2024 Volkswagen TRANSPORTER T7 - teaser

Takhle bude vypadat nový Volkswagen Transporter. K zákazníkům se dostane do roka

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Volkswagen - 31. 5. 2024


Volkswagen představuje první detaily designu nové generace modelu Transporter. Předprodej nové generace Volkswagenu Transporter byl v Evropě již zahájen za ceny od 36 780 eur (bez DPH), v České republice se předpokládá jeho zahájení v druhé polovině roku (ceny zatím nejsou známy). Zahájení prodeje na českém trhu je plánováno na první čtvrtletí 2025.

„Zcela nově vyvinutým modelem Transporter přenášíme DNA naší ikony do nové éry,“ vysvětluje Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, a dodává: „Sedmá generace modelu Bulli přebírá v detailech typické designové rysy šesti předchůdců a nově je interpretuje. Zcela v duchu tradice – každý nový Volkswagen Transporter byl totiž vždy novým vizuálním začátkem, stylistickým mostem mezi dlouhou historií, současností a budoucností. Právě to udržuje tuto modelovou řadu již osm desetiletí stále mladou a vytváří z ní nejúspěšnější lehký užitkový vůz své třídy na světě.“

DNA modelu Bulli

„Již na první pohled lze identifikovat do posledního milimetru nově navržený model Transporter jako nástupce modelu T6.1 a člena rodiny Bulli,“ říká šéfdesignér Albert Kirzinger a dodává: „Tvarové řešení je důsledně podřízeno DNA ikonického modelu Bulli. Patrné je to již u základního tělesa karoserie, které vykazuje pro tuto modelovou řadu typickou linii pod bočními okny – říkáme jí linie Bulli. Tato jednoznačná DNA se vine jako červená nit všemi oblastmi vnějšího designu a vytváří i z nového modelu Transporter originál své třídy.“

Přední partie

Ve tvarech masky chladiče lze spatřit náznak T5, ve světlometech T6.1 a v ikonické čistotě T1 – to vše je však nyní prezentováno ve výrazně rozvinuté podobě, která dává modelu Volkswagen Transporter novou tvář. Design současně harmonicky zapadá do spektra aktuální rodiny modelů Bulli. Šéfdesignér k tomu říká: „Z designu přední partie našeho sedmého Transporteru je ihned patrné, že je členem rodiny modelů Bulli a doplňuje dvojici modelů Multivan a ID. Buzz.“

Silueta

Boční partie modelu Transporter o vnější délce 5050 mm až 5450 mm se vyznačuje čistotou designu typickou pro modely Bulli. „Stejně jako u modelu T6.1 jsme horní okraje světlometů protáhli do boční partie jako linii, která sahá až k zádi. Nad ní vzniká výrazná, lineární křivka – linie Bulli. Ta rozděluje karoserii na horní a spodní část. Tento charakteristický znak je vzpomínkou na T1,“ říká Kirzinger.

Novým designem zaujme také nabídka kol, která mohou mít pro model Transporter průměr ráfku 16, 17 nebo 19 palců. Vizuálně mimořádně atraktivní jsou 19“ kola „Indianapolis“ z lehké slitiny s leštěným okrajem ráfku a šesti černými paprsky a vnitřními plochami. Stejně jako u modelové řady T6.1 a velkého modelu Crafter je víčko palivové nádrže verzí poháněných vznětovými motory a plug-in hybridními jednotkami znovu integrováno do střešního sloupku B v optimálně přístupné poloze. Kryt nabíjecí zásuvky u variant s plug-in hybridním nebo výhradně elektrickým pohonem se nachází pod pravým světlometem.

Zadní partie

Také zadní partie sedmé generace modelu Volkswagen Transporter má homogenní a čistý design. Tento lehký užitkový vůz se bude znovu dodávat s výklopnými nebo křídlovými zadními dveřmi. Výrazný tvar zadních svítilen protažených do stran bodovými světly LED tvoří stylistický most až k T5, přestože se jedná o zcela nový design s novým technickým konceptem.

„Horizontální linií pod zadním oknem a černým madlem nad plochou pro registrační značku jsme mezi zadními svítilnami ve tvaru písmene C vytvořili hladkou příčku, jejímž prostřednictvím i zde zdůrazňujeme ikonickou čistotu nového Transporteru,“ říká Albert Kirzinger a dodává: „Jako u všech lehkých užitkových vozů Volkswagen ani na novém Transporteru nenajdete linii, která by nebyla logická. Krásným příkladem jsou již uvedené horizontální linie pod zadním oknem a nad madlem, které rámují logo VW a na krajích přecházejí s milimetrovou přesností do zadních svítilen.“

I u sedmého Transporteru jsou přitom tvary vždy podřízeny funkci. Příkladem jsou zadní výklopné, resp. křídlové dveře, které zasahují hluboko dolů do nárazníku. Výsledkem je nízký práh nákladového prostoru, pouhých 575 mm až 638 mm (v závislosti na verzi).

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru