reklama-skoda-modely-aut-zakulisi-nataceni- (6)

Škoda při koronavirové krizi natočila nové reklamy. Jsou z domova a hrají v nich zmenšené modely

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Škoda - 22. 5. 2020


I když je svět zavřený doma, mohou vznikat nevšední věci. Třeba originální reklamní spoty na SUV modely značky Škoda.

Tři malá autíčka, tři kreativní režiséři a pár nezbytných rekvizit. To jsou hlavní aktéři nových spotů Škoda Auto, které vznikaly kvůli koronavirové pandemii v domácím prostředí. Režiséři využili ve svých videích vlastní gauč, stůl i rodinu. Nebo dokonce chrta.

Seznamte se: Steffen Haars točil na digitální kameru, Johan Kramer na osmimilimetrový film a studio From Form použilo techniku stop-motion. Jak celý projekt Škoda SHOT@HOME vnímali, jak se jim pracovalo a s čím se potýkali?

Reklama číslo 1: Steffen Haars

Většina lidí se teď snaží najít recept na nerušenou práci z domova. A že toho rušení je! Právě to inspirovalo nizozemského producenta k myšlence zvěčnit otce rodiny, kterého neustále ruší malé autíčko, konkrétně model vozu Kodiaq. „Zajímalo mě, jak se mi bude pracovat s malým štábem složeným pouze ze mě a mé přítelkyně, která stála za kamerou a ostřila, když jsem zrovna vystupoval v záběru. Jinak jsem měl kameru v ruce já – po jedenácti letech. A moc jsem si to užíval,“ popisuje Steffen.

Oceňuje hlavně přímočarost celého projektu: „Bavila mě velká důvěra mezi všemi zúčastněnými. Díky ní i tomu, že jsme měli opravdu hodně prostoru, což nebývá obvyklé, se všechna pozitivní energie přenesla přímo na obrazovku. Věřím, že to je z klipů cítit.“

https://www.youtube.com/watch?v=Szla07gB4oM

STEFFEN HAARS

Charakteristický smysl pro humor a snaha posouvat komediální hranice, to jsou typické znaky filmaře, který se za dekádu v tomto odvětví vypracoval na symbol zábavy. Asi nejznámějším jeho dílem je seriál New Kids.Steffen Haars

Reklama číslo 2: Johan Kramer

Jmenuje se Paco. Právě čtyřnohý člen rodiny Johana Kramera, nizozemské ikony reklamy a filmu, se stal středobodem příběhu s autíčkem Karoq. „Omezení vždy skýtají prostor pro kreativitu. A to se mi líbilo. Nadchlo mě, že Škoda chtěla stvořit něco z domácího prostředí, s nímž se každý rychle ztotožní. Netradiční byl také počet lidí, který byl oproti běžnému natáčení minimální: jen já, nejstarší dcera a pes. Dokonce jsme si museli na place vařit vlastní kafe. Dělal jsem režiséra, kameramana, štáb i catering v jednom! Báječné,“ usmívá se Kramer a nezastírá, že si natáčení opravdu vychutnal.

Aby jeho dílo dostalo skutečný kinematografický nádech, zvolil osmimilimetrový film Ektachrome, který poskytuje jasné barvy. „Velkou výzvou je, že si nasnímaný materiál nemůžete přehrát, nevíte, co jste natočili. Dokonce i vyvolání filmu proběhlo na koleně – kamarád si doma zřídil soukromý minilab. Byla to tedy opravdu domácí produkce se vším všudy.“ A jakou největší vychytávku během natáčení použil? „Mít po ruce dostatek psích sucharů, abych udržel Pacovu pozornost,“ směje se. Johan Kramer při tvorbě spotu použil také techniku stop-motion, při které se autíčko pohybuje snímek po snímku. Vzniknou tak záběry, kdy model šplhá nahoru po plyšovém medvědovi.

JOHAN KRAMER

Cenami ověnčená reklamní ikona přerozená ve slavného filmaře. Nadaný vypravěč se zálibou v dokumentární tvorbě. Kreativec z nejkreativnějších, jenž ani na chvilku neposedí a jehož práce vyniká překvapivostí i nevšedními a rozmanitými metodami.Johan Kramer

Reklama číslo 3: From Form

Výše zmíněnou techniku snímání po jednotlivých políčcích filmu použilo pro svůj klip studio založené dvojicí Nizozemců Jurjenem Versteegem a Ashley Goversovou. Ti se podle svých slov rozhodli pohrát si s proporcemi, což je prý běžné i pro jejich ostatní práci. Propojení skutečných předmětů v domácnosti, lidské ruky a hračky jim umožnilo vytvořit dojem „skutečné“ reklamy na auto. „Vrátilo nás to do dětství. Kdyby nám ještě nedávno někdo řekl, že pro skutečnou automobilku budeme točit automobilovou honičku, ani omylem bychom mu nevěřili,“ říkají.

Oba tvůrci jsou zvyklí pracovat v minimalistickém pojetí a v malém týmu, připouštějí však, že zatím nikdy nenatáčeli doma. Přiznávají také, že technika stop-motion řádně otestovala jejich trpělivost, protože výsledek vzniká opravdu pomalu. „Bydlíme v malém městském bytě, takže nejvíc jsme zápolili s nedostatkem prostoru. Všechno jsme museli pečlivě naplánovat a postupovat místnost za místností. Ani jsme se nenadáli a všude byly stativy, kabely a světla – a my neměli kde si sníst večeři,“ vypráví Goversová a přidává i historku o tom, že dokonce použili jedno simply clever řešení: „Byly chvíle, kdy nám docházely ruce. Jurjen tak třeba v jeden moment hrál ruku honící autíčko, mířil a ostřil kameru a k tomu palcem u nohy na bezdrátové klávesnici mačkal spoušť.“

FROM FORM

Designové a filmové studio založené Jurjenem Versteegem a Ashley Goversovou. Za jejich širokým záběrem a charakteristickým rukopisem stojí rozmanitá směs dovedností a prostředí, z nichž pocházejí. Díky tomu mohou spojovat zaměření na detail s řemeslným umem ve scénickém designu, fotografii a filmu.From Form

A jak se reklama točila? Podívejte se na pár fotek ze zákulisí


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru