Se supersporty na letišti nebo na okruhu: Svézt se můžete i vy!

Autor: Pavel Srp - 27. 3. 2012


Máte rádi sportovní auta? Slova jako Ferrari, Porsche, BMW, Chevrolet a podobně jsou pro  vás zaklínadlem sportovního auta? Máte jedinečnou možnost se s takovými auty svézt a navíc pouze „za pár korun“. Na internetových stránkách NejlevnějšíSUPERsport.cz si můžete své vysněné auto objednat a vyzkoušet si ho na okruhu, na letišti nebo v běžném provozu. Společnost NejlevnějšíSUPERsport.cz funguje jako půjčovna luxusních vozidel spíše na dlouhodobý pronájem, který začíná již od několika hodin, ale pro své klienty nabízí také akce krátkodobé, při kterých si své vysněné auto může zkusit řídit každý.

A právě jedna taková akce se konala od pátku 23.3. do neděle 25.3. na letišti v Tchořovicích (Speedway Blatná). Návštěvníci se mohli těšit na svezení v těchto autech: BMW 1M, BMW M5, BMW Z4, Chevrolet Camaro SS, Dodge Viper, Ferrari 458 Italia, Ferrari California, KTM X-BOW, Nissan GT-R, Porsche 911 Turbo a Porsche 911 Turbo S. Jednoznačně nejvytíženější bylo KTM, hned v závěsu za ním se držela „Italia“ a pák následovaly vozy Porsche.

[nggallery id=576]

Svezení se supersportem na uměle vytvořeném okruhu z kuželů si může dovolit opravdu každý. Ceny začínají už na 99 Kč za 1 okruh, během kterého můžete vyzkoušet akceleraci, brzdy i ovladatelnost každého jednotlivého vozu. Ceny se samozřejmě liší podle modelu auta, který si vyberete. Kompletní ceník můžete prostudovat na NejlevnějšíSUPERsport.cz.

Hned po příjezdu na letiště se před námi celá nabízená plejáda vozů vyhřívala na sluníčku. Z této přehlídky koní pod kapotami až přecházel zrak. Chvíli trvalo, než jsme se vlastně dostali k tomu, proč tam jsme. Než se nás někdo ujal, trvalo to dlouhých pár desítek minut, ale omlouváme si to tím, že na akci bylo hodně lidí… Po počátečním rozpacích se konečně domlouváme, která auta vyzkoušíme. Nakonec jsme vybrali Porsche 911 Turbo S , Ferrari 458 Italia a ultimativní KTM X-BOW.

Porsche 911 Turbo S na nás opravdu zapůsobilo tím, že se, i přes své sportovní geny, dá s trochou vlastního sebeovládání (na ten plyn prostě nesmíte šlápnout těžkou nohou… :D ) používat každý den. V „normálním“ módu se auto chová poslušně, podvozek je tvrdý, ale stále nabízí přijatelný komfort, takže se nebojte, zuby vám zůstanou všechny :) V nastavení SPORT auto přiostří a podvozek ztvrdne. Nabízí se ještě nejsportovnější režim SPORT PLUS a po stisku tlačítka se z Porsche teprve stane ta pravá šelma. Reakce na povely plynu se zrychlí, motor se nechá více vytočit a při akceleraci s „nohou na zemi“ máte pocit, že ze sedaček musíte vyletět zadem a skončit snad až v motoru… Ta síla motoru, přilnavost pneumatik a souhra auta se silnicí je výborná! Ačkoliv je na všech kolech síla 390 KW/530 koní a 700Nm točivého momentu, se zapnutou stabilizací a v mírné zatáčce s těžkou nohou na pedálu plynu, nebyla žádná větší neposlušnost poznat. Pro Porsche jednoznačně jednička s hvězdičkou!

[nggallery id=577]

Ze Stuttgartu rovnou do Maranella, z Porsche přesedáváme do Ferrari. Už jen pohled do interiéru nám prozradil, že tohle auto není tak civilní, a zvuk motoru hned po nastartování to jen potvrdil. Ze zadní části se po stisknutí startovácího tlačítka ozval působivý zvuk osmiválce. Ten ve Ferrari není tak utlumený jako v Porsche. Ihned po rozjezdu bylo jasné, že Porsche a Ferrari jsou opravdu dvě rozdílná auta. Ferrari je „surovější“ – zvukem motoru, tvrdým podvozkem i strohým interiérem. Na letištním povrchu ale výraznější rozdíly v jízdě znatelné nebyly. Obě auta letí pod plynem jako „střelená“…. Ferrari má pod zadním výklopným