Test Subaru BRZ (4)

Subaru BRZ a Toyota GT86 přijdou příští rok. Turbo mít nebudou

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Motor1.com - Foto: archiv redakce - 24. 4. 2020


Nová generace Subaru BRZ a Toyoty GT86 byla potvrzena. Na trh se má dostat v příštím roce. Obě malá sportovní kupé v nové generaci posílí, ovšem nijak výrazně. Turbo očekávat nemáme.

Subaru by mělo v Japonsku přestat přijímat objednávky na současné BRZ 20. června 2020, čímž se kapitola první generace definitivně uzavře. S odvoláním na japonský web Best Car to píše magazín Motor1.com. Ten z japonského zdroje čerpá i další informace, které jsou zatím o nových generacích „Toyobaru“ dostupné.

Nová generace malých a hravých sportovních kupé Subaru BRZ a Toyota GT86 byla původně plánována do prodeje už na březen 2021, ovšem současná koronavirová situace to může opozdit. Obě auta by měla i v příští generaci používat současnou podvozkovou platformu, a to i přestože některé dřívější zprávy mluvily o přezbrojení na platformu TNGA, kterou pro své modely používá Toyota.

Motor1.com také tvrdí, že japonská dvojčata budou stále poháněna atmosférickým motorem. Dvoulitr by ale měl vystřídat 2,4litrový čtyřválec Subaru FA24. Díky tomu by měly vzrůst hodnoty výkonu ze 152 kW/205 koní (resp. 147 kW/200 koní v evropské verzi) na 162 kW/217 koní a točivý moment z 211 Nm na 240 Nm.

Test Subaru BRZ s prvky STI (2019)

Poháněna mají stále být výhradně zadní kola, ale na výběr má být druh převodovky. Šestistupňový manuál by měl zůstat beze změny, doplnit by ho však měla nová automatická převodovka. Zatímco u nás se v „Toyobaru“ automaty prakticky neprodávají, v Severní Americe je tomu zcela odlišně.

Subaru BRZ je aktuálně v Evropě nabízeno v limitované nabídce Final Edition. Celkem vzniklo 250 kusů, přičemž pro tuzemský trh jich bylo vyhrazeno 40. Nejde ale jen o speciální název, toto BRZ dostalo i několik vylepšení. Vybírat je možné pouze ze dvou laků karoserie: modrá WR Blue Pearl a černá Crystal Black Silica. Jiná budou kola, která jsou navíc o půl palce širší (7,5×17 palců). Ovladatelnost vylepšují tužší tlumiče Sachs a brzdy se čtyřpístkovými třmeny Brembo vpředu a dvoupístkovými vzadu. Uvnitř jsou jiná vyhřívaná kožená sedadla s čalouněným s modrou Alcantarou a s prošíváním modrou nití. Modrá nit je i na volantu, řadicí páce i na dalších čalouněných částech interiéru.

Subaru BRZ se s námi loučí vyšperkovanou limitovanou edicí

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru