test-2021-renault_megane_grandcoupe-dci-115-AT- (1)

Těchto 8 aut nejčastěji neprojde už u úplně první technické kontroly. Některé modely překvapí

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Autocar - Foto: Pavel Srp - 26. 6. 2021


Spolehlivost aut je diskutabilní. Podle spousty hospodských řečí jsou některé automobilky vyhlášené nespolehlivostí svých modelů, jiné naopak příkladnou spolehlivostí. Přehled těchto 8 aut, která neprojdou už u první technické kontroly, by ale jejich přesvědčení mohla vyvrátit. Některá z aut jsou totiž v přehledu velkým a nemilým překvapením.

Databáze provedených technických kontrol jsou opravdu velké, v pravidelném čase je musí navštívit všechny dopravní prostředky. Technici je při prohlídce musejí důkladně zkontrolovat, zda jsou i nadále schopny bezpečného provozu. Mohlo by se zdát, že v rámci první prohlídky to bude spíše rutina, ale tak to být nemusí.

Žebříček aut, která na první prohlídce neuspějí, pochází z Velké Británie. Britové musejí se svými automobily na stanice technické kontroly (označované jako MOT) už po třech letech (v ČR je to poprvé po čtyřech letech) od registrace nového automobilu a pak každý rok (u nás pak po dvou letech). Po této době by se mohlo zdát, že auto bude pořád skoro jako nové, ale není tomu tak. Existuje poměrně hodně aut, která už touto první kontrolou neprojdou.

Síť stanic technické kontroly zveřejnila statistiky spolehlivosti. Japonci nejsou ani na „bedně“

Statistika za několik posledních let ukazuje 8 aut, která nejčastěji první kontrolou po třech letech neprojdou. A je to docela překvapivý výsledek. Z britských STK (resp. MOT) vyhodí technici v celkovém průměru asi každé páté auto. Překvapivé ale je, že to nejsou jen desítky let staré ojetiny, ale právě i tříletá zánovní auta. Důvody neúspěšné technické kontroly ale statistika neupřesňuje.

A na která auta byste si tedy měli dát pozor?

  1. Renault Mégane – 23 % neúspěšnost
  2. Volkswagen Touran – 21,7 % neúspěšnost
  3. SEAT Alhambra – 21 % neúspěšnost
  4. Citroën C4 Picasso – 19,9 % neúspěšnost
  5. Volkswagen Scirocco – 19,6 % neúspěšnost
  6. Ford Galaxy – 19,0 % neúspěšnost
  7. Renault Clio – 18,8 % neúspěšnost
  8. Citroën C3 – 18,3 % neúspěšnost

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

83 názorů na “Těchto 8 aut nejčastěji neprojde už u úplně první technické kontroly. Některé modely překvapí”

  1. Každých Max 5 rokov kupujem nové auto. Tych 5 rokov vydrží každé auto… Je to ako telefón. Po dvoch rokoch omrzí a chces novú technológiu… Stará už nieje zaujímavá.

  2. Mám Chrysler grand Voyager 4generace 3.3 V6 benzín. Denně v provozu najeto zatím 499000km. Motor původní, automatická převodovka původní bez repasu. Jen základní servis,oleje, svíčky ,brzdy, gumy… Po nové poctivé STK…

  3. Petr Nezastávám se škodovek,ale mám oktávku po synovy a že ten jí moc nešetřil.Má 350000 vkrkuba bez problémů lítá jak splašená.Běžná údržba,gumy,brzdy,olej. Nic víc a s TP žádný problém.

  4. Mám Citroen Xsara Picasso 2.0 Hdi 11 let, najeto 330tis, původní vstřiky i turbo. Měněná jen spojka ve 210 tis. a go náprav ve 250tis. Auto nedostává žádnou extra péči, jen to co je předepsané. Spokojenost.

  5. Vladimír Lain

    Já mám už třetí auto a to od značky Seat a nikdy žádná porucha ročně najez minimum 50 tisíc auta měním jen proto že chci větší nebo delší vždy jen výměna oleje a občas kouknout na brzdy jinak bez závad

  6. Bohužel pracuji ve firmě kde se kupují jen Renaulty a zkušenosti otřesné.Elektroniku nezvládli frantíci nikdy, nápravy taky katastrofa.U poslední řady odchází kondenzátor klima už po čtyřech letech je totálně zkorodovaný, čerpadla add blue odešla skoro na všech nových autech do dvou let atd..jediný model který je nezmar je Renault Traffic to je držák.

