Jak přesně postupuje ŠKODA AUTO v otázce nastupující elektromobility? Stanovila si pět klíčových témat, která při vývoji elektrifikovaných vozů následuje.
Slovo elektromobilita rezonuje automobilovým průmyslem čím dál silněji a všichni důležití hráči vkládají velké úsilí do elektrifikace svých modelových řad. ŠKODA AUTO nabídne první čistě elektrický vůz příští rok a ve své strategii elektrické budoucnosti představuje pět základních pilířů.
Prvním je požitek z jízdy. Příznivce svižné jízdy potěší například to, že maximum točivého momentu je u elektrovozů k dispozici už od nulových otáček, zrychlení auta tak bude bleskové. Druhým důležitým pilířem je přitažlivý design. Elektrické vozy poskytují v tomto směru dostatek možností, a to především v interiéru, kde díky absenci středového tunelu vzniká velký otevřený prostor.
Designéři budou moci vytvořit mimořádně prostorný interiér. Jak můžete vidět v konceptu VISION E, elektromobil ŠKODA nabídne například zvýšený posez, typický pro modely SUV a kombinuje štědrý vnitřní prostor s dynamickou siluetou a mírně se svažující linií střechy ve stylu kupé. Protože elektrický pohon nezabírá tolik místa jako spalovací motor a převodovka, může mít vůz dva zavazadlové prostory, jeden vzadu a jeden vpředu.
Samozřejmostí je další klíčové téma, připojení vozu k internetu a také pokročilé asistenční systémy, které nejenže zvyšují bezpečnost jízdy, ale také pomáhají řidiči. Ve voze je k dispozici indukční (bezdrátové) nabíjení telefonu. Osobní nastavení, data a informace z chytrého telefonu lze ovládat individuálně pomocí displejů před každým cestujícím.
Mezi priority značky ŠKODA pro budoucí elektromobily patří poměr ceny a užitné hodnoty, kterou zákazník za své peníze dostane. Automobilka ŠKODA je známá tím, že zákazníkům nabízí prostornost a Simply Clever řešení, což bude samozřejmě platit i pro vozy s elektrickým pohonem. Pětici klíčových témat uzavírá dojezd, který poskytnou vozu baterie. Právě tato podmínka je pro zákazníky uvažující o elektromobilitě velmi důležitá, stejně tak pro vývojáře ve ŠKODA AUTO.
ŠKODA AUTO nemyslí při úvahách o budoucnosti jen na výrobu elektrifikovaných vozů, které budou v roce 2025 podle prognóz tvořit 25 procent všech prodaných automobilů v Evropě. ŠKODA AUTO bude v příštích pěti letech v rámci Strategie 2025 investovat dvě miliardy eur do vývoje elektrických vozů a nových mobilních služeb. Zároveň také podporuje výstavbu dobíjecí infrastruktury. Příkladem je rychlonabíjecí stanice uvedená do provozu v září v Mladé Boleslavi.