Suzuki Jimny je jedním z nejoblíbenějších aut posledních let. Už jako nové se prodávalo za víc, než byly výrobcem doporučované ceny, a dodací lhůty byly opravdu dlouhé. Auto v Evropě na chvíli skončilo, ale o chvíli později se oklikou vrátilo. Teď automobilka testuje delší verzi.
Suzuki Jimny je maličký off-road, vždyť na délku měří jen něco málo přes 3,5 metru, ale i přesto, že má pod kapotou malý benzinový motor, stejně neprošlo jemným sítem Evropské unie na přísné emisní limity. Automobilka tak osobní verzi musela z trhu stáhnout, ale o pár měsíců později Jimny na trh vrátilo jako decentně upravenou (chybí zadní sedadla) užitkovou verzi (N1).
Ta ale i přestože nemá zadní sedadla, nemá moc velký zavazadlový, respektive nákladový prostor. To by mohla řešit verze s delším rozvorem. O prodlouženém modelu Jimny se mluví už dlouho, i když se spekulovalo o pětidveřovém provedení, ale teď si ho můžeme poprvé prohlédnout na silnici. Automobilka ho tam vypustila na předsériové testování, navíc důkladně zabalené v maskovací fólii.
Jak můžeme na fotkách vidět, auto je o poznání delší, ale zároveň má pouze jeden pár dveří. Původní spekulace se tedy (možná zatím) nepotvrdily. Na fotkách (velkou galerii si můžete prohlédnout na Motor1.com) je vidět, že převisy karoserie zůstaly stále minimální, prodloužený je hlavně rozvor. Díky tomu bude v autě rozhodně více místa ve druhé řadě sedadel pro trhy mimo EU, na trhy Evropské unie by se mohla vrátit verze s dvěma řadami sedadel. Další možností je – čemuž by mohly nasvědčovat právě jen dvoje dveře – že dostane jen větší nákladový prostor.
Otázkou je také pohonná jednotka. Současné krátké Suzuki Jimny má 1,5litrový atmosférický čtyřválec, ale japonská automobilka v současnosti dává prakticky do všech svých modelů elektrifikované pohonné jednotky – nejvíce mild-hybridy, ale i plug-in hybridy. Na detaily, jakož i informace, zda se prodloužené Suzuki Jimny dostane i do Evropy, si budeme muset ještě počkat.