro jeho výkon, dynamiku, ale hlavně zvuk.

I přesto, že je X3 poměrně velké a těžké auto, díky výkonu 265 kW/360 koní a točivému momentu 500 Nm (X4 M40i má „jen“ 465 Nm), dokáže nabídnout opravdu působivou dynamiku. V technických údajích se dočtete o zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4.8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Jsou to ovšem jen čísla, ale praxe prozrazuje, že s dynamikou nemá teto motorizace pražádné problémy. Je jedno, kolik motor točí a jaký je zařazený převod, protože sešlápnutí plynu vyvolává (zejména ve sportovním režimu) okamžitou reakci a značný zátah. Pokud je to potřeba, převodovka bleskově podřadí i o několik rychlostních stupňů tak, aby se motor nacházel v ideálních otáčkách a vy jste zatlačení do velmi příjemných a sportovně tvarovaných sedaček. Vše navíc doprovází hutný zvukový doprovod, který vychází z dvojice koncovek výfuku na zádi. Po ubrání plynu se z něj ozývá větší či menší prskání, to podle toho, který rychlostní stupeň je zařazený a jaké jsou otáčky motoru.

Ačkoliv je papírově BMW X3 M40i rychlejší než stejná verze X4, pocitově to poznat nejde. Naopak mi přišlo, že ačkoliv je X3 na středočeských okreskách – a to i velmi kroucených a úzkých – velmi rychlá, schopná a zábavná, s X4 se dalo jet pocitově „jistěji“. Mluvím tu ale o velmi zatáčkovitých pasážích a o rychlostech, které při běžném ježdění rozhodně nejsou normální… Tohle auto ale dokáže vážně hodně. A potěší i fakt, že po deaktivaci stabilizace nespadne auto do komfortního režimu, jako tomu bývalo dříve, ale zanechá sportovní režim.

S autem jsme zatím najeli jen několik desítek kilometrů, ale i tak v nás zanechalo velmi příjemné pocity. Je ale předčasné hodnotit spotřebu a nebo to, jak moc je nebo není komfortní a praktické. Na to si musíme počkat až do redakčního testu, který již máme naplánovaný. Ceník je ke stažení zde.

Štítky: , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru