V posledních týdnech se nemluví o ničem jiném než o chystané normě Euro 7 a následném zákazu prodeje nových spalovacích aut. Půjde o velký zásah do automobilového světa, který se dotkne jak zákazníků, tak samotných automobilek. A ty už se podle šéfa značky Renault se spalovacími motory fakticky rozloučily.
Luca de Meo, šéf koncernu Renault pro magazín Politico prohlásil, že žádná automobilka v současné době nevyvíjí spalovací motor. Místo toho jsou veškeré finance směrovány do vývoje elektromobility a použití vodíku. „Nemyslím si, že ještě existuje někdo, kdo by v Evropě vyvíjel od základu nový spalovací motor. Všechny peníze jdou dnes do elektrických a vodíkových technologií,“ řekl Luca de Meo.
A nejspíš má pravdu. Jakkoliv bude zákaz prodeje nových spalovacích aut v platnosti až od roku 2035, většina automobilek má v plánu přejít na elektromobilitu dřív. Audi plánuje uvádět nová auta jen ve formě elektromobilů už od roku 2026. Jaguar ještě o rok dřív. Jde hlavně o to, že se automobilkám nevyplatí investovat do vývoje spalovacích motorů. Jejich existenci zpečetí jak zmíněný zákaz, tak také právě norma Euro 7.
Lamborghini si nemyslí, že elektrické supersporty mají smysl. I přesto ale na elektrifikaci pracuje
Ta bude mít největší dopady hlavně na dieselové motory, ale i na benzinové velkoobjemové. Bugatti končí s W16, desetiválce se také pomalu loučí, především u Lamborghini, a V12 nabízí jen hrstka aut. A lepší to nebude. Právě Lamborghini, byť nerado, oznámilo, že bude muset ubrat na objemech svých motorů a přidat hybridní technologie. Naopak třeba Hyundai se snaží udržet spalovací motory u své divize N tak dlouho, jak to jen bude možné. V Evropě to ale po roce 2035 bohužel asi nebude.