Když vedle sebe postavíte dva ostré modely od Audi, konkrétně RS6 Avant, tedy stylové kombi, a RS7 Sportback, na první pohled je jasné, že každý z nich je jiný. Mají jiný tvar karoserie, jinak velký zavazadlový prostor, jiný styl. Jenomže ve skutečnosti mají stejný pohon. A jak jejich souboj dopadne při závodě ve sprintu?
Sprinty probíhaly na mokré trati, přesto mají dost jasnou vypovídající hodnotu. Jaké byste měli vybrat, pokud chcete rychlejší z těch dvou? Budete to mít náročné. Ani jeden z vozů si prvenství utrhnout nemůže. První důvod najdete pod kapotou. Obě auta totiž pohání osmiválec twin-turbo o objemu 4 litrů, jehož výkon je 600 koní a točivý moment 800 Nm. Obě auta disponují totožným pohonem všech kol, na které výkon a točivý moment přenáší osmistupňová automatická převodovka.
Redakce britského magazínu Carwow oba vozy podrobila několika závodům a ve všech, včetně toho, kdy šlo o brzdění, dopadly prakticky totožně. Ve sprintu na čtvrt míle dokonce musela v cíli o vítězi rozhodnout až fotka, tak těsné to bylo. Větší rozdíl byl jen v závodu, kdy byla obě auta nastavena do komfortního režimu, a to včetně řazení a zrychlovalo se přibližně z 80 km/h. V tomto souboji bez debat vyhrál řidič s RS7, když se jeho vůz přepnul z pohodové jízdy do té vpravdě sportovní o mnoho rychleji.
A nejde jen o rychlost. Žádné velké rozdíly se nedějí ani po pohledu do ceníku a technických specifikací. Mezi RS7 a RS6 Avant je cenový rozdíl pouhých 30 000 Kč, když první jmenovaný model v Česku vyjde na 3 260 900 Kč a druhý na 3 230 900 Kč. A co hmotnost, která v takových soubojích hraje velkou roli? I tady jsou jedno skoro jako druhé. RS7 disponuje 2140 kilogramy, soupeřka 2150 kilogramy. A co ten zavazadlový prostor? To je jeden z mála patrných rozdílů. RS7 logicky v tomto souboji lehce prohrává, když posádce nabídne 535 litrů, zatímco RS6 Avant 660 litrů.