Je celkem zajímavé sledovat, jak se vyvíjí podoba tuningu. Ta tam jsou doby, kdy jsme na tuningových srazech vídali ve velké převaze příšerně velká přítlačná křídla, nárazníky, které vypadaly, že si je majitel vymodeloval doma v obýváku z moduritu, i tisíce samolepek, o nichž se ve své době říkalo, že přidávají minimálně 5 koní. Každá. Faktem je, že sem tam se ještě taková úprava někde objeví, ale už bývá v menšině.

Stále více je v kurzu tuningový model, který velí auto co možná nejvíce snížit a přidat mu velká a drahá kola. Takových aut jsou plné srazy a fakt je, že většinou takový počin nevypadá vůbec špatně. O funkčnosti se asi nemá cenu bavit, obzvlášť když jsou někteří schopni olejovou vanou dřít o asfalt a ještě se s podobně nadšenými kamarády trumfovat, kdo ji prorazí častěji.

To je možná trochu přehnané, ale to, jak jsou někteří svá auta schopni položit na břicho, je opravdu fascinující. A nejvtipnější pak je boj dvou skupin, které se věnují takovým úpravám. Jedna nedá dopustit na pevný, ale úplně sešroubovaný podvozek a pohrdá tím vzduchovým. Ta druhá je naopak s autem se vzduchovým podvozkem schopna udělat tak neuvěřitelné věci, o kterých si ti s těmi pevnými podvozky mohou nechat jen zdát.

 

 
 
 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Příspěvek sdílel uživatel @k2vwin,

Do druhé skupiny milovníků tuningu patři i majitel a tvůrce bílého Volkswagenu T-Roc R-Line, jehož podobu si můžete prohlédnout v galerii. Jeho počin nás nezaujal kvůli bílým diskům z Bentley, ale protože jde o malé SUV nebo spíše crossover, který se díky vzduchovému podvozku válí břichem po zemi. A ačkoliv tato úprava prakticky nedává žádný smysl, fakt je, že se nám prostě líbí. Jen jsme celkem zvědaví, kam tohle dojde.

Bude se snad na letošním srazu ve Wörthersee po břiše válet celá plejáda modelů jako je Škoda Kodiaq, SEAT Tarraco nebo snad Audi Q8? No, vypadá to, že možná ano. Co si o takových úpravách myslíte? A jste příznivci tuningu? Dejte nám vědět v komentářích na facebooku.