Kritický nedostatek čipů v automobilovém průmyslu dopadá na každého výrobce. Řada z nich je nucena rušit výrobu a už vyrobená auta, kterým chybí čipy, odkládají na parkoviště. Problémy se týkají i Škody, která v následující době bude muset sáhnout k dalším opatřením.

Škoda Auto už má za sebou týdenní odstávku výroby, další pak budou následovat. Podle odborů automobilky bylo cílem této odstávky „bylo nadechnout se a konsolidovat dodávku polovodičů.“ Jaroslav Povšík z odborů Škody Auto k tomu řekl: „To se bohužel nepodařilo tak, jak jsme si představovali a opět budeme muset přibrzdit výrobu. Bohužel nemáme dobré zprávy až do konce letošního roku. Tato situace vychází stejně celokoncernově pro všechny značky holdingu Volkswagen s preferencí pro Porsche, Audi a vysokomaržové vozy, které jsou schopné jakž takž zajistit hospodářský výsledek.“

Přečtěte si také:  Odbory škodovky vyjednaly zaměstnancům vánoční prémie a Fabii Combi označily za budgetový model

A v plánu je také snížení platů, ačkoliv nijak výrazné. Jaroslav Povšík to okomentoval takto: „Eventuálně může dojít ke snížení průměrné náhrady výdělku při překážce na straně zaměstnavatele, maximálně však o 5 procent, to znamená na 80 procent průměrné mzdy. Takto poskytnutý výdělek pokryje plus minus dle příslušné třídy denní mzdu.“ Zmínil také, že k tomu, aby bylo možné zachovat co možná nejvíce pracovních míst, ale i výrobu, je nutný také příznivý vývoj koronavirové situace. „Potřebujeme dobrý vývoj pandemie covid-19, tedy podporu zaměstnanců v proočkování v podobném procentu, jako má například SEAT, tedy přes 98 procent, a to včetně agenturního personálu,“ řekl.

Celosvětový nedostatek polovodičů zavírá továrny. SEAT oznamuje omezení výroby až do poloviny příštího roku

Odbory ale jedním dechem dodaly, že další rušení výroby ve Škodě Auto rozhodně na pořadu dne. V nejnovějším čísle magazínu Škodovácký odborář uvedly: „V 41. kalendářním týdnu to bude s rušením směn podstatně horší. Ve všech provozech výroby vozů v Mladé Boleslavi a Kvasinách se ruší všechny pondělní a úterní směny. Na montáži, svařovnách a lakovnách v Mladé Boleslavi se navíc ruší i noční směna z úterý na středu. Lakovna MB B a montáž MBI nebudou mít navíc čtvrteční a páteční noční směnu. Po zbytek týdne pojede montáž a svařovna MBI v omezeném režimu. V lakovně MB A se ruší také noční a dopolední sobotní směna. Dále obě montáže, lakovna a svařovny v Kvasinách mají zrušeny všechny páteční a sobotní směny. V souvislosti s potřebami výroby mohou být omezení také v lisovnách, na nápravách a v PK.“

Přidat komentář