Občas si minulé časy idealizujeme a zpětně si říkáme, jak bylo dobře. A platí to o všem – o politice, o módě, ale i o autech. Majitelé Rapidů vyrobených v Bratislavských automobilových závodech by mohli vyprávět. A v přiloženém videu nakonec vlastně i vyprávěli o tom, že koupě takového auta nebyla jejich nejšťastnější volbou v životě…
Auta se původně v Československu vyráběla hlavně v Česku, na Slovensku prakticky ne. To se ale vláda rozhodla počátkem 70. let minulého století změnit. 1. července 1971 tak byly založeny Bratislavské automobilové závody (BAZ), které měly už od roku 1974 vlastní továrnu. Ta byla postavena v části Bratislavy, které se říká Devínská Nová Ves. Investice byla ve výši čtyři miliardy korun a stála na pozemku s rozlohou 2 km2.
Auta vyrobená v Bratislavě se ale na rozdíl od těch z Kvasin potýkala s mnoha problémy. Nefungovala technicky, ale měla i nekvalitní dílenské zpracování. V přiloženém videu nám o tom povypráví trojice zákazníků.
Kabriolet Škoda Felicia oslavuje. Představen byl přesně před 60 lety
Ten první, starší pán, si svou Škodu Rapid chválí. Líbí se mu přesné řízené, lehký předek i pohodlná jízda. To další dva tvrdí pravý opak a své auto by nejraději vrátili.
Druhý zákazník si pořídil nového Rapida proto, aby mohl jezdit na služební cesty do Maďarska. Vyměnil ho za svou postarší Škodu 110 R, kterou musel dát do servisu. Jenže o 10 let novější auto má spoustu problémů, mezi které patří fakt, že do auta prší, spadla mu totiž při jednom dešti okna. Opravovalo se to na několikrát. Kromě toho ale z auta teče olej a občas nefunguje startér.
Další ze zákazníků, mladá žena, prozradila, že na jejím autě se porouchal tachometr už při první cestě. V dalším týdnu přestalo fungovat topení. Později nešly zavřít dveře, ani kufr, začala prokluzovat spojka, na převodovce nešly řadit rychlosti „1“ a „2“ a brzdy prý také úplně nefungují…