test-bmw-540d-xdrive-touring-2025-2

Test BMW 540d xDrive Touring | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 27. 4. 2025


Nejnovější, už osmá generace BMW řady 5 přijela nejprve jako sedan, kombík dorazil později. A podobně to bylo i s šestiválcovým motorem. A právě kombík s šestiválcovým naftovým třílitrem se dostal i do našeho testu. Jak se nám nejnovější BMW 540d xDrive Touring líbilo?

Nový vzhled, vylepšená technika

Že jde o novu generaci poznáme na první pohled. Auto dostalo opět úplně přepracovaný vzhled, což platí o exteriéru, ale i o interiéru. Na původní generaci tady neodkazuje nic. Úplně nové jsou tvary karoserie, design nárazníků i grafika světlometů a i kola. Auto navíc mezigeneračně vyrostlo, do délky už překonalo pětimetrovou hranici (měří 5060 mm), široké je 1900 mm bez vnějších zpětných zrcátek a vysoké je 1515 mm. To znamená, že je novinka oproti předchozí generaci o 96 mm delší, o 32 mm širší a o 17 mm vyšší. Rozvor se prodloužil o 20 mm (na 2995 mm).

Ani uvnitř nic předchozí generaci nepřipomíná. Palubní deska je úplně nová, na vrchu je dvojice displejů propojených do jednoho celku a ovládání prakticky všech funkcí je přes dotekový displej infotainmentu (ten lze u pětky ovládat i přes ovladač iDrive na středovém tunelu) nebo přes dotekové plošky – na palubní desce nebo na středovém tunelu. Dotekové ovládání dominuje také volantu, doplňují ho tu jen dva fyzické ovladače. Detailněji jsme se současnému BMW řady 5 věnovali v prvním testu, který si můžete přečíst zde. Tady najdete i obsáhlé dojmy z interiéru, kde je zcela nový infotainment i způsob jeho ovládání.

Pětkové BMW se od začátku nabízelo jako elektromobil, ale také se spalovacími motory, přičemž vybírat bylo možné mezi čtyřválci spalujícími naftu a benzin. Vloni v létě nabídku obou karosářských variant doplnil naftový šestiválec 540d xDrive, který je spojen výhradně s pohonem všech čtyř kol. Je to 48voltovy mild hybrid, který integroval startér-generátor do osmistupňové automatické převodovky Steptronic. Celkový výkon této verze je 223 kW/303 koní a točivý moment vrcholí 670 Nm.


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 

Interiér

I vzhledem k tomu, že mezigeneračně BMW řady 5 opět vyrostlo a prodloužilo také rozvor, projevilo se to i na místě v interiéru. Tady se bez problémů posadí i pětice cestujících (přestože ve čtyřech se tu budou cítit mnohem lépe), přičemž místo už budou mít i na zadních sedadlech pro kolena. Dostatek místa tu budou mít i pro hlavu. Příliš přemýšlet nebude potřeba o tom, jaká zavazadla si s sebou vezmete na cesty. Základní objem kufru je 570 litrů, po sklopení dělených opěradel zadních sedadel se zvětší až na 1700 litrů. Do kufru se dostanete přes elektricky ovládané páté dveře, ale už se sem nedostanete jen skrze samostatně otevíratelné zadní sklo, o to totiž nejnovější generace BMW řady 5 Touring přišla.

BMW řady 5 nabízí velmi bohatou výbavu, v jejímž základu je velká spousta moderních asistenčních systémů. Standardem je adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, systém udržování v jízdním pruhu, čtení dopravních značek a parkovací asistent. Za příplatek je k dispozici například pokročilý balíček Driving Assistant Professional, který umí i poloautonomní jízdu na dálnici. Samozřejmostí jsou také bezdrátové funkce Apple CarPlay i Android Auto.

test-bmw-540d-xdrive-touring-2025-18

Za volantem

BMW se šestiválcem je vždycky auto, kterým nikdy neuděláte chybu. Řadové šestiválec od BMW jsou jedny z těch úplně nejlepších, což platí nejen pro samotný projev a fungování, ale i pro spotřebu paliva. A u téhle kombíkové pětky tomu není jinak. Třílitr pod kapotou si už od nastartování hezky přede a i v otáčkách má docela pěkný zvuk, které se navíc do kabiny dostává jen tak nějak vzdáleně. Odhlučnění je totiž opravdu povedené.

Dynamika pětimetrovému kombíku s dvoutunovou hmotností rozhodně nechybí. Platí to jak pro tu absolutní dynamiku, kdy se v technických údajích dočteme o zrychlení z nuly na stovku za 5,4 sekundy, tak i pro pružné zrychlení. Pomáhá tomu nejen mild-hybridní pohon, ale i samotná automatická osmistupňová převodovka. Ta se totiž snaží držet motor neustále v ideálních otáčkách. Pokud na plynový pedál nešlapete moc, nechá motor opřít se o točivý moment (vždyť všech 650 Nm je k dispozici už od 1500 ot./min a vydrží do 2500 ot./min, k tomu je tu ještě 200 Nm z mild-hybridu), pokud naopak plynový pedál sešlápnete až na zem, klidně podřadí i o několik rychlostních stupňů a nechá probudit všech 303 koní (samotný motor bez mild-hybridní pomoci má 210 kW/286 koní).

A pokud ani potom se zrychlováním nepřestanete a budete drtit plynový pedál až na zem ještě chvíli, dostanete se až na 250 km/h, kde vás zastaví elektronický omezovač rychlosti. To jsme sice na vlastní kůži nezkoušeli, ale v rychlostech o víc než 100 km/h nižších, ve kterých jsme se po českých dálnicích pohybovali, působí testovaný bavorák příjemně komfortním dojmem a navíc je v interiéru opravdu tichý.

test-bmw-540d-xdrive-touring-2025-7

Komfortně tohle auto působí i kvůli tomu, že nemá příplatkový sportovní M paket. Dokonce nemá ani adaptivní tlumiče. A přesto to ani s 20″ koly není problém. Pětkový kombík se sice o něco víc nakloní v rychlých zatáčkách, do kterých ho nasměrujete jen dvouramenným volantem, ale přes nerovnosti se přenáší jistě. Kola kopírují silnici, ale neodskočí a neodlepí se od povrchu, takže je auto stále perfektně stabilní. Naladění je celkově spíše relativně měkčí (nikoliv však vyměklé), ale to se pro dlouhé cestování nakonec hodí.

A pro dlouhé cestování se hodí i to, za kolik dokážete s tímhle autem jezdit. Připomeňme si znovu, že jde o pětimetrový kombík s hmotnosti přes dvě tuny s 300koňovým motorem a pohonem všech čtyř kol! I přes to všechno ale dokážete jezdit za spotřebu paliva, která začíná sedmičkou v kombinovaném režimu, který zahrnuje velký podíl ucpaného velkoměsta. Pokud pojedete po dálnici, dostanete se klidně k sedmi a pokud vyrazíte mimo město, dokážete se dostat pod sedm. Objem palivové nádrže je tady ale jen 60 litrů.

Cena

A co vás to bude stát? Pohled do ceníku ukáže, že nejlevnější cestou k pětkovému bavoráku je v současnosti benzinové BMW 520i Touring. To s pohonem zadních kol vyjde minimálně na 1 517 100 Kč s DPH, druhou nejlevnější motorizací je naftové 520d Touring za 1 574 300 Kč. To můžete mít i s pohonem všech čtyř kol xDrive, přičemž pak bude jeho startovací cena 1 636 700 Kč s DPH. Testovaná verze 540d xDrive je v nabídce už pouze s pohonem všech čtyř kol, přičemž cena základního provedení startuje na 1 892 800 Kč s DPH, ale testované auto mělo navíc příplatkovou výbavu za půl milionu korun.

Technické údaje:

Auto:

BMW 540d xDrive Touring

Motor:

vznětový řadový šestiválec, 48V mild-hybrid

Objem válců:

2 993 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta (48V mild-hybrid)

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

210 kW/286 koní (spalovací motor)
+ 13 kW/18 koní (mild-hybrid generátor)
= 223 kW/303 koní (celkový výkon)

Točivý moment:

650 Nm při 1500–2500 ot/min (spalovací motor) + 200 Nm (mild-hybrid generátor)

Zrychlení 0-100 km/h:

5,4 s

Maximální rychlost:

250 km/h

Převodovka:

osmistupňová automatická

Spotřeba paliva:

6,0–6,5 l/100 km

Emise CO2:

157–171 g/km

Objem nádrže:

60 litrů

Délka:

5060 mm

Šířka (se zrcátky):

1900 mm (bez vnějších zpětných zrcátek)
2156 mm (se zpětnými zrcátky)

Výška:

1515 mm

Rozvor:

2995 mm

Provozní hmotnost:

2050 kg

Objem zavazadlového prostoru:

570–1700 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru