Jsou auta, od kterých čekáte, že vás bezpečně a ideálně pohodlně přepraví z bodu a do bodu B, nepřitáhnou na sebe zbytečnou pozornost a nebudou vás nijak výrazně obtěžovat. Takových je na trhu řada, ale ne každý zákazník právě po tomto touží. Žijí mezi námi tací, a my pro ně máme velké pochopení, kteří chtějí něco víc. Chtějí vědět, že jedou v něčem jedinečném a zajímavém a kteří chtějí, aby to bylo dostatečně slyšet. Jenomže ty dnes krotí všechny možná nařízení, která říkají, že auta nesmí být hlučná a hlavně nesmí vypouštět ideálně žádné emise.
Co se ale stane, když jednomu už z výroby velmi zajímavému autu necháte odstranit všechny filtry, které sice zabraňují vypuštění emisí, ale auto a jeho zvuk někdy velmi výrazně utlumí? Nastane peklo, které si ale zamilujete!
ABT si dal parádní dárek k 125. výročí. Představil limitovanou a zatraceně ostrou edici Audi RS Q8
Tím peklem je v tomto případě Audi RS Q8, tedy mamutí SUV s výkonem lokomotivy. Pod mohutnou kapotou je schovaný čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, jehož výkon je 600 koní a točivý moment 800 Nm. Jenomže holandská tuningová firma JDEngineering se rozhodla, že to není dost a nadělila autu nové mapy řídící jednotky. Výsledkem je výkon 760 koní a točivý moment 1060 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne tohle monstrum za 3,2 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 330 km/h. K tomu přidali i nová kola a brzdy, ostatně, tohle stádo opravdu nebude jednoduché ukočírovat.
Nejvíce nás ale zaujal zvuk auta. Podle úpravce nejde o nějaký nový tuningový výfukový systém. Oni prostě jen odstranili filtry, které jinak zvuk přidusí. Není úplně jasné, jestli odstranili i katalyzátory, ale je pravděpodobné, že ne. Vždyť by auto bez nich nebylo možné legálně používat na evropských silnicích. A výsledek je fenomenální! Fakt je, že při delší cestě může být trošku rušivý, ale to prskání a brumlání prostě nemá chybu.