Veterány a klasická auta jsou dnes čím dál tím oblíbenější. Jejich hodnoty stoupají s každým novým elektrifikovaným či jinak ekologičtějším modelem. Ale ani veterány a klasický auta tomuto druhu pohonu neujedou. Někteří nadšenci do elektromobility je na tento pohon přestavují. Třeba jako tento SEAT 600.
SEAT 600 byl ve Španělsku licenčně vyráběným automobilem, který vznikl z Fiatu 600. Vyráběn byl v letech 1957 až 1973 a z bran továrny vyjelo na 800 tisíc kusů. Když bylo auto nové, zákazníci za něj zaplatili 65 tisíc peset. Bylo tehdy velmi oblíbené, což dokazovalo i množství karosářských variant a verzí: 600, 600D, 600E, 600L, 800, 600 Van i 600 Convertible.
Jeden SEAT 600 si vzalo do péče i 12 studentů z jedné střední školy v Madridu. Auto po těch desítkách let provozu rozhodně nebylo v nejlepší kondici, takže bylo potřeba jej zrenovovat. Ovšem nebyla to renovace do původního stavu, ale z původní klasické šestistovky vzniklo moderní auto.
Kromě zářivě bílého laku vás překvapí solární články na střeše, velký dotekový displej v autě, digitální kapličku přístrojů či LED přední světlomety. Podobně moderní je ale i pohonné ústrojí pod zadní kapotou. Tam byste totiž teď už nenašli dýchavičný benzinový motor, ale elektromotor. Akumulátory jsou pod přední kapotou místo původní palivové nádrže a zavazadelníku. Studenti totiž auto přestavěli na elektromobil.
Jejich učitel Manuel Amor říká: „Je to skvělé, protože díky nízké hmotnosti nebylo potřeba tolik baterií a i motor může být menší.“ Mluví samozřejmě o elektrickém pohonném ústrojí. Přestavba včetně karosářských prací zabrala studentům 150 hodin.