Ačkoliv se o elektromobilitě mluví asi úplně všude a automobilky chrlí jeden elektrický vůz za druhým, pro řadu lidí je praktické používání elektrických aut zatím velkou neznámou. Jak navíc ukázal nedávný průzkum elektromobility, jsou tací, a není jich málo, kteří si myslí, že elektromobily mají i spalovací motor. Není se tedy co divit, že se automobilky snaží vysvětlovat, jak vlastně používání elektromobilů funguje, pro koho elektromobilita je, pro koho není a jak s elektromobilem pracovat.

Elektromobil není pro každého

Mladoboleslavská Škoda Auto se rozhodla, že elektromobily, jejich fungování a jejich používání vysvětlí na krátkém a velmi výstižném videu, jehož hlavními hvězdami jsou Leoš Mareš a Škoda Enyaq iV. Hned v prvních větách Mareš zmiňuje oblíbenou větu z diskuzích o elektromobilitě. Pokud si takové diskuze otevřete, nejčastěji narazíte na dotaz: „Komu tu elektromobilitu cpete. Běžný člověk na to stejně nemá.“

Přečtěte si také:  Podle průzkumu Toyoty si řada lidí myslí, že elektromobily mají i spalovací motor

Mareš ve videu hned na začátku upozorňuje, že nemá v plánu ji někomu cpát, ostatně, on sám je velký fanda benzinu a spalovacích motorů. Video je spíše pro ty, které elektromobilita zajímá nebo jsou zvědaví, jak to celé vlastně funguje. Jedním dechem ale dodává, že elektromobil není pro každého. A má pravdu. Ostatně, není důvod, aby byl. Stejně jako pro každého není sedmičkové BMW, nebo třeba Škoda Octavia RS. Ano, časem elektromobilita bude muset být pro každého, ale tipuji, že naší generace se to nejspíš týkat nebude. Našich dětí už asi ano.

Nabíjení, dojezd, údržba

Škodovka ústy známého moderátora a milovníka exkluzivních vozů, jakými jsou Rolls-Royce Cullinan nebo Ferrari 488 GTB, vysvětluje, co si promyslet před nákupem elektromobilu, jak funguje nabíjení, nabíjecí aplikace, ale i to, kde se dá dobíjet levněji.

Přečtěte si také:  Premiér Andrej Babiš říká: „Zákaz aut se spalovacími motory je jen politika. Zelení by neměli mít vliv.“

Dozvíte se také, že s elektromobilem není potřeba řešit nějaký extra servis, pro mechaniky je to auto, jako každé jiné. A moderátor zmiňuje také dojezd elektromobilu, který je podle některých internetových diskutérů alfou a omegou celého elektromobilního světa. Upřímně, řada diskutujících se tváří, že každý den ujede 1000 kilometrů a dovolenou do Chorvatska jezdí na jeden zátah. Upřímně doufáme, že takoví řidiči na silnicích nejsou nijak početně zastoupeni, protože musí být nebezpeční sobě i okolí. A navíc tipujeme, že jsou to jen prázdná slova.

Leoš Mareš proto vysvětluje, že dojezd pohybující se kolem 500 kilometrů, což je více než dostačující, není problém. Zdůrazňuje ale, že vždy záleží jak na stavu baterie, tedy jejím nabití, tak hlavně na jízdním stylu řidiče. A to je mimochodem něco, co jistě znají i řidiči spalovacích aut, vždyť na totožném autě mohou mít dva lidé úplně jiné hodnoty spotřeby.

Přečtěte si také:  Ministr vnitra Hamáček bude jezdit elektrickou Škodou Enyaq. Stejně červenou, jako jeho legendární mikina

O čem tedy celé video je? Jde o základního průvodce elektromobilitou, který osvětluje řadu zajímavostí, dotazů a nejasností. Ano, elektromobilita není pro každého, ale koho by mohla bavit či zajímat, pro toho je určeno toto video.

1 komentář

Přidat komentář