Japonci jsou odvážní, zejména co se úprav automobilů týká. Jsou schopni na auta namontovat výfuky s dvoumetrovými koncovkami, obrovské nárazníky anebo auto snížit s odklony kol v hodnotách desítek stupňů, ale také měnit motory. Tahle „žehlička“ pod kapotu dostala motor z Toyoty Supra.

Mercedes-Benz SL s kódovým označením R129 byl kabriolet, kterému pro jeho nízký a široký tvar karoserie přezdívalo „žehlička“. Pod jeho kapotou mohly být z výroby benzinové motory s šesti, osmi anebo dokonce dvanácti válci. Vždycky šlo o atmosféricky plněné motory, ale kus, který si můžete prohlédnout v přiloženém videu i na fotkách má pod kapotou turbomotor.

Přečtěte si také:  Dvanáctiválec v Rolls-Royce Phantom vyměnil po poruše za šestiválec z Toyoty Supra + video

A protože jde o auto z Japonska, je tu i japonský motor a rovnou jeden z těch vcelku zajímavých. Místo původního pětilitrového osmiválce (jde o SL 500) tu je motor 2JZ s jedním turbodmychadlem z Toyoty Supra čtvrté generace. Jde o řadový třílitrový šestiválec s vysokým potenciálem ke zvyšování výkonu. A to se také dělo…

Balíček úprav motoru je opravdu dlouhý, sériové nezůstalo skoro nic. Poměrně zajímavý je plnicí tlak, který dokáže nové turbodmychadlo HKS T45S vyvinout, ten je totiž až 1,6 baru. Ve videu, které bylo stejně jako fotky pořízeno na známém okruhu Ebisu ještě před nedávným zemětřesením, je to ale ještě „jen“ 1,2 baru.

Vyměněna byla i převodovka. Do auta putovala manuální šestistupňová skříň Getrag, která má podle prodejce, respektive podle předchozího majitele najeto jen 10 tisíc kilometrů.

Upraven byl i design. Některé prvky bylo potřeba upravit, jako třeba kapličku přístrojů, kde jsou budíky z Toyoty Supra s cejchováním do 300 km/h, anebo sportovní sedadla, pocházející z Ferrari F355. V palubní desce jsou nové přídavné budíky, stejně jaké počítač k řízení programovatelné řídící jednotky.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz RENNtech SL74 je nejbrutálnější žehlička. Už před 25 lety měla 600 koní a 800 Nm

Zvenku si pak můžete všimnout sníženého sportovního podvozku s tlumiči Bilstein a pružinami Lorinser a velkých 19″ kol Yokohama AVS Model 5. Pod těmi se vpředu nacházejí velké brzdiče Brembo F50 s 355mm kotouči.

Líbí se vám tahle žehlička? Není problém, může být vaše. Auto je na prodej za 2 miliony a 650 tisic jenů, což je v přepočtu (podle ČNB) přibližně 530 tisíc korun. Inzerát najdete zde.