Nádherné alpské panorama, razantní jízda v horách a startovní pole se skvělým obsazením: Až 5. července padne startovní výstřel renomované veteránské rallye Silvretta Classic, bude u toho opět jeden vůz ŠKODA. Český výrobce posílá s modelem ŠKODA 1100 OHC na cesty snů v rakouském alpském údolí Montafon závodní vůz z konce 50. let minulého století. Silvretta Classic se letos uskuteční již po patnácté.
Závodní vůz s otevřenou karoserií je opravdovou raritou motoristického sportu, jedním z pouhých dvou modelů ŠKODA 1100 OHC s otevřenou karoserií postavených v 50. letech minulého století. Celkem byly vyrobeny pouhé čtyři exempláře modelu ŠKODA 1100 OHC – dva s uzavřenou a dva s otevřenou karoserií.
„Jsme velice rádi, že se s vozem 1100 OHC zúčastníme rallye Silvretta Classic,“ říká Eva Ticová, vedoucí dílny Classic ve ŠKODA Auto Muzeu. „Silvretta Classic vtahuje do své kouzelné moci mnoho tisíc fanoušků veteránů. Mohou se těšit na obzvláště vzácný nádherný exemplář vozu ŠKODA, který zastupuje i 111 let úspěchů značky ŠKODA v motoristickém sportu,“ říká Ticová. Vůz ŠKODA 1100 OHC se v uplynulých letech zúčastnil již různých veteránských rallye, mimo jiné v roce 2008 závodu Coppa d´Oro v italských Dolomitech.
ŠKODA AUTO vyvíjela vůz ŠKODA 1100 OHC v letech 1956 a 1957 jako vůz, který nahradil model ŠKODA 1101 Sport. Český závodní jezdec Miroslav Fousek s ním vyjel poprvé na závodní dráhu v Mladé Boleslavi v roce 1958 a hned napoprvé závod vyhrál. Následovala další vítězství v lokálních soutěžích.
Se svými pouhými 550 kilogramy je ŠKODA 1100 OHC opravdovou lehkou váhou. O pohon se stará řadový čtyřválec o objemu 1089 cm³, podporovaný dvěma karburátory Weber. Motor pochází původně z modelu ŠKODA 440. Agregát má výkon 92 koňských sil při 7700 ot/min, maximální rychlost se pohybuje kolem 200 km/h.
Silvretta Classic Rallye v alpském údolí Montafon je od své premiéry v roce 1998 neodmyslitelnou součástí kalendáře nejdůležitějších akcí pro automobilové veterány. Na trasách snů vedoucích Alpami nezáleží na nejvyšší rychlosti ale na maximální preciznosti. Předválečné modely mají úměrně stejné šance na celkové vítězství jako vozy z dob mladších. Na diváky čeká opravdová přehlídka automobilových krásek. Na startu jsou luxusní kabriolety z 30. let minulého století stejně jako legendární sportovní vozy nebo i stále mladá auta pro všední den ze 70. a 80. let 20. století.