    1. Ja mám Lagunu 3 generáciu 360t a za 10 rokov žiadny problém firmy kupujú auta za najnižšie ceny a čo od toho potom čakáš

  7. Dacia Duster nafta 4×4 r.v.2012 žádný problém najeto 180000 km.jen baterie a žhavící svíčky.Pravidelný servis u vesnického automechanika jako brzdy a drobnosti spolehlivost držák.

  8. Megane lll 1,6 16V 74KW. Koupeno nové 2010, přestavba na LPG, Najeto 180 tis. Asi po osmi letech výměna předních tlumičů. Všechny STK bez problémů. Žádné přípravy na STK. Auto je bežně udržované dle doporučení výrobce. Velká spokojenost.

  9. Pánové, nic ve zlém, ale já mám pocit, že si tady potřebujete poměřovat ptáky. Jestli je spousta těch co tu hájí francouze běžným řidičem jako já nebo moji známí, tj. že autem najezdí tak 10-15 tis. za rok, tak pak vám každý auto chcípne dříve na stáří než na újeté km. To, že tady někdo napíše jestli dá Renault přes milion km nebo ne, tak to člověku jako mě může být u zadele. Za 22 let co jezdím jsem nenajel ani polovinu toho. A pokud jezdím vzdálenosti typu 20 tam a 20 zpátky, převážně ve městě a jednou za 14 dní o víkendu možná kilo tam a kilo zpět tak si nebudu kupovat káru za mega. Auto je pro mě jen primitivní nástroj pro dostání se z bodu A do bodu B, a jestli je to velký, nebo malý, jede z 0 na 100 za pár vteřin, nebo za 15, jestli je interiér v kůži nebo textilu a má 100 koní nebo 200 tak to je mi úplně buřt když tam trávím minimum času. Takže auto je blbá investice. Radši volím levnější a za rozdíl si pořídím jiné věci. Toť můj názor…. Ale chápu, že pro někoho jak vypadá jeho auto je důležité a cítí se lépe když má pořádnou káru. :-)

    1. Presne tak. Konecne nekdo, kdo chape, ze to je jen pixla jako televize a mobil. Nejhorsi investice ever, rikam, ze cena auta by nemela prekrocit 1 mesicni plat :-D a nerikam tim, ze jezdim ve vraku ;-) …

    2. Mně kolikrát přijde že kvalita velmi kolísá i u jednotlivých modelů a lidi tady měli všechny auta co jezdí.
      Můj názor: Velká auta jsou prostě lépe motorizovaná a pohodlnější, takže bych taky mohl říct že C4 Grand Picasso je lepší než Citigo, obě mám. A je pravda, že C4 chce (bude chtít) více oprav, ale značkou to není. Víc výbavy=víc oprav, v ničem jiném to není. Navíc na STK se nevyhazuje za vadný motorek zadního okna ale spíš opotřebované čepy na podvozku, podívejte se na ten seznam: většina jsou velká a těžká auta. Takže žádné překvapení se nekoná :-)

    3. souhlas auto je tak trochu kult,ikdyž jezdím i delší trasy a tam je lepší vetší,komfortnější,spolehlivější

    4. Vladimíre, to je pravda. Vůbec o nerzporuji. Ale je to jednosměrný pohled člověka, který od auta nic nečeká a stačila by mu Tata za cenu evropského mobilního telefonu. Ale pro toho, kdo hodně jezdí je důležité, aby po mnoha kilometrech nevylezl z auta rozlámaný, hluchý a unavený. A takové vlastnosti levná auta nemají. A pak je druhá stránka věci, aby auta měla nějaké specifické vlasnosti. Já třeba potřebuji auto na tahání těžkého vleku. A to mi prostě Dacia za 180 tisíc neumožní. Ať už svojí velikostí nebo tím, že třeba vůbec není povoleno na takové auto namontovat kouli (Dacia je jen příklad levného auta). Takže mám velký pikap za víc než milion, šetřil jsem na něj dlouho, ale je to věc, kterou potřebuji. A to je pohled z druh strany.

  10. Renault Laguna 1,6 benzín r.v. 2000. Najeto 190 000 při koupi 75 000. Nové rozvody, snímač otáček motoru, vstřiky. Teď dávány motorky do oken. Celkem investice cca 40K. Neměnil bych.

