Šestka Gran Tourismo je na první seznámení trochu prazvláštním modelovým mixem. V Mnichově přejmenovali původní řadu 5 GT, dali dohromady rysy svalnaté pětky a podvozek od sedmičky. A vznikl poměrně funkční kombinát, jenž si zamilují řidiči žádající luxus bez řvoucí opulence a míchaninu masivního kombi na vyšším podvozku s vizáží sedanu nebo kupé, které není crossover ani SUV. Přesně tuhle rozmanitou všehochuť nabízí nové BMW 6 GT.
Kontrabaroko
Původní pětkové GT se vyrábělo posledních osm let. Mnichovský hrbáč si za tu dobu našel minimálně mezi motoristickými novináři nespočet odpůrců kvůli svým extrémně barokním tvarům. Na BMW to zřejmě trochu zapůsobilo, jen se podívejte na nástupce-elegána: 6 GT je o téměř 9 centimetrů delší a o něco málo nižší. Má nesporně atletičtější tvary.
Protože šestka stojí na podvozku prestižnější sedmičky, zůstal velký rozvor 3070 milimetrů beze změny. To je o 9,5 centimetrů víc než má bratrská pětka. Pro kolena je vzadu místa spousta, horší je to vlivem svažující se karoserie v kupé stylu s prostorem pro hlavu. Kdo si nechce vydřít pleš, musí řídit nebo se nechat vézt vepředu.
I na předních dvou sedadlech jsou opěrky opatřené polštáři, křesla jsou vyhřívaná, ventilovaná, masážní, navíc s nastavitelnou podložkou poskytující oporu stehnům. Vskutku jedinečný komfort. Ten ovšem kazí zdánlivé maličkosti. Interiér tu a tam při přejezdech větších nerovností bezostyšně zavrže, v kufru skřípe pevná roleta a například při zavírání dveří a následné skutečně hlasité plechové ráně se rosí čelo, jestli kastle to prásknutí vydržela. Efektní bezrámová okna se zase snadno omatlají. Jsou ovšem precizně odhlučněná.
Červánky nad pouští
Víte, jak voní šťavnaté trávy? Závan čirých vodních perliček? Večerní červánky nad pouští? Po projížďce v šestce GT byste měli. Náplní do ionizátoru je řada a posouvají vnímanou kvalitu k limuzínám. Interiér je jako u každého bavoráku sám o sobě rozmazlující. Jednoduchý, praktický, kvalitní.
Klasické budíky tu střídá digitální displej o velikosti 12,3 palce. S jeho podobou si jako u konkurentů například z koncernu Volkswagen ale moc pohrát nemůžete, má továrně danou podobu, což je docela škoda. Bylo by fajn nahradit čísla a ručičky například velkoformátovou mapou navigace. Ovládání infotainmentu pak zachraňuje vždy maximálně intuitivní systém iDrive.
Auto můžete mimochodem stejně jako u sedmičky nastartovat a ovládat i zvenku pomocí druhého klíče s dotykovým displejem. Trochu rozmar, ale poměrně symbolická demonstrace překotné rychlosti technologického vývoje. A ještě jedna líbivá drobnost: parkovací kamera je natáčecí, a o to víc spolehlivá, hlavně při vyjíždění z úzkých míst na rušnou silnici.
Pohlazení šestiválce
Gran Turismo je jako stvořené na dlouhé cesty. Prověřil jsem ho na výpravě z Prahy do Lipska a dál do saské Dessau a bylo to jedno z nejkomfortnějších svezení za poslední roky. 20“ runflatové pneumatiky v kombinaci s patřičně tuhým odpružením na vzduchovém podvozku dávají bezmála dvoutunovému auto jízdní grácii s občas možná zbytečnými rázy od kol na nerovnostech, zato s ustavičně svádivým ponoukáním k zběsilejší akci.
Když se necháte škádlením ukecat, řadový šestiválec o výkonu 265 koní a obřím točivým momentem 620 Nm se rozdovádí v poměru 6,1 vteřiny na 100 kilometrů za hodinu. Pravda, že benzínový třílitr je k bláznění smysluplnější, ale (stále) velkoryse pojatá karoserie vám beztak nedovolí žádné ulítlé radovánky. A tak je šestiválcový dieselový agregát na stabilních dálničních tripech vskutku něžným pohlazením po cestovatelově duši. Ve městě točí jen kolem 2000 otáček a jemně přede. Briskní osmistupňový automat snese nejpřísnější měřítka.
Papírová kombinovaná spotřeba hraničící s pěti litry je pochopitelně nedostižná, ale šestiválec je i tak hodně úsporný a bez problémů se s ním při běžných cestovních rychlostech vejdete pod osm litrů, což z BMW 630d GT dělá silné, úsporné a velmi komfortní auto.
Cenovka se pak vleze pod dva miliony korun, ale pokud přidáte nekonečnou příplatkovou výbavu BMW a pakety, dostanete se hravě na 2 700 000 korun. Což je zároveň hodnota fešáka na všech těch fotkách uvnitř a kolem tohohle textu.
[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]
[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]+,–
Rozmazlující komfort,Interiér vrže‚ dveře bouchají
Báječný šestiválec,Možná až zbytečně tuhý podvozek s RFT pneu
Líbivější než předchůdce,Cena[/table]
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,630d xDrive Grand Turismo
Motor:,řadový šestiválec
Objem válců:,2 993 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 xDrive
Výkon:,195 kW/265 koní při 4 000 ot./min
Točivý moment:,620 Nm při 2 000 – 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,6.0 s
Maximální rychlost:,250 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.7 / 5.4 / 5.9
Emise CO2:,154 g/km
Objem nádrže:,66 litrů
Délka:,5 091 mm
Šířka:,1 902 mm
Výška:,1 538 mm
Rozvor:,3 070 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 955 kg
Objem zavazadlového prostoru:,610 / 1 800 litrů
Ceník:,ke stažení ZDE
[/table]