Mazda RX-7 nebyla úplně obyčejným autem. Místo obvyklého motoru s písty, ojnicemi, vačkami a dalšími podobnými věcmi používala Wankelův motor s rotačním pístem. Tahle RX-7 nemá ale ani jedno ze zmiňovaných řešení, je to hybrid kombinující elektromotor s tím spalovacím, ovšem zcela netradičním.

Když se na tuhle Mazdu RX-7 podíváte zvenku, vlastně vám na ní nepřijde nic vyloženě zvláštního. Zaujme vás asi jen výdech v přední kapotě a “měňavkový” lak. To je ale prostě zásah nějakého tunera, možná si nakonec povíte pro sebe. To, že jde o obyčejnou upravenou mazdu, vám ale vydrží jen do doby, než nastartuje.

Tohle auto je sice hybrid, který je vybaven bateriemi s elektromotorem pocházejícími z elektromobilu Nissan Leaf, k tomu je tady ale ještě motor s vnitřním spalováním, ovšem nikoliv takovým, který byste normálně v autě čekali. Tady je pod přední kapotou proudový motor! Nejde sice o žádný velký proudový motor, který by sloužil k pohonu stíhačky, má jen 60 koní, ale ten typický zvuk a obrovský hluk umí udělat také. Výfuk je vyveden právě v oné kapličce v kapotě.

Jak tohle auto zní? Když se turbína nahodí, ozve se ohlušující rámus, který připomíná stíhačku zcela jasně na první poslech.

The Mad Scientist Who Built a Jet Turbine-Powered RX-7

The world is full of passion projects. But has your project car ever included putting a 60 horsepower diesel-powered jet turbine in your RX-7?

Zveřejnil(a) Jalopnik dne Pátek 9. listopad 2018