test-2022-volkswagen_multivan_t7-20_tdi_dsg- (2)

Test Volkswagen Multivan T7 Long 2.0 TDI DSG (2022)

Od Pavel Srp | Foto: Pavel Srp - 28. 7. 2022


Nejnovější Volkswagen Multivan T7 je autem, které přišlo s velkou mezigenerační revolucí. Už to není ta původní dodávka s „dodávkovým“ podvozkem, ale dostala platformu MQB, na které stojí třeba nový Golf. U prvního testu jsme se přesvědčili, že to vlastně není problém, ale tehdy nebyla dostupná naftová motorizace. A to se teď změnilo, otestovali jsme Multivan T7 s naftovým dvoulitrem.

MQB = více možností

Volkswagen sice představil nový Multivan, kterému dal kódové označení T7, ale starší modely T6.1 v nabídce (prozatím) zůstaly – Transporter, Caravell, California, ovšem už právě bez Multivanu. Pokud byste si ale mysleli, že s podvozkovou platformou MQB přišlo nějaké významné zmenšení karoserie, protože na ní stojí i Golf, pletli byste se.

Přečtěte si také:  První jízda: Dacia Duster pick-up jezdí jako běžný Duster. Má naftový motor, čtyřkolku a uveze půl tuny

Nejnovější generace Volkswagenu Multivan T7 měří na šířku (bez vnějších zpětných zrcátek) 1941 mm, což je o 37 mm více v porovnání s modelem T6.1. Na výšku naměříme 1907 mm, což je o 43 mm méně. V nabídce je standardní i prodloužená verze. Zatímco ta krátká na délku měří 4973 mm (mezigeneračně o 69 mm více), tak ta prodloužená, kterou jsme měli v testu, má 5173 mm (o 131 mm mezigeneračně méně), přičemž rozvor náprav zůstává pro obě verze stejný. Mezigeneračně byl o 124 mm prodloužen na aktuálních 3124 mm.

test-2022-volkswagen_multivan_t7-20_tdi_dsg- (3)

S podvozkovou platformou ale souvisí také to, že nová generace může využívat současné spalovací motory, ale i plug-in hybridní techniku, ale i moderní výbavu. Jde hlavně o všechny ty aktivní jízdní asistenty a hlídače, bez kterých už nová auta nemohou vyjet na silnice (vedení v jízdních pruzích, automatické brzdění, apod.).

Uvnitř je menší i větší

Na účet Multivanu T7 často slýcháme, že je malý, že to není ten správný Multivan a podobně. Už v předchozím testu jsme si jej vcelku důkladně prozkoumali, a podíváme se i na něj i v této prodloužené verzi. Vzhledem k tomu, že se liší jen zadní převis, protože rozvor je u obou variant stejný (právě kvůli tomu, že stojí na MQB), mohlo by se zdát, že je nejvíce prostoru v zavazadlovém prostoru. Ale není tomu tak.

Přečtěte si také:  Volkswagen by měl prodávat více elektromobilů než Tesla. Stát by se tak mělo už za 3 roky

Testovaný Multivan T7 má totiž tři řady sedadel, přičemž v každé z nich jsou samostatná sedadla, která se dají nezávisle na sobě posouvat vpřed nebo vzad, ale i sklápět. Na vás tak bude, zda si necháte větší kufr a menší prostor pro cestující anebo naopak. Sedadla ve druhé a třetí řadě se totiž dají posouvat libovolně v kolejnicích. A pokud je potřeba, dají se (klidně po jednom) zcela vyjmout. Jde to lépe, než v předchozí generaci, kde byla vzadu velká a fakt těžká lavice.

test-2022-volkswagen_multivan_t7-20_tdi_dsg- (31)

V kufru má Multivan T7 odkládací plato, které lze i „postavit“ anebo zcela vyjmout. Pokud jej necháte ležet, schováte věci pod ním a na něj můžete pak položit až 20kg náklad. Lze jej samozřejmě velmi jednoduše i zcela vyjmout a pokud totéž uděláte i s druhou a třetí řadou sedadel, naložíte předměty dlouhé až 2,6 metru. Anebo se tu opravdu pohodlně vyspíte.

Když ale sedadla necháte – v našem případě bylo v autě celkem 7 míst (2+2+3) – posádku odvezete poměrně pohodlně. Mezi sedadly jsme měli příplatkový multifunkční stoleček, který obsahuje spoustu odkládacích přihrádek, ale má i vyklápěcí stolečky a dá se v kolejnicích posouvat klidně až mezi přední sedadla.

Přečtěte si také:  První jízda: Renault Megane E-tech 100% elektrický překvapil komfortem a spotřebou

Výhodou nové generace je fakt, že má pouze převodovky DSG, tudíž má jednoduchou palubní desku a mezi sedadly nic nepřekáží – a to ani kolenům, ale ani pro průchod do zadní části auta. To se hodí například pokud cestujete někam s dětmi a potřebujete jim pustit DVD nebo je jinak obsloužit. Nevýhodou nové generace je nižší kabina, takže budete muset být neustále v předklonu.

test-2022-volkswagen_multivan_t7-20_tdi_dsg- (21)

Konečně i naftový dvoulitr

Když před pár měsíci dorazil Volkswagen Multivan T7 na trh, nabízel pouze plug-in hybridní motorizaci a dvě benzinové pohonné jednotky (1.5 TSI a 2.0 TSI), naftový motor v nabídce nebyl, ale výrobce už tehdy sliboval, že se brzy objeví. A to se před nedávnem stalo. Pod kapotou už můžete mít i naftový dvoulitr, ačkoliv (zatím) pouze s pohonem předních kol a ve verzi se 110 kW.

Jde o dobře známý motor 2.0 TDI Evo se 110 kW/150 koňmi a 360 Nm točivého momentu. Je to na tohle auto dostatečná motorizace? Vlastně docela ano. Zrychlení z 0 na stovku zvládne za 11,6 sekundy, což je ale údaje, který v praxi prakticky nevyužijete, a maximální rychlost je 190 km/h. A to byste v ČR také využít neměli. Důležitá je hlavně pružnost motoru při jízdě, která není i díky standardně dodávané převodovce vůbec špatná.

Přečtěte si také:  CUPRA Formentor VZ5 poprvé na českých silnicích. V klidu, ale i v tempu

Jakmile se motor dostane nad přibližně 1500 ot./min, začíná auto hnát vpřed, přičemž asi o pět set otáček výše se zátah ještě zlepší. Příliš vytáčet ho ale nemá cenu, protože ve vysokých otáčkách zase povadne. Nejlepší je pohybovat se tak do 3600 až 3800 ot./min, kde toho nabízí nejvíce. Při jízdě běžným tempem tak pro prázdné auto 110kW motor docela překvapivě neznamená nedostatek, i přestože váží přes dvě tuny. Jistý deficit výkonu ale poznáte když auto naložíte a vyrazíte na dálnici, protože pokud vás někdo zpomalí v kopci, poznáte to.

test-2022-volkswagen_multivan_t7-20_tdi_dsg- (41)

Tahle kombinace ale potěší apetitem, protože hodnoty, které se objevují na palubním počítači, vůbec nejsou špatné. Technické údaje slibují kombinovanou spotřebu paliva na úrovni 6,6 l/100 km, ale té se nám dosáhnout nepodařilo. Jezdili jsme nejčastěji za hodnoty zlehka nad sedmi litry, což je ale i tak skvělý výsledek.

Závěr a cena

Nejnovější generace Volkswagenu Multivan T7 je autem, které je jiné, než to předchozí, ale zase ne až tolik. Zatím sice nejde objednat s pohonem všech čtyř kol, ale i to by se brzy mělo změnit, ani s výkonnějším naftovým motorem, ale praktičností si s předchozí generací nezadá. A dokonce ani prostorově na tom není výrazněji hůř. Jezdí ale jako větší osobák a spotřebuje méně paliva.

Přečtěte si také:  Nový Volkswagen Amarok poodhaluje techniku. Dostane světlomety LED Matrix

Cenově startuje Volkswagen Multivan T7 těsně pod milionem korun bez daně (1 202 104 Kč s DPH), za což dostanete krátký Multivan s benzinovým motorem 1.5 TSI. Testovaná verze s naftovým motorem začíná na 1 297 170 Kč s DPH v krátké verzi, respektive na 1 337 592 Kč s DPH ve verzi Long.

Technické údaje:

Auto:

Volkswagen Multivan T7 Long 2.0 TDI DSG

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1968 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

předních kol

Výkon:

110 kW/150 koní při 3000 ot/min

Točivý moment:

360 Nm při 1600 až 2750 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

11.6 s

Maximální rychlost:

190 km/h

Převodovka:

sedmistupňová dvouspojková (DSG)

Spotřeba paliva:

6.4 l/100 km

Emise CO2:

168 g/km

Objem nádrže:

60 litrů

Délka:

5173 mm

Šířka:

1941 mm

Výška:

1907 mm

Rozvor:

3124 mm

Pohotovostní hmotnost:

2089 kg

Objem zavazadlového prostoru:

1900 / 3500 litrů

Ceník:

ke stažení zde