Škoda bude v příštích měsících měnit výrobu modelů Octavia a Superb. Tam, kde se vyrábějí nyní, už se v příštím roce vyrábět nebudou. Souvisí to nejen s rozmachem elektromobility, ale i potřebou vytížení koncernových továren.
Superb půjde na Slovensko
Už v listopadu představí Škoda nový Superb, který vyvíjí společně s novou generací Volkswagenu Passat. Zatímco Superb nabídne obě karosářské varianty, Passat, který bude představen ještě během letních prázdnin, bude v nové generaci už pouze jako kombi.
Výroba obou modelů bude nově probíhat na stejné lince, ale v současnosti probíhaly odděleně. Volkswagen Passat byl společně s Arteonem vyráběn v továrně v německém v Emdenu, zatímco Superb vyjížděl společně s Kodiaqem z české továrny v Kvasinách na Rychnovsku. Výroba nových generací obou modelů se ovšem přesune do Bratislavy, kde se uvolnilo místo po trojici nejmenších modelů Volkswagen up!, Škoda Citigo a SEAT Mii. V současnosti se tu vyrábí ještě Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8 a Porsche Cayenne.
Škoda připravuje výrobu nové generace Kodiaqu. Prozradila další novinky
Octavia odejde z Mladé Boleslavi
V případě Škody Octavia je v současnosti situace opravdu zajímavá a v automobilovém průmyslu poměrně raritní. Nejdůležitější a nejprodávanější model české značky totiž vzniká v Mladé Boleslavi na stejné lince jako plně elektrický Enyaq iV. Výroba elektrických a spalovacích aut je zpravidla oddělena, elektromobily mívají vyhrazeny i speciální továrny, ale v Mladé Boleslavi se právě oba druhy pohonu kombinují. Mimochodem, Škoda Octavia se tu vyrábí už od svého začátku v roce 1996.
Do Kvasin by se měla přesunout výroba Škody Octavia po modernizaci. To, že využije uvolněné kapacity v Kvasinách, potvrdila Deníku mluvčí pro Nákup a závody Kvasiny a Vrchlabí Kateřina Boukalová: „Škoda v druhé polovině roku 2023 přesune výrobu modelu Superb z Kvasin do Bratislavy, aby uvolnila kapacity ve svém závodě v Kvasinách. V roce 2024 se pak výroba modelu Octavia postupně přesune z Mladé Boleslavi do Kvasin. Tímto opatřením vzniknou další kapacity pro výrobu elektromobilů na jedné z linek v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Kromě toho se tak dlouhodobě zajistí pracovní místa v českých výrobních závodech.“
….ale to nepřesouvá žádná Škoda vy lháři ale Německý germánský „Folcvágen“ vy ubožáci ta vaše bejvalá škoda už není vaše ale německá vy hlupáci
jojo kvasiny jsou na slovensku a rychnov na kubě
Bohužel to dopadne jako Detroit.
Vlastník firmy si může dělat co chce a čecháček může jenom zírat.
Takže – Oktávka půjde na Slovensko. El auta se sice začnou, ale o cca půlroku i rychle skončí. Výroba na sklad !! Každý číňan bude levnější a lepší. Koupěschopnost obyvatelstva půjde jen a jen dolů. Mimo EU žádná EU Automotive NIC nevyveze. Jó, jó – bez Ruských energií a trhů dopadneme jako JZD Hoštice. SKANZEN obývaný chudáky, pod direktivou šílenců z EU.
Blbý jak zdéla…
A jinak dobrý? Zapomněl jste, kolik byla cena energií z Ruska těsně před válkou.
Rychle jste zapomněl, že právě ty energie, které vzpomínáte, donutil EU začít řešit dodávky z jiných zdrojů.
Sankce na odběr byly zavedeny až mnohem později..:::
Je vidět, že jsi opravdu jen Jonatán !! Co to proboha meleš ??!!
Kvasiny jsou na Slovensku? Boha jeho, psát nesmysly zvládneš, ale číst je moc těžký?