Pokud plánujete koupi ojetého auta, mohlo by vás zajímat, které ojetiny jsou spolehlivé a které naopak tak úplně ne. Nejnovější statistiky ze segmentu D, tedy ze střední třídy, před pár zveřejnila německá síť technických kontrol TÜV.
Německo je opravdu velká země, která má i hodně dopravních prostředků. Statistiky, které TÜV zveřejňuje, jsou tak z opravdu velkého vzorku automobilů, tedy budou vcelku relevantní.A to i přestože jde „jen“ o kontrolování aut.
TÜV zveřejnila tabulku 17 modelů manažerských aut, jejichž aktuální cena se aktuálně pohybuje minimálně přibližně na úrovní nových aut o třídu nižších, tedy nižší střední. Nejstarší auto jsou však třeba i 13 let stará.
Zajímavé také je, jak tuto třídu Němci berou, protože se vedle staví například Mercedes-Benz třídy E a Škoda Superb a dokonce i Škoda Octavia, ale také třeba BMW řady 3 i řady 5.
Na vrchu žebříčku se umístily německé prémiové automobilky v čele s Audi a Mercedes-Benzem a Toyota, jejíž modely patří obecně za ty nejspolehlivější, je s Avensisem až na 7. místě. Na celou tabulku se můžete podívat zde:
Místo | Model | Roky výroby |
---|---|---|
1. | Audi A6 | 2011–2018 |
2. | Mercedes-Benz třídy E kupé | 2009–2017 |
3. | Audi A4 | 2008–2016 |
4. | Mercedes-Benz třídy C | 2007–2014 |
5. | Mercedes-Benz třídy E | 2009–2016 |
6. | Mazda6 | 2008–2012 |
7. | Toyota Avensis | 2009–2018 |
8. | Volvo S60/V60 | 2011–2018 |
9. | Volvo V70 | 2008–2016 |
10. | BMW řady 3 | 2012–2020 |
11. | Škoda Superb | 2008–2015 |
12. | Opel Insignia | 2008–2017 |
13. | Škoda Octavia | 2012–2020 |
14. | BMW řady 5 | 2010–2017 |
15. | Volkswagen Passat | 2005–2014 |
16. | Volkswagen Passat CC (Volkswagen CC) | 2008–2016 |
17. | Ford Mondeo | 2007–2014 |
Jak to dělaj? Zkušemost z STK Tábor BMW leden 21- Vyhodili mě za ruční brzdu. Doma jsem dotáhl lanovody a dobrý. Jen o 200 dražší.Již 3měsíce něco vzadu klepalo. Myslel jsem že to STK objeví. NE. Prasklé pero a uplně prázdné tlumiče. S tím mě nechali jezdit.
Tak stačí vědět kdo si zadal tento průzkum a podle toho máme výherce, komedianti
Také je třeba si uvědomit že Toyota Avensis patří mezi nepovedené modely Toyoty a její cena je v průměru poloviční proti Audi 6 nebo MB C
Tak jsem se prokousal snad vsema komentarema a je mi nejak lito lidi co tu vychvaluji japonsky plecky stary 25 az 30 let, je fajn, ze jste s nima spokojeny, ale srovnavat 30 let stary civic s novou A6? Kvalita svezeni a zpracovani materialu, pohodli za volantem na dlouhe trasy a sila motoru. To co vy tu vychvalujete se vubec netyka zde uverejnene statistiky. A6 je manazerske auto zvykle polykat 1000 km denne a stary japonci dobry tak na popojizdeni po meste. Ja mam od roku 2002 kazde 4 roky nove auto, vetsinou to byly A6 3.0 benzin a mezi tim bylo obdobi kdy jsem mel MB S500 a ted se k nemu zase vracim. Najizdim s kazdym autem cca 200 000 km za 4 roky a pak jde z domu, nikdy se mi nestalo, ze by na A6 nebo Mercedesu byla nejaka vyrazna porucha a to moho rici, ze ty auta nesetrim a opravdu najizdim cca 50 000 km rocne. Za me nemecke auta v teto kategorii naprosta spicka, staci se podivat na motor a nebo material v interieru, kuzi na sedackach, masaze atd atd atd….
Interiér se mi moc nelíbí, ale to je otázka vkusu a nutno uznat že A6 má velmi kvalitní interiér co do zpracování a materiálu, jak už jsem psal skvělá antikorozní ochrana, což vy samozřejmě jako první majitel nevyužijete, vlastně ani nevyužijete ostatní kvalitu, to až ti po vás. Najezdíte jak se říká rychlé kilometry, na jeden váš studený start připadne třeba 500 km to je super proti mně na nějakých 20 takže auto po vás je v podstatě slušně zajetý nový kus. Nakonec to podstatné, máte v tom 3.0 benzín a ne nějakou naftu.
Ty inženýre,porovnáváš neporovnatelny..
No tim to je, že s tím moc nejezdíte. Hezký obal není vše. A taky si vsadím, že svoje auto nedokážete opravit. I výměna žárovky je problém na automechanika. Náhradní díly platíte jen za logo, výměna je pouze sektorová. Kvůli šroubku doslova měníte pulku auta. Pro mě je to nanic. Kromě toho jste bezohledný a plytvate, když měníte auta po každé dvoustovce. Tolik najede i Corolla, ale co takhle milion? Před první dvoustovkou téměř žádné auto nema problém. Manažer je prostě manažer. No neva, za moje služby zaplatite víc, než máte za den. Kvůli té své manzerske vseznalosti tropíte samé blbosti.
A6? Japonec měl před 20 lety to, čím se prašivá A6 dnes chlubí…
S obsahem souhlas, nelze porovnavat auto manažera s autem pro život na doma okresního formátu nizkoprijmoveho zamestnance… Ale lituji lidi kteří každým rokem musí prosedet (řídit) v autě 40 až x tisíc km. I kdyby měli pod sebou cokoliv až po RR! Není nad to dělat v místě nebo doma a auto jen na dovolenou, na výlety občas odvést děcka či na nákup 2x týdně. Vůbec Vám to nezávidím a také mam kolem sebe kamarády, kteří výše uvedené auta fasuji a nad podobnou debatou souhlasně povzdechnou.. Snažím se posedět v autě co nejméně hodin i když mě řízení po 35 letech a cca 800 tis. km. stále baví!
Mám Ford fiesta 13 tým rokem. Výměna oleje, výměna pneu. To je vše co se za 160 tisíc kilometrů investovalo. Jak je to možné když to není audi nebo mb. Mimochodem ty servisní prohlídky Audi stojí za několik let jako moje fiesta tedy je otázka zda tu není něco zbytečně.
Tak od roku 1994 po 2008 vůz VW Vento 1.9 D nájezd 700000 km , udržba jen spotřebák včetně dvakrát měněné lamely spojky a jednoho přítlačáku , prostě sen .Od r. Fiat Bravo 1. 4 250000 km, měněna lamela s přitlačákem a pravda výměna obou zadních konektorů ABS , termostatu jinak nic. Tak se někdy divím když se píše o nájezdu 150 tis.km .
Já preferuji japonská auta, Toyota Corolla a Yaris. 300 tisíc km , žádné poruchy neřeším,jen běžná údržba. Auta jezdí bezchybně. Na důchod chci zkusit Subaru Forester nebo Outback,každý ať si vybere,ale škodovku jsem nikdy neměl.
Přesně, my máme už patnáct let v rodině subaru forester r.v.2003 a jediná věc co se měnila a která moc spotřební nebyla byla zadní část výfuku která na jednom místě prorezla po 14 letech provozu. Je to rodinné auto takže to není žádný ultra pracant ale i tak je to velmi spolehlivý držák. Jediná větší vada je mírná začínající koroze pátých dveří a pravého prahu.
Dobrej vtip dat ,,,das auto ,,, do vedoucich pozic a japonce zazdit neeee tomu fakt neverim 😂😂😂a nejlepsi je v zebricku vochcavka a passat nic horsiho si snad clovek ani nemuze koupit😂o fordu nemluve takze toyota honda mitsubishi subaru a pak nejak ten zbytek tak bych ten zebricek asi videl👍👍
Miro máš pravdu, měl jsem služební „koncernový“ auta a jízda ,no dobrý, ale domů- ne. Neustále návštěva servisu a stejná zkušenost od kolegů. 200 tis a pryč jinak se nedopati za udržování v chodu.
A6 250 000km menil jsem jen olej, rozvody a brzdy, nic vic , a porad bez problemu
Mám 22 let starého Avensise, najeto cca 380 tisíc, má původní výfuk, pravda už trochu hlučnější…, Space Star, Mišák z Holandska u nás dojezdil po 420 tisících a to jen pro to, že už jsme ho chudáka nechtěli. Mazda 2 z 2007 je jak nová! Mezitím mi odešlo několik renaultů, dva oply a škodovka… tak nevím?!
Hodnoceni spolehlivosti z StK vypovida o peci majitelu a ne o spolehlivosti aut.
Měl jsem Honda civic 8 2,2 disel najeto 225tis. za 14 let a nemužu si stěžovat nejdrahší byla výměna spojky ☺
225 tis km za 14 let neni zadny najezd ani zatez auta, ja mam na A6 200 tis km kazde 4 roky a take kazde 4 roky A6 menim za novou a vzdy benzinovou, to se potom da mluvit o zatizenem aute a jeho spolehlivosti. Za ty 4 roky na A6 delam jen brzdy, oleje a filtry. Nikdy se mi nestalo, ze by se neco porouchalo a to jsou to auta prospikovana elektronikou. Jen jednou se porouchal mech na vzduchovem podvozku, ale to byla vada vyroby mechu a v Audi to ihned vymenili zdarma za novy.
Pane tak Vy by jste neměl o spolehlivosti psát nic protože když střídáte auta co 4 roky tak o spolehlivosti nemáte ani ponětí, a 200 tis km není na dnešní auta nic ,až budete auto vlastnit 10 let a víc tak potom ano.Bylo by smutný aby se Vám do 4 let vysralo auto za 2 mega i když i to se stává ale o to je to smutnější bohužel.
Ano spolehlivost není o 200tis.
Aby ste se s té audi nepo…
měl jsem Toledo a Passat. Sračky nehoršího kalibru. Mondeo trochu lepší, rozhodně vydrželo víc a déle a teď mám Citroeny. Všechny naprosto bez problémů, s koncernovými šmejdy se to vůbec nedá srovnat. Vůbec tu dementní tabulku nechápu. Kdo a na jakém podkladě k tomu nesmyslu dospěl.
V mém okolí jsou tři A6, všechny od nové s majitelem který na nich nešetří a u dvou se vysypal motor, chápu že je to takové to solidní auto pro taťky a pány v letech tak se předpokládá že na servis mají, ale viděl jsem jednu fakturu ze značkového servisu a podle ceny práce a dílů to vypadá že to dělají v NASA a poletí to na Mars. A6 by měla být top v antikorozní ochraně, v tom jinak spolehlivá japonská auta mají občas dost mezery, ale jsou Mercedesy co taky nehorázně hnijou. Asi je to tím že tyhle německé prémiovky se dávno v Německu nedělají, možná kompletují ale z dílů co se dělají v Maďarsku atd. Takže když zatoužím po autě z téhle lokality můžu rovnou koupit Dácii. Asi zvážím Volvo nebo Mazdu
Když jsem si přečetl článek, věřil jsem že najdu Subaru ale nestalo se. Dnes mám Imprezu už 15 let jezdí každý den a doteď jsem měnil pouze brzdy, rozvody, filtry, náplně a motorek ve dveřích řidiče. Ano mám atmosféru a jsem rád že jsem bez koroze. Na STK dostávám pravidelně pochvalu :)
Tyhle statistiky připomínají průzkumy české televize. K smíchu..
Tak téhle statistice může věřit snad jen němec. Jo a možná taky ještě blbec.
Zlatý Němec a za mě nejlépe VW Tiguan… Japonec a korejský paskvil, hrůza hrůzy…
nevíš o čem mluvíš asi závist a komplex
Jste jen zamindrákovanej ubožák kterej neví o čem mluví. Japonec v benzínu je nezničitelnej na rozdíl od koncernu a jiných zgarbů.
Japonec a paskvil? Mam treti hondu accord a nikdy jsem za 7 let provozu nic neresil,precti si neco o spolehlivosti Japoncu nez napises takovy nesmysl :-D
Mercedes-Benz třídy E kupé hmm fakt tech jezdi mraky aby to melo vypovidajici hodnotu….A koncern to urcite neni..
Tohle psal Němec placený za reklamu. Jezdím Fiatem a na STK bez problémů, mezi těmi auty nejsou běžná auta mimo firemních flotil Octavií.
Mám Audi A6 z roku 2011 najeto 290 tisíc a bez poruch a investicí. Japonec až nakonec.
Jasně že Japonec až na konec protože než se prořídíte všema zgarbama od koncernu tak Vám život už uteče.Holt někdo to zjistí hned a někomu to chvíli trvá.Nic proti Vám každý má své.
Japonec 👍👍👍.
JJ třeba Honda je skvělá,čím bych jinak sekal trávník:-)
JJ. Škoda že v hodnocené třídě se sem nedováží Accord :(
Příkladem úspěchu japonských automobilek je americký trh. Ten je – oproti evropskému – jiný v tom, že Američané považují auto za spotřební věc a při výběru se dívají na užitek vs cena a ohledně zboží (i aut) nejsou vůbec patrioti. Tudíž, když se nepočítaji pick-upy, jsou nejprodávanější právě Japonci – SUV jsou to RAV a CR-V, sedany Camry, Civic, kombíky Outback (ten to má bez boje bo prakticky chybí konkurence).
Člověk by řekl, že je to daněmi na dovoz aut do USA, ale není tomu tak.
Navíc stačí i u nás porovnat Civica nebo Mazdu 3 a Golfa nebo Octávii. Při stejných výbavách a motorizacích vycházejí Japonci opravdu o dost lépe.
Já kupoval v 2010 Civica Sport, 1.8 za 409 tis., Golfa jsem zavrhnul bo stál o 150 tis víc !!! Dnes máte Civica v topu za 720 tisíc – odpovídající Octávia je dražší a má deficit 24 kW – 134 vs 110.
A bonus – Civic 9g htb měl větší kufr než tehdejší Octávia lftb a Tourer o 10l větší kufr než odpovídající Octávia Kombi :) Což byl i důvod proč škoda přestala říkat největší kufr ve své třídě ale nahradila to slovním spojením nejprostornější ve své třídě.
No mám 10 g a je to auto pro řidiče. Honda je super
Japonce až do konce blbe
Mám suzuki swift od 2007 a stejná zkušenost. Divné.
Toyota až sedmá? Ta je celosvětově nejspolehlivější. To psal někdo kdo fandí německým autům. Škoda mluvit.
Mám 30 let starý CIVIC 4×4 a nikdy ho za němca nevyměním leda by mi ho zakázali provozovat
passat r.v. 2004? vždy to byl obecně propadák… japonci vykazují stabilně nejvyšší kvalitu, z hlediska technické je to rozdíl, ale nejde o celkovou spolehlivost vozu :))
ta statistika je k ničemu, protože ty co mají na audiny mají i na servis a na technickou vozí tyto nové auta v pojízdném stavu. Prostě statistika zavádějící. Nikoho nezajímá kolik je prasklých žárovek na technické. Ale proč nevydat statistiku, kde vyjdou dobře německá auta a trochu si nepřihřát polívčičku :) Statistika je sice pravdivá, ale nevypovídá o tom kde nejvíce utratíte na servisu.
Dobrý den, nechci nikoho urážet, ale koupil jsem fungl vw transporter t5 a 11 záručních závad. Jedna z nich převodovka v 29 tis.km ko.. Vše na záruku….
Auto olej po 10 tis. Opravdu velice šetrné zacházení… asi vadný kus. Japonec je jinde,ale I cena dílů u Japonce je opravdu zcela jinde-)).
Koncern není nejhorší, když ho nedrzite 10 let….-))
Holt babo raď…
vadny kus? haha spis vadne rozhodnuti.Koncern(predpokladam,ze myslite VW) tak nic horsiho snad na svete neexistuje
Bodejť by si Germáni na špičku svého žebříčku pustili někoho cizího. Nejspolehlivější už drahně let jsou samozřejmě Japonci.
mel jsem 17 roku nisana almeru dene vprovozu za tu dobu bez zavad tak nevi jak je to stou bednou
Já s tou Almerou už 23 let jezdím a za celou dobu jediná malá závada na alternátoru
Já už dávno německým různým tabulkám a statistikám nevěřím. Úplně se míjí s jinými , neněmeckými.Samozřejmě chápu propagandu vlastní techniky, spadá tam i Škoda, ale tolik motorových lapsů jako koncern má málo výrobců a hle, pořád vítězí, mají možná už jiný motor ale na statistice t není znát…Takže japonec ne nakonec , ale už v začátcích..
jojo, ale jde o to, ze na STK vam na vadny motor neprijdou (asi vam to ospravi pri servisu). Tam to bude asi cajk. Takze BMW apod pak muze vypadat jako spolehlive. Pak tam neni uvedeno, co to bylo za zavady apod.
Uz roky se vi, ze tento seznam TUV nema zadnou vypovidajici hodnotu. Technik TUV prichazi naservis, auto je hotove a pripravene. Uz z toho je nasne, jaka auta budou nahore. I kdyby slo o auta pripravena na STK servisem, tak vzdy budou nahore premiove znacky. Jen si vermete u nas podil skody octavia na truhu. Vetsina aut jde do firem, firmy do auta daji vic penez, jak nejaky Franta z vesnice. Ten bude jezdit az do doby, nez se neco vymele v motoru nebo v zaveseni. Az bude nejaky senam primo od servisů, kdy vše přiznaji a nahlasi pocty zavad a o jake zavady se jedna, bude jasny vysledek. 10 let jsme jezdil po servisech kalibrovat a clovek prohodi par vet s mechanikem. Napriklad u Toyoty borci rikaji, ze neznaji vymenu rozvodu na zaruku. Na tuhle otazku se clovek nesmi zeptat ve skodovce. Ale klidne se muze zeptat na STK technika, kolik tam meli aut se spatnyma rozvodama. co ten o tom vi? nic. Nemuze nic rozebrat, nema moznost podle zvuku zjistit nic, pretoze i v servisu skoda se dozvite, ze rachtani rozvodu nebo hydroštelu po 30tis je vlastnost motoru. Tyto seznamy je dobre ignorovat a udelat si vlastni obrazek o tom. Jak je co spolehlive.
No vzhledem k tomu že je v seznamu jedna jediná Toyota, tak je seznam zřejmě úplně mimo.. Není to náhodou seznam „nejméně spolehlivých automobilů“ ?:) Že by překlep ?:)
Ja mam Hondu CR-V 2016 obsahove 1.6 diesel a nemuzu si stezovat…. naprosto uzasne auto. Velke, usporne aspousta lidi mi ho obdivuje. 👍 nemenil bych
Tato tabulka evidentně neodpovídá reálnému životu. Audi a Mercedes mají být milníky spolehlivosti? Tak to je výsměch.
nevím, osobně vlastním japonce tři 25 letou miatu o kterou se pocitve staram galanta kterej dostava pravidelnej servis ale na podvozek a tak podobne celkem kaslu a swifta v podstate to sami co galant, vsude pisou zavady typu uvolnena sedacka, netesnosti nejaka koroze a tak podobne aby neco naspasli, v praci mame koncernove auta ze kterych tece olej jak krev z prorizleho prasete, brzdy skripou jak zavirani dveri v horou a tak podobne a presto ty auta prochazeji na jednicku … a vite proc ? ne prece proto ze si to majitel uplati a na zbytek se kaká … takze tak k vasim skvelim statistikam !
Nechci se zastavat koncernu, nejsem zadnej zarytej fanda, spis fandim jiny znacce, ale my teda mame v praci jen koncern, predevsim Yettiny, Karoqy, sem tam Fabie a Octavky a nemuzu rict ze by s tim byl nekdy problem, snad jen s jednim Karoqem, ale nic co by branilo v jizde a problem se okamzite pres servis vyresil a to Karoqy a Yettiny dostavaji dost zabrat hlavne v terenu, kam by je zadnej beznej uzivatel nikdy nevzal, za spodek se skrta uplne bezne a nikdy s tim nic nebylo. Ani s Fabii, kdyz jsem zustal vyset na spodku a museli jsme auto pretlacit pres hrbol. To by me zajimalo, co to ty firmy kupujou za sunky, kdyz jim z kazdy Skodovky neco tece. Ja sam mam druhou Octavku a u prvni mi po 13 letech a 250 tisicich km akorat prasknul chladic a rozsypal se mi tlumic.
Tak se přidám taky do diskuze o spolehlivosti koncernových vozů a to konktétně škoda fabia r.v. 6/2017 1.2TSI a po ujetí cca 20 tis km začali pískat přední i zadní brzdy… K autu je zaplacená záruka a servis škoda mě s tím vyhodil, že auto brzdí a mám si stěžovat na info lince škoda auto… Nenechal jsem se a po 4 měsících korespondenci za škoda auto s žádostí ať mi doloží certifikát ohledně brzd, že si s tím zajedu na státní zkušebnu a nechám to otestovat mi měnily komplet brzdy na jejich náklady, zaplatil jsem jen za práci… Dokonce jsem získal papír, na kterém bylo napsáno, že škoda podcenila brzdy a tyto se měnili do půl roku a 10 tis najetých km… Naopak můžu řict, že mám v rodině i Hondu CRV 2020 a maximánlí spokojenost…Fabia půjde z domu a kupuji dalšího japonce… Nadarmo se neříká japonec nakonec :-)))
Jasný, proč ne. Každej si kupuje to, s čim je spokojenej. Se Škodovkama od Favorita po dnešní modely mam hodně naježděno a nikdy mě nezklamaly. Neměl bych problém koupit si další Škodu, jen poslední dobou nadražili auta víc než je zdrávo. My máme v rodině zas kromě mojí RS 245 ještě Tucsona 2019 a i30 první generace a taky jsme maximálně spokojený, nikdy se na tom nic nerozbilo, takže ani Hyundai nemáme problém koupit znova. Naopak máme velice špatnou zkušenost s Fordem, ale to neznamená, že bysme do něj už nikdy něšli znova, kdyby byla slušná nabídka. Prostě byl asi špatnej kus.
Normálně bych věřil ale po propagandě plandémie nevěřím ničemu co se objeví v médiích hlavního proudu….tož asi tak.
A tento žebříček vyblil kdo automobilky nebo nějaký bazar ,ale když tomu někdo chce věřit ať věří.
Zdroj: TÜV – pokud víš, co to je. Asi jezdíš Dacií, že se tak rozčiluješ…
Pane Jiří já jsem úplně v klidu a nejezdím Dácií i když na nich nevidím nic špatného, jezdím mazdou a jsem velmi spokojený.Článek mi prostě připadá jako objednávka nějakého bazaru kterej někde vyšťáral nějaký data protože se potřebuje těchto předražených zgarbů zbavit.Článek mi prostě přijde až příliš účelový.Ale ať si každej koupí co chce.
Jiří, který autobazar patří tobě ?
V Německu jsou Dacie velice populární. Hlavně cenou. Germáni jsou holt spořiví!
Jiří, já vlastnil dvě nová auta od Škody, ale už jsem měl dost věčných poruch a tahání se zda to je na záruku či ne. Nyní jsem spokojený majitel Dácie a jezdím jen na roční prohlídky. Mé nervy už jsou bez tahanic v servisu taky v pořádku.
Martine, je to napsané už přímo v nadpise a pak i v textu: stanice technické kontroly.
dobře ty :-)
Nadpis : Měření STK
Skutečnost : Asociace českých autobazarů
:)
Audi 👍👍top
Blbější tabulku jsem neviděl.
A není ten žebříček takový proto, že luxusní auta vozí na technickou servisy a ne majitelé? A ty auta jsou logicky po prohlídkách?
A? Vy svoje auto na technickou kontrolu nepřipravujete? Vždyť je úplně jedno, jaké máte auto, na STK s ním přece jedete tak, abyste prošel bez závad.
Nikdy jsem před STK nenavštívil servis a většinou jsem prošel bez závad.Pouze jednou byla technická s lehkou závadou.Moje auta ovšem nebyli nikdy starší 10 let.
Pokud s autem jezdím denně, nájezd 40 tis. km a víc za rok, tak opravdu před technickou auto „nevylepšuji“. Technická mi vychází koncem února, tak obvykle auto ani nemyju. Cením si svého života i života jiných a proto je moje auto VŽDY v technicky bezchybném stavu, nejen týden před a týden po STK. Závady, pokud se vyskytnou, se přece odstraňují průběžně, nebo ne? Redakce, to přece nemůžete myslet vážně. Nemyslíte, že auto by mělo projít STK v kterýkoli okamžik provozu bez nějakých speciálních příprav „aby to na STK prošlo“?
A kde je napsáno cokoliv o tom, že první čtyři roky nebo pak každé dva roky nemáte údržbu dělat? Je tam napsáno, že před STK se auto připravuje. Alespoň my to tak u svých aut děláme. Může se stát, že nebude svítit nějaká žárovka, nebo bude prasklá nějaká manžeta a podobné drobnosti. Je lepší nechat auto zkontrolovat v servise ještě předtím, než na STK pojede. Ale každý dle svého uvážení, jak to děláte, je každého věc.
Přesně tak, jak tu již bylo napsáno. Auto má být v bezvadném tech. stavu průběžně a nejen kvůli TP. Navíc z mnoha dobrých důvodů jsou jakékoliv statistiky od TÜV naprosto irelevantní už ze své podstaty, protože tam sledují toliko stav při prohlídce a nikoliv před prohlídkou – jinými slovy neví, jestli před TP v servisu nevyměnili díly na polovině auta. Takže snaha možná dobrá, ale článek o ničem :-)
presne… porad to tvrdim. At udela statistiky primo servis na 100tis aut a bude jasno.
Redakce : Asociace českých autobazarů
:)