Značka Cupra, které dala vzniknout automobilka SEAT, se poprvé uvedla svou verzí modelu Ateca. Posílila ji výkon, přidal pár cingrlátek, to aby se od standardní Atecy dala odlišit, a za to sklidila celkem úspěch. Cupra Ateca vůbec není špatné auto, našlo se ale pár reakcí, podle kterých si Cupra Ateca zaslouží mnohem vyšší výkon. Na tyto stesky rychle reagovali různí úpravci. Už jsme vás informovali o úpravě od ABT Sportsline. Nutno říct, že tahle německá parta se celkem držela při zdi. Atece nadělila jen pár koní a kilowatt navíc. Teď se ovšem o slovo přihlásila další německá tuningová společnost, konkrétně McChip-DKR. A je to velká paráda!

Jak jede posílená Cupra Ateca od ABT? Vůbec to není špatné

První verze úpravy, tedy Stage 1, posouvá výkon na stejnou úroveň, na jakou se dostal ABT. Jde o 350 koní a 440 Nm. Za tuto úpravu, kdy se ladí jen mapy řídící jednotky, zákazníci zaplatí 999 aur, tedy zhruba 25 000 Kč. To je ale jen začátek!

Stage 2, tedy druhá verze úpravy, už kromě řídící jednotky pracuje také s novým výfukovým potrubím. Výkon je v tomto případě posunut na 375 koní, točivý moment vzroste na 455 Nm. A cena? 3109 eur, tedy 78 300 Kč.

Verze Stage 3 a Stage 4 přidávají i jiné turbodmychadlo. Stage 3 oproti “dvojce” dostala navíc nový vzduchový mezichladič a další drobnosti, výsledkem je 430 koní a 485 Nm. A konečně ta nejvýraznější Stage 4 dopřeje řidičově pravé noze ovládat 475 koní a 510 Nm. A to už je nějaká porce síly navíc. Ostatně i financí. Úpravce si za Stage 4 řekne 8999 eur, tedy bezmála 230 000 Kč. Ano, to je částka, za kterou se dá koupit nové auto. 🙂

Zákazníky si tahle španělsko-německá bestie jistě najde, ale je otázka, jestli by nebylo dobré kromě výkonu přidat i na jiných dílech auta. 175 koní navíc už je celkem hodně, a ačkoliv víme, že standardní brzdy, které dodává Brembo jsou skvělé, je otázka, jak se s takovou náloží navíc poperou. Problémy by mohla mít i převodovka DSG (DQ381). Ta je totiž sériově dimenzována jen na 410 Nm.