Pořadatelé soutěže potrestali posádku vozu PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303 penalizací 10 minut za situaci, kterou považovali za nebezpečnou během měřeného úseku SS7. Team PEUGEOT Total oznámil svůj úmysl odvolat se proti tomuto rozhodnutí, kterému nerozumí a považuje jej za neoprávněné.
Soutěžící č. 254, který jel na čtyřkolce, Kees Koolen, podal stížnost na posádku Sainz/Cruz, o které tvrdí, že se chovala nebezpečně na kilometru 184 měřeného úseku SS7. V důsledku této stížnosti byl Carlos Sainz požádán, aby se v pondělí 15. ledna v Saltě (Argentina) dostavil před sportovní komisaře. Poté, co se seznámil se stížností, zpochybnil tvrzení, že došlo ke kontaktu s konkurentem a místo toho zdůraznil, že se mu svou reakcí podařilo zabránit kolizi, která by vzhledem k rychlosti, při níž by ke střetu došlo, měla velmi vážné následky. O několik hodin později pořadatelé Rallye Dakar udělili posádce vozu PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303 penalizaci 10 minut.
Team PEUGEOT Total následně oznámil svůj úmysl odvolat se proti tomuto rozhodnutí, které pokládá za neodůvodněné a nespravedlivé.
Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303): „Jsem velmi rozzloben tímto rozhodnutím. Verze událostí, které popsal jezdec čtyřkolky, neodpovídá skutečnosti. Moje konání naopak znamenalo, že jsme se vyhnuli nehodě. Omlouvám se za to, co se mu stalo, ale ve skutečnosti když jsem se k němu přiblížil, aktivoval jsem systém Sentinel. Přesunul se k jedné straně a podíval se na mě. Bylo tam spousta místa, ačkoliv cesta byla velmi blátivá. Poté ztratil kontrolu a vrátil se do směru. Uhnul jsem, abych se mu vyhnul, a přestože to bylo velmi těsné, nedošlo mezi námi k žádnému kontaktu. Etapu dokončil na 12. místě. Kdybychom se navzájem dotkli, samozřejmě bych zastavil. S rozhodnutím pořadatelů naprosto nesouhlasím.“
Bruno Famin, ředitel sportu PEUGEOT: „Toto rozhodnutí je naprosto nepochopitelné. Ve složce o rozhodnutí není uvedeno nic konkrétního a vše je založeno jen na tvrzení proti tvrzení. Pokud jde o nás, je zcela jasné, že mezi čtyřkolkou a vozem nedošlo k žádnému kontaktu. Kdyby to proběhlo tak, jak tvrdí jezdec čtyřkolky, zcela jistě by tady teď nebyl a nemohl o tomto incidentu mluvit, vzhledem k rychlosti vozu. Všechna naše data podporují Carlosovu verzi události. Carlos se vždy choval bezvadně. Jezdec, který tvrdí, že jeho čtyřkolka byla poškozena, skončil v měřeném úseku na 12. a v následujícím na 10. místě, což byla druhá polovina maratónské etapy. Tato 10minutová penalizace je naprosto svévolná. Komisaři potrestali Carlose za to, že nezastavil, ale nedošlo k žádnému kontaktu. Navíc, i kdyby Carlosovo chování zasloužilo potrestání, mělo by mít spíš podobu pokuty, než časové penalizace, protože takto svévolně udělená ovlivňuje průběh soutěže. Takže samozřejmě jsme oznámili náš záměr se odvolat. V důsledku toho je pravděpodobné, že v sobotu v Cordobě nebudeme vědět, kdo je vlastně vítězem Dakaru 2018. Nehledě na principiální otázku celé záležitosti je vzhledem k náročné povaze etap, které nás čekají během několika následujících dní, vedení o 1 h 06 min něčím naprosto odlišným od situace kdyby vedl o 56 minut.“