Ředitelství silnic a dálnic společně s ministerstvem dopravy jen před pár hodinami přineslo dobré zprávy. Stavba jihovýchodní části Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 začne v pondělí 16. prosince. Stavba vyjde na 9,76 miliardy korun bez DPH a pro státní podnik ji uskuteční sdružení firem Eurovia CZ, Stavby mostů, Porr a Porr Bau.
Náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib pak na svém účtu na sociální síti X informoval, že Praha vykoupila 116 000 m² pozemků pro zelené pásy a ochranné valy kolem stavby. Zároveň se také počítá s investicí „1,3 miliardy Kč pro snížení dopadů stavby na okolí. U okruhu tak vzniknou pěší lávky nebo rozšířené ulice a chodníky,“ napsal Hřib.
„Moderní šestipruhová infrastruktura bude zahrnovat dva tunely, devatenáct mostů a šestnáct protihlukových stěn, které budou mít celkem 8 kilometrů,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Výrazná úleva přetížené Jižní spojce a Štěrboholské radiále. „Nové propojení brněnské D1, hradecké D11 a plzeňské D5 uleví přetíženým silnicím ve východní části Prahy, zejména v oblasti Spořilova, a pomůže řidičům, pro které bude průjezd plynulejší a bezpečnější,“ dodává ministr Kupka.
Koncem jara proběhl v místech, kde má okruh stát, rozsáhlý archeologický průzkum. Trasa této chybějící části Pražského okruhu vede oblastí, kterou procházeli a osidlovali lidé už od pravěku. Na místo proto jako první nastoupili odborníci k záchrannému archeologickému výzkumu. K tomu bylo potřeba vše probrat také s dotčenými obcemi a městskými částmi. Výsledkem těchto jednání je plán na řadu protihlukových stěn, nové mosty, bezpečnější křižovatky a cyklostezky. Plánované zprovoznění nové části okruhu je dle ŘSD v roce 2027. Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, zprovozněných je zatím sedm. První úsek se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od dálnice D1 k dálnici D5.