Automobilky, ale i zákazníci, kteří mají objednané nové auto, nezažívají úplně jednoduchou dobu. Jen co se svět trochu vzpamatoval z koronavirové krize, musí čelit ruské okupaci Ukrajiny. A to s sebou nese řadu problémů v automobilovém průmyslu, které dopadají jak na automobilky, tak i na zákazníky. Těm se totiž kvůli nedostatku dílů výrazně prodloužila čekací doba na některá auta. Výsledkem je, že řada aut, která už by byla bývala mohla být hotová, stojí na odstavných parkovištích a čeká na to, až pro ně budou dostupné díly.
Informovalo o tom nejnovější vydání Škodováckého odboráře, které také ohlásilo výrobní ztráty ve všech oblastech, a fakt, že výrobní situace vůbec není dobrá. „Poslední týdny se nevyráběly vozy Enayq iV a vůz Octavia sjížděl nekompletní bez výplní dveří z Grupo Antolin. Celkem závody Mladá Boleslav a Kvasiny produkují cca 2 300 vozů, dříve přitom nebyl problém vyrábět přes 4 000 vozů,“ informoval Josef Zmrhal, místopředseda odborů.
Podle předsedy odborů Jaroslava Povšíka je na odstavných plochách aktuálně kolem 20 tisíc vozů, maximum je prý stanoveno na 40 tisíc vozů. „Je to však podstatně lepší situace než loni, když bylo nedokončených skoro 50 tisíc vozů kvůli nedostatku čipů. Výroba a s ní i zástupci zaměstnanců se potýkají s tím, že změny ve výrobě jsou skutečně turbulentní,“ popsaly odbory.
Škoda zcela zastavila výrobu aut v Rusku i jejich dovoz na tamější trh
Předseda Povšík dále uvedl, že podle nejnovějších informací není v plánu žádná hromadná odstávka výroby, či zastavení firmy, a to i proto, že se podařilo zajistit poměrně zajímavé dodávky čipů. V tomto týdnu byla rovněž alespoň částečně obnovena dodávka výplní do dveří vozů Octavia. Bude tak možné dokončovat nekompletní vozy a odesílat je zákazníkům a rovněž již vyrábět kompletní Octavie.