Stellantis eDCT Hybrid Technology

Stellantis rozšiřuje nabídku hybridních modelů. Letos jich bude mít v nabídce už 30

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Stellantis - 11. 7. 2024


Skupina Stellantis využívá svůj jedinečný multienergetický přístup, aby rychle reagovala na prudký nárůst objednávek hybridních vozidel v Evropě, zejména modelů vybavených nejnovější vyspělou hybridní technologií eDCT. V letošním roce bude skupina v Evropě nabízet 30 hybridních modelů a do roku 2026 plánuje uvést na trh dalších šest. Hybridní verze nabízejí výjimečný zážitek z jízdy a zároveň snižují emise CO2, a to vše za dostupnější cenu než 100% elektrické vozy nebo plug-in hybridy.

Prodej hybridních modelů Stellantis v Evropě se od začátku roku 2024 zvýšil o 41 % ve srovnání se stejným obdobím roku 20231 a očekává se, že s uvedením nových modelů na trh se bude zájem zákazníků zvyšovat. Stellantis je v Evropě lídrem v prodeji nízkoemisních vozidel segmentů A a B, stejně jako i na trhu lehkých užitkových vozidel, která zahrnují bateriové elektromobily, vozidla s palivovými články, plug-in hybridy a hybridy.

„V době, kdy jdou udržitelný rozvoj a inovace ruku v ruce, potvrzuje Stellantis svůj pevný závazek nabízet svým evropským zákazníkům vyspělou hybridní technologii,“ prohlásil Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer skupiny Stellantis pro Evropu. „Tato technologie nejenže zlepšuje účinnost a výkon tradičních spalovacích motorů, ale také nás směřuje vstříc nízkoemisní budoucnosti s větším dojezdem a cenou, která bude pro naše zákazníky dostupnější.“

Hybridní vozidla Stellantis, která jsou v Evropě dostupná již nyní nebo budou k dispozici později v tomto roce:

  • Alfa Romeo Junior a Tonale
  • Citroën C3, C3 Aircross, C4, C4X, C5 AirCross, C5X
  • DS 3 a DS 4
  • Fiat Panda a 600
  • Jeep Avenger, Renegade a Compass
  • Lancia Ypsilon
  • Maserati Grecale
  • Opel Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera, Nový Grandland
  • Peugeot 208, 2008, 308, 308 SW, 408 a dále modely 3008 a 5008 nové generace

Hybridní modely Stellantis

Stellantis využívá díky svému multienergetickému výrobnímu zázemí širokou škálu technologií: hybridní, plug-in hybridní a 100% elektrické. Dokáže tak nabídnout svým zákazníkům variantu přizpůsobenou jejich preferencím, jízdním potřebám a velikosti jejich vozidel. Hybridní vozy získávají zpět kinetickou energii, která by se jinak ztrácela při brzdění a zpomalování. Tato energie se ukládá do lehké, kompaktní baterie a následně se znovu využívá při akceleraci, což podporuje jízdu s úsporou paliva.

Dříve nemyslitelné, teď možná realita. Trojice automobilek přemýšlí nad velkým sloučením, chtějí se tak ochránit

„Máme mimořádně konkurenceschopné hybridní řešení, jenž nyní rozšiřujeme o novou technologii eDCT, kterou nasazujeme do celé řady modelů, aby byly dostupné velkému počtu zákazníků,“ uvedl Sébastien Jacquet, Deputy Chief Engineering Officer skupiny Stellantis. „Hybridní automobily se snadno používají a nevyžadují od řidičů změnu jízdních návyků. Díky naší vyspělé technologii eDCT může vůz jezdit s vypnutým spalovacím motorem, zejména při nízkých rychlostech, což snižuje emise CO2 a spotřebu paliva. To není jen inovace, ale inovace na dosah každému zájemci.“

Pokročilá hybridní technologie eDCT

Většina hybridních vozů Stellantis v Evropě je nyní vybavena nejmodernější technologií eDCT a integrovaným elektromotorem o výkonu 21 kW, který zajišťuje mimořádně plynulou a příjemnou jízdu, včetně možnosti jízdy ve městě v plně elektrickém režimu. Elektromotor umožňuje jízdu s vypnutým spalovacím motorem. Baterie systému (48 V a 0,9 kWh) nabízí dojezd až 1 km při rovnoměrné rychlosti a může také zajistit elektrický pohon při volnoběhu nebo při jízdách s nízkým zatížením. Při volnoběhu nebo brzdění se elektromotor mění na generátor, který zachycuje kinetickou energii a dodává elektřinu do baterie. Řemenem poháněný generátor zajišťuje rychlý a plynulý přechod mezi hybridním a elektrickým režimem.

Hybridní pohonný systém s převodovkou eDCT je zkonstruován tak, aby optimalizoval spotřebu paliva a snížil emise CO2 o téměř 20 % ve srovnání s klasickým spalovacím motorem s automatickou převodovkou. Díky své modularitě je inovativní převodovka eDCT vhodná i pro plug-in hybridní modely, a to díky 93% shodnosti komponent, kdy se mění pouze modul elektrického pohonu a měnič.

Skupina Stellantis v současné době vyrábí hybridní vozidla ve více než 70 % svých evropských závodů. Prostřednictvím společného podniku eTransmissions vyrábí Stellantis a její partner v současné době převodovky eDCT ve francouzských Metách a italském Turíně. Odtud pak jdou převodovky do 11 výrobních závodů automobilek. Výrobní kapacita společného podniku je více než 1,2 milionu převodovek eDCT ročně.

Stellantis bude v souladu se svým strategickým plánem Dare Forward 2030 v příštím desetiletí investovat do elektrifikace více než 50 miliard eur a do roku 2030 plánuje dosáhnout toho, aby 100 % prodejů osobních automobilů v Evropě a 50 % prodejů osobních a lehkých užitkových vozidel v USA tvořila bateriová elektrická vozidla (BEV). Pro dosažení těchto cílů skupina zajišťuje dostupnost přibližně 400 GWh kapacity baterií, a to díky několika závodům na výrobu baterií v Severní Americe a Evropě. Skupina Stellantis je v současné době na cestě k tomu, aby se do roku 2038 stala ve všech oblastech působnosti uhlíkově neutrální společností s jednociferným procentem kompenzace zbývajících emisí.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru