test-elektromobilu-bmw-i3s- (37)

Studie porovnala dojezd elektromobilů v zimě a v létě. Propady jsou i třetinové

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Recurrent - Foto: Matěj Skalický - 27. 12. 2022


Debaty o tom, jak moc se v zimě sníží dojezd elektromobilů jsou stejně tak časté, jako rozjímání nad tím, jestli do bramborového salátu patří hrášek. Neexistuje jediná internetová diskuze týkající se elektromobility, kde by téma zimního dojezdu někdo nevynesl. A má to svou logiku, v zimě elektromobilům opravdu klesá dojezd. Důležité ale je, jak moc. Samozřejmě vždy záleží na hodně věcech, od stylu jízdy, přes venkovní teplotu, ale i to, kudy řidič zrovna jede. Na to, jak to tedy se zimním dojezdem elektromobilů opravdu je se podíval web Recurrent, který se specializuje právě na elektromobily.

Do testu si vzal podle nich mezi zákazníky nejoblíbenější elektromobily, tedy Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona Electric, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Tesly Model S, Model 3, Model X a Model Y, Volkswagen e -Golf a Volkswagen ID.4. Rozdíly mezi jednotlivými auty mohou být velké, ale celkově je potřeba říct, že propady o polovinu, jak rádi tvrdí někteří internetoví diskutéři se nekonaly.

Přečtěte si také:  Výzkum odhalil, že mezi ojetinami bývají nejčastěji poškozené elektromobily Tesla

Studie porovnávala dojezd jednotlivých aut v teplotách kolem 21 stupňů a v teplotách pohybujících se od mínus jednoho stupně až po mínus sedm stupňů. Nejhůře ze všech testovaných aut dopadl Bolt, u kterého byl naměřen pokles o 32 %. Hned za ním skončil Mustang Mach-E a ID.4, kterým při nízkých teplotách klesl dojezd o 30 %. Moc dobře nedopadlo ani BMW i3, u kterého byl zaznamenán pokles o 24 %, u Volkswagenu e-Golf pak šlo o pokles o 23 %.

Velmi dobře si naopak vedl Jaguar I-Pace, který hlásil pokles jen asi tři procenta. Docela dobře pak dopadly Tesly, u kterých byl zaznamenán pokles v závislosti na modelu v rozmezí 15 % až 19 %. Podobně dopadl Hyundai Kona s poklesem 19 %.

Cold-vs-Warm-EV-Range-Study
Zdroj: Recurrent

Nutno ale zmínit, že nešlo o nové vozy. A u ojetin velmi záleží na tom, jak bylo s baterií zacházeno a v jakém je stavu. Je známo, že špatná péče o baterie se na jejich stavu a výdrži výrazně podepisuje. Stejně tak je důležité zmínit, že novější vozy mohou mít technologii baterií jinou, modernější a případný propad dojezdu v zimních měsících bude tedy mnohem menší.

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek