Ačkoliv před zahájením výroby jakéhokoliv nového modelu probíhají důkladné testy, někdy se nedají všechny nedostatky odhalit. Pokud se pak nějaké problémy objeví v provozu, vyhlašují na ně automobilky zpravidla svolávací akce. A které značky jich měly v uplynulém roce nejvíce?
2022 ve srovnání s minulostí
V právě skončeném roce nahlásily automobilky do evropského systému RAPEX (Rapid Alert System for Non-Food Products), celkem 207 svolávacích akcí. Ty byly vyhlášeny na 209 modelů 37 automobilových značek.
Ve srovnání s předchozími roky je to poměrně znatelně méně. Vždyť rok 2021 přinesl 358 svolávacích akcí na 270 modelů 45 automobilových značek. O rok dříve (2020) to bylo celkem 353 svolávacích akcí, které se týkaly 248 modelů a 38 automobilových značek.
Nejvíce svolávacích akcí má tradičně Mercedes-Benz
V rámci tohoto přehledu se budeme zabývat pouze svolávacími akcemi v Evropě. Zcela jednoznačně v nich vede automobilka Mercedes-Benz. Ta totiž vydala 39 svolávacích akcí, které se týkaly 24modelů. Pomyslné druhé místo zaujal Peugeot s 15 svolávacími akcemi na 10 modelů. A na třetím místě je Volkswagen se 14 svolávacími akcemi na 12 modelů. Stejný počet svolávacích akcí zaznamenala i Toyota, přičemž u japonského výrobce se týkaly „jen“ 10 modelů).
Značka | Počet akcí | Počet modelů | |
1. | Mercedes-Benz | 39 | 24 |
2. | Peugeot | 15 | 10 |
3. | Volkswagen | 14 | 12 |
4. | Toyota | 14 | 10 |
5. | Opel | 12 | 10 |
6. | Citroën | 11 | 10 |
7. | Ford | 10 | 7 |
8. | BMW | 8 | 12 |
9. | DS Automobiles | 8 | 3 |
10. | Kia | 7 | 7 |
Přehled svolávacích akcí, které vydává systém RAPEX, pravidelně zveřejňujeme. Na jejich přehled se můžete podívat zde.