      1. Dobrý den, Audi A4 2.0 TDI PD 103 kW …. vstřiky K.O. ve 190 tisících. oprava 33 tisíc.
        toho pána s Renaultem stála oprava polovinu. O motorcích zamykání, stahování oken a dalších bych napsal román a peníze nepočítám. Sem tam prostě technika někomu zlobí, jinému ta stejná slouží.

      2. U Audi A6 C6. 3.0 tdi quattro Vstriky jsem měl v háji po 200 tis. A všude to ukazují v žebříčcích spolehlivosti na vrcholu. Renault jenom o 10 tisíc dřív, to zase neni tak špatný.

      3. Seat Leon manželkin 2.0tdi fr 32tisic vstreky v riti 81tisic vstreky v riti pri 102tisic smer AAA auto

    1. Každý má jiné měřítka spolehlivosti u aut. Můj 2,0 diesel ford – koupě při 153tis (6let), najeto moji maličkostí dalších 230tis (ted 20let).
      50tis jsem určitě najel s bržděným vozejkem (proto jsem kupoval na tahání), z toho bych tipl aspoň 10tis na horní hranici 1,8tuny na tažném! No realně jsem byl parkrát i přes…
      Vstřiky, turbo, rozvody, SPOJKA, DVOJHMOTA, snímač otáček? co to proboha je? Neznám. Pouze repase startéru, vodní pumpa, žhavičky, baterka…

  11. Pavel Dvořák

    Vidím, hodně pisatelů komentů se tu zastává francouzských „automobilů“. Jde o to, že to, co najede „frantík“, to najede minimálně každý druhý auto taky. Jde o to, že pro uživatele je Peugeot, Citroen, či Renault dobrý auto. Jistě. Proč ne? člověk, který přijde, odemkne, nasedne a jede, tu a tam natankuje těžko pocítí nějakou špatnost. Ale pravé peklo tyto výtvory představují pro mechaniky, kteří tyto výtvory mají opravovat, nebo i jen servisovat. A potom se lidi diví, že tahle „auta“ nechce nikdo opravovat a když už, tak proč je to tak drahé… Z osobní zkušenosti vím, že osm z deseti mechaniků nehce s frantíkama mít nic společného. A já jsem jedním z nich… Cokoli horšího aby jeden pohledal.

    1. Ty budes presne ten lempl co neumi opravit jen vymenuje. Navic o Peugeotu tam nic neni…a jsou tam VW a Seat takze tam bude i Šoda hned v zavesu

    2. Mám Frantíka a neměnil bych , pohodlné prostorné , Němci nedávno hodnotili motory , bohužel Renault , Peugeot , Citroen , Fiat největší držáky , pak Japonci a až poté volcvagny ,

    3. Delam automechanika a to cos vyplodil ms fakt rozesmalo. Kolikrat je vetsi problem neco opravit u koncernu nez u vozu francouzskych. Hlavne kazde vozidlo ma neco na co trpi a co casto odchazi. A je pravda jak tu nekdo psal dnes uz to nejsou automechanici ale jen výměnari.

      1. Tomáš Marný

        A Vy jste se ještě nepodříznul? Vás by asi škoda nebyla. Nejste mechanik typu “ ovce TDI-77kW- studený špatně startuje, teplý pak nadrc. mechanik-je potřeba vybrousit hlava a zvětšit otvory!!!“

      2. Tak to udělej, ty lemple. Každý si volí auto, které se mu líbí. A opravit se dá všechno. Mám Koleose a po sedmí letech a 150 000 km spokojenost. Jsi jenom zakomplexovaný pí…

  12. Naďa Stėpaníková

    Renault Megane III 2011.Najeto 80000. Na všech STK bez závad. Bez jakýchkoliv závad.Bėžné výměny provozních kapalin.

  13. Vlastnil jsem R.Laguna 1,9 dti 1998 najeto 367000,kolik bylo stoceno pred koupi kdy tam byl najezd 98tis.km nevim.
    Do srotu sel z duvodu,ze neprosel na STK 2014 skorodovane brzdove trubicky…stacilo zainvestovat 5tis.Kc.
    Ale uz jsem mel Nissan Primeru WP12,…koupeno s najezdem 89tis.Km momentalne pres 300tis.
    Obe auta ala Renault…Nissan ma japonsky motor 2,2dci…ale laguna byla pohodlnejsi,,servisni naroky cca stejne.

  14. No tak nevím. Mám T5 z roku 2010. Najeto 786000,předtím T4 roku už nevím najeto 1470000. Najede toto renault?

    1. Sám jste to napsal „… z roku 2010…“. Z dnešních aut to nenajede ani jedno. Bez ohledu na značku.

    2. A nemáte překlep v těch nájezdech? Myslím, že vám tam chybí ještě jedna nula minimálně.

  15. Máme MeganaIII kombi od roku 2010,žádné poruchy,jezdí spolehlivě a najezdili jsme zatím cca235 tis.km.U renoltíků je důležité nepřejíždět olej,měnili nám pouze svíčky a zap.cívky,rozvody,jinak nás nkdy nevypekl.Jezdíme z Moravy pravidelně za dětni a vnuky do Prahy i když jsme již senoři.Jediný problém mám s tím,že jsme vybrali zmavomodrou metalízu a je na tom hned vše vidět,musíte častěj na myčku.A pokud doslouží,líbí de nám to malé SUV,Kaptur,bude se nám do něj lépe nasedat a již nepotřebujeme tak velké kombi.

  16. Dneska jsou auta skoro stejná. Důležité je, jak se s ním jezdí a jak se o něj majitel stará.

  17. Kamarádův táta má od nového Megana rok 2001, najeto více než 650 000 km a nějak ne a né ho do toho kovošrotu dostat. Ať si každý koupí, co se mu líbí. Vozy Porsche jsou podle záznamů z STK spolehlivé. Pokud máte dost peněz na pořízení, provoz a servis.

  18. Jeden Megan skutečně dobrý není a to je obsah motoru 1,4ccm.Ostatní Megany jsou výtečné vozy,spolehlivé,nenáročné,pohodlné.

    1. 1.4 je nejlepší ,
      na rozdíl od 1.6 nemá ani poruchový přesuvník rozvodu který je u každé 1.6,
      a díesly to je kapitola sama o sobě .

      1. Zdravím… tedy souhlas, že 1.4 je dobrý. Ale NE každá 1.6 má přesuvník….to pravda není. A celá firemní flotila s 1.5 dci a 1.9 dci najezdila tolik km bez investic…..stačí se starat a slušně zacházet. Soukromě mám 1.5 dci v Meganu, najeto 380 tisíc. Auto na stavbu, vozík, plný kufr všeho, sedadla roztrhaná, kde co ulomené, šrámy na karoserii nespočítám, a za deset let jsem měnil žhaviče a za 3 tisíce alternátor….

  19. Vážení. Mám Laguna 2 z roku 2001. Pouze výměna baterky a rozvodů. Parkuji venku a světě div se. Nenajdete nikde korozi. Dokonce i výfuku je původní a vypadá jako nový. Na STK se nijak nepřipravuje. Když přijde čas tak tam prostě zajedu a bez závad. Jen běžná péče a dobré zacházení.

  20. jsem rád, že můj z USA dovezený Jeep Grand Cherokee 5,7 HEMI atmosféra bez turboviagry je hodně daleko za těmito EU průjmy

    1. gratuluji ke spotrebe 20l a line svini motoru s atmosferou zachvili te stim nepusti ani domesta

  21. Nějak jsem se asi překouknul !
    Nejhorší auto světa je přece DACIA !!!
    To na tu SPECIÁLNÍ STANICI STK ANI NEDOJELI A NEBO O NÍ ZAPOMĚLI NAPSAT TI OD VW ???

  22. Máme ve firmě 15 ks Meganů, některé mají jenom 500000km navíc na lpg bez větších problémů:))).Před tím jsme měli Fabie vydrželi polovinu km co ten Megan.Ten článek je placená antireklama koncernu VW.

    1. Franta má rád Frantíky 😂 ono jde taky o to co tam je za motory, 1.0 TSI vydrží klidně víc než ta věc s * na kapotou

  23. Pro Alex-tu dle Tebe francouzskou sračku jsem kdysi koupil novou-Megane 1,4-16v 2001 najel 100 000km,měněn pouze posilovač brzd/pískal/baterka,a průběžně zapalovací cívky/sagem/,nic,kvůli čemu bych nedojel,spotřeba super,nic nerezavělo,velmi rychlý náběh topení,prodán protiůčtem,nyní další nový megane 1,3,85kw,2019,a zatím spokojenost,tož tak.Mirek.
    /a

  24. Opravdu, článek k pousmání. Podobně jako teno o spotřebě, že čím vyšší rychlost, tím nižší spotřeba. Měl jsem za život dost různých aut a nikdy nebyl problém. I toho megana III. Naprosto bez problémů! Škodovku jen jednu kdysi dávno. Teď mám mini a to je opravdu auto. Bytelná plechařina a obrovská chuť jet. Můj automechanik ovšem uznává jen renaulty. Tak si vyberte.

  25. Ahoj ,tohle psal kdo nemá rád Renault protože podle německého technika značka Renault nemá problémy i na emise jsou na tom lépe :) Naše rodina má jedině Renault a nikdy sme neřešili opravy za deseti tisíce a pokaždé STK prošlo .Za mě bych se bál concernu jak ohledně emisí ..

    1. Dobrá kravina. Jezdím koncernem přes 20 let a nikdy jsem neměl problém od Octavie až po Audi A6 . Renault je sračka a ví to každý. Najezdi s jediným Renckem 300tisíc km a pak mluv o spolehlivosti. Ty francouzský vergly 300tisíc nikdy nenajedou a už vůbec aniž by do nich člověk nenarval desítky tisíc za opravy. Vlastním od roku 98 sběrné suroviny a dělám i ekologické likvidace autovraků a úplně nejvíc likvidovanych aut jsou Renaulty. Zajed si někam kde dělají ekologické likvidace autovraků a podívej se sám kterých aut je tam nejvíc

      1. Tak děkujeme za informace, nebude to náhodou tím, že Renault se na přelomu tisíciletí prodávali jak horké housky a ve velkém se dováželi? Představte si, že bude.

        Proč by u všech všudy neměl Renault najet 300 000km? Nebudete tomu věřit, ale najede stejně jako kterýkoli jiný vůz, jedno zda koncernový, Fiat, nebo snad Ford. Je to jen a pouze o údržbě, pokud samozřejmě nenarazíte na špatný kus.

        A desetitisíce za servis? Ty Vás mohou potkat i u koncernu, zeptejte se majitelů T5, 1.8TSi, 2.0 TSi a dalších zdařilých motorů.

        1. Já jenom vím, že v současné době jsou na kvalitu nejhorší německé značky a Škoda. Nejlepší německá značka dle anglánů a Němců je mercedes na 17 místě a VW, BMW s Audi se pohybují kolem 37 až 40 místa. Vyhrál Renault.

          1. Ne, na 37 místě vw rozhodně nebylo😂 a Renaulty byť i nové hrozně trpí na elektriku, a pokud sledujete německé testy spolehlivosti, Volkswageny a celý koncern dostává známky 1-2 zato Renault běžně 3-4 a dacie klidně ještě hůř 😂

        2. První 1.8 TSI (od Audi) je špatný motor, ale na konci výroby a všechny 2.0 TSI jsou velmi zdařilé motory, mnohem lepší než Renault a jejich 0.9 TCE

      2. laguna 3 2,0dci najeto 410 000 km puvodnu spojka turbo vstriky tlumice :-) to auto se nikdy neporouchalo,jen mala oprava starteru a cisteni filtru

      3. Mám 5.vuz značky Renault. Aktuálně poslední model Espace ve vrcholové verzi. Manželka Megane z roku 2008, který jsem před tím jezdil já. Verze 1,6 grandtour v max vybave. Ted ma najeto 310 tis.km. Nešidím servis a nikdy nás nenechal ve štychu. Kdyb, to byly takové plečky, tak bych si asi Espace nekoupil.

      4. Marek Ryšánek

        grand Scenic 1.6 16V 13 let, 170 000 – měněná spojka a sem tam svíčky…praktické spolehlivé nerezavějící auto. K tomu před třemi lety Thalia 1.2 z roku 2008 za 60 000 – spolehlivá pohodlná nerezavějící s velkým kufrem. Rozhodně lepší než škodovka s tříválcem.

  26. Přidávám se k názorům zde – právě díky naprosté „bezporuchovosti“ naší hrdé německé značky Škoda jsme už před lety přesedlali na značku Renault, všichni okolo si ťukali na čelo, jak jsme blbí a jak budeme neustále tripovat po servisech a zatím se věci mají tak, že za ty roky jsme měli už 5 Rencků (Thalia, 2x Clio Grandtour, 2x Captur – jediné ty Captury byly úplně nové, ty předchozí byly jeté), ale ani s jedním z nich se nám nestalo, že bychom neprošli STK, o výbavě, pohodlí a nereznoucím laku, jakož i spolehlivých motorech nemá ani smysl se rozepisovat – to vše u těch aut odjakživa bylo. Zato o Škodověnkách se to říct nedalo – neustálé opravy (ne zrovna levné) a to další mělo do ideálu skutečně velice daleko. Poslední dobrá poctivá Škoda, kterou jsem kdy vlastnila, byla Škoda 100L z roku 1975 a na rozdíl od těch dnešních to byla skutečně česká značka (to pro ty hrdé „vlastence“, co tady furt machrují s českou značkou). U nás ve firmě máme výhradně Škodovky různých typů a úplně nové, ale ještě jsem za ty roky nezažila, že by dožily první STK bez větších problémů a neustálých záručních oprav. O ceně a výbavě taktně pomlčím. Takže asi tak nějak.

    1. Pokud myslíte českou značku škoda, (s německým majitelem) a považujete škodu 100 za poctivé auto, tak se asi nemáme o čem bavit… My máme v rodině hlavně škodovky a Volkswageny ( Superba 2.0 TSI, Volkswagen Sharan 1.9 TDI, Škoda Rapid 1.0 TSI) na Superbu najeto kolem 300k, na sharana asi 350 a na rapidu 120 a oproti předchozímu capturu je to opravdu mnohem lepší úplně ve všem, a hlavně je to mnohem spolehlivější než jakýkoliv rencek. Potrápili nás v rodině dost takže jsme si řekli že rencek k nám už nesmí, máme Němce, a neměnili bychom… Pokud vám ve firmě auta nedají první STK tak to bude chyba zřejmě zaměstnanců, určitě ne auta… Zkuste si na ytb najít „škoda rapid po 100k km“ od Vaculíka

  27. Je to tak, v rodině jsem měl už 4 renaulty, ani jeden nebyl poruchový a všechny prošly na STK bez problémů! Zato sousedé, kteří mají naše předražené škodovky, mají technických problémů víc než dost, včetně brzké koroze, kterou vám servis Škoda samozřejmě zamítne, jako tzv. “ začínající korozi“, na kterou se záruka nevztahuje!!! Renaulty nerezaví ani po 16 a více letech provozu, na rozdíl od škodovek a VW.

    1. Já mám Superba (2.0 TSI 300k najeto) a tu naleštěnou bídu v podobě Renaultu už bych v životě řídit nechtěl… To auto je opravdu tragické co se jízdy týče, a když jsme kdysi měli doma renaulta, většinu času ztratil v servisu takže renaulta už ne díky…

    1. Martin Weiss

      Genithalia je hnus, omlouvám se, ale měl jsem jí půjčenou, neb jsem měl svou Hondu na rozvodech a už mě do toho auta nikdo nedostane.

  28. tyhle zebricky poruchovosti k smichu… 90% dat zkreslenjch zavadama jako praskla zarovka, chybejici trojuhelnik….

  29. Bohdan Pfeifer

    Měl jsem tři megany koupené jako nové (2007, 2012, 2017) a všechny tři prošly technickou bez jediné závady. U škodovky (Fabia) se mi to bez závad nepovedlo…

  30. Je zajímavé, jak jsou často tyto tabulky rozporuplné. Ti, co jsou v jedné tabulce jako propadáky, jsou v jiné premianty. Rozhoduje, co dotyčné vozy vyřadí při STK, zda je to např. kouřivost, nefukčnost el. asistentů popřípadě únik oleje, nebo vadné nápravy popř. rezavý výfuk, ale to se nedovíme. A první STK u nového vozu je po 4 letech. Nehledě na to, že Němci své vozy protěžují včetně Škodovky..Jejich vozy jsou výrobky, které vytvářejí růstovou ekonomiku právě tím, že mají velkou spotřebu ND , díky tomu prosperitu servisů a obrovský byznys výrobců a prodejců HD ..Spolehlivé auto pro růst ekonomiky nemá význam..Tak se musí aspoň dehonestovat pomocí těchto tabulek. Kvalitu japonců , apod.evropské vozy nemají šanci dostihnout..

    1. Článek je o Anglii.
      Chce si to pozorně přečíst odstavec třetí : V Anglii poprvé po 3 letech a poté každý rok.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru