Mazda RX-7 nebyla úplně obyčejným autem. Místo obvyklého motoru s písty, ojnicemi, vačkami a dalšími podobnými věcmi používala Wankelův motor s rotačním pístem. Tahle RX-7 nemá ale ani jedno ze zmiňovaných řešení, je to hybrid kombinující elektromotor s tím spalovacím, ovšem zcela netradičním.
Když se na tuhle Mazdu RX-7 podíváte zvenku, vlastně vám na ní nepřijde nic vyloženě zvláštního. Zaujme vás asi jen výdech v přední kapotě a „měňavkový“ lak. To je ale prostě zásah nějakého tunera, možná si nakonec povíte pro sebe. To, že jde o obyčejnou upravenou mazdu, vám ale vydrží jen do doby, než nastartuje.
Tohle auto je sice hybrid, který je vybaven bateriemi s elektromotorem pocházejícími z elektromobilu Nissan Leaf, k tomu je tady ale ještě motor s vnitřním spalováním, ovšem nikoliv takovým, který byste normálně v autě čekali. Tady je pod přední kapotou proudový motor! Nejde sice o žádný velký proudový motor, který by sloužil k pohonu stíhačky, má jen 60 koní, ale ten typický zvuk a obrovský hluk umí udělat také. Výfuk je vyveden právě v oné kapličce v kapotě.
Jak tohle auto zní? Když se turbína nahodí, ozve se ohlušující rámus, který připomíná stíhačku zcela jasně na první poslech.
https://www.facebook.com/jalopnik/videos/10156680661760168/?__xts__%5B0%5D=68.ARAPu26H23SVP1PdPChGQuvXh74QqXLxTM2bwGNVVC0N3PlGCzR8KD7T09jRMy85MzK9vUb9Oe4pPo922FF–cBD4fmq2H4pyIHHweoCucnOMrEzyURpz0B3tfHGjpt4CZFaZU4LrBNpYDqpm5eQOgYZEEWjaGD30xAnsmaI_qpzHDB43twhJ4jdalD2W-Y1Rpmc5Pb0HSbX_aTrgcRoVvdI-7pDVqeLlxwMPeQuUftwqTTO2AgJ8_4gT9HdYyHEylQC95CmZe_fva_sgGPCvN5iBy8Uc0LJKH2RFoILc_SIdlmW_VW5L9kOzhQvTgYSGzC3cjwI9Uk7eLMgvLuGTx1I&__tn__=H-R