Automobilky čekají hodně krušné časy, stejně jako všechny, kteří jsou na výrobu aut jakýmkoliv způsobem napojeni. Ať už jde o zaměstnance výrobních továren, prodejce aut, ale nakonec i zákazníky. Celý automobilový průmysl dostal vládními nařízeními velkou ránu a je zatím velkou neznámou, jak rychle (a v některých případech jestli vůbec) se z toho vzpamatuje. V Česku je problém o to větší, že na výrobě aut je z velké části závislá celá ekonomika.
Když ovšem odhlédneme od těchto potíží, život kolem automobilů běží dál. Ale rozhodně ne tak lehce, jak by si asi někteří představovali. Řada značek musí na některé své modely i v této těžko době řešit svolávací akce. Patří mezi ně například mladoboleslavská Škoda Auto, která sice v současné době nevyrábí, ale zato musí řešit potíže s již vyrobenými modely Scala.
Dle informací webu svolavacky.cz, který se na servisní akce specializuje, musí Scaly do servisů z na první pohled malicherného důvodu, kterým je křivý šev na sedadle. Jakkoliv to zní spíše jako problém, který by řešili třeba u Rolls-Royce, v případě modelu Scala nejde o design, ale funkčnost. Ve chvíli, kdy je šev potahu sedadla křivý, může způsobit problémy při případné aktivaci airbagu. Ten by pak nemusel plnit svou funkci, ale navíc by v tom nejhorším případě mohl cestující zranit. A to nikdo nechce. Proto musí do servisů Scaly vyrobené v období od února do září 2019.
Volvo má problém s brzdami
Ovšem škodovka není jediná, která řeší technický problém. Obdobně je na tom také Volvo, které celosvětově svolává do servisů 736 430 aut. Podle webu svolavacky.cz je problém s brzdovým asistentem, kvůli kterému může systém automatického brzdění fungovat špatně.
Software systému totiž pracuje špatně, a ačkoliv v případě potřeby řidiče upozorní na případnou překážku, auto samo brzdit nezačne. V případě, že řidič brzdí, auto zpomaluje, funkce brzd nijak narušena není. Podle svolavacky.cz se servisní akce týká modelů S60, V60, S90, V90, XC40, XC60 a XC90 z let 2019 a 2020, přičemž oprava chyby v systému zabere asi 40 minut.