Kritický nedostatek čipů v automobilovém průmyslu dopadá na každého výrobce. Řada z nich je nucena rušit výrobu a už vyrobená auta, kterým chybí čipy, odkládají na parkoviště. Problémy se týkají i Škody, která v následující době bude muset sáhnout k dalším opatřením.
Škoda Auto už má za sebou týdenní odstávku výroby, další pak budou následovat. Podle odborů automobilky bylo cílem této odstávky „bylo nadechnout se a konsolidovat dodávku polovodičů.“ Jaroslav Povšík z odborů Škody Auto k tomu řekl: „To se bohužel nepodařilo tak, jak jsme si představovali a opět budeme muset přibrzdit výrobu. Bohužel nemáme dobré zprávy až do konce letošního roku. Tato situace vychází stejně celokoncernově pro všechny značky holdingu Volkswagen s preferencí pro Porsche, Audi a vysokomaržové vozy, které jsou schopné jakž takž zajistit hospodářský výsledek.“
A v plánu je také snížení platů, ačkoliv nijak výrazné. Jaroslav Povšík to okomentoval takto: „Eventuálně může dojít ke snížení průměrné náhrady výdělku při překážce na straně zaměstnavatele, maximálně však o 5 procent, to znamená na 80 procent průměrné mzdy. Takto poskytnutý výdělek pokryje plus minus dle příslušné třídy denní mzdu.“ Zmínil také, že k tomu, aby bylo možné zachovat co možná nejvíce pracovních míst, ale i výrobu, je nutný také příznivý vývoj koronavirové situace. „Potřebujeme dobrý vývoj pandemie covid-19, tedy podporu zaměstnanců v proočkování v podobném procentu, jako má například SEAT, tedy přes 98 procent, a to včetně agenturního personálu,“ řekl.
Odbory ale jedním dechem dodaly, že další rušení výroby ve Škodě Auto rozhodně na pořadu dne. V nejnovějším čísle magazínu Škodovácký odborář uvedly: „V 41. kalendářním týdnu to bude s rušením směn podstatně horší. Ve všech provozech výroby vozů v Mladé Boleslavi a Kvasinách se ruší všechny pondělní a úterní směny. Na montáži, svařovnách a lakovnách v Mladé Boleslavi se navíc ruší i noční směna z úterý na středu. Lakovna MB B a montáž MBI nebudou mít navíc čtvrteční a páteční noční směnu. Po zbytek týdne pojede montáž a svařovna MBI v omezeném režimu. V lakovně MB A se ruší také noční a dopolední sobotní směna. Dále obě montáže, lakovna a svařovny v Kvasinách mají zrušeny všechny páteční a sobotní směny. V souvislosti s potřebami výroby mohou být omezení také v lisovnách, na nápravách a v PK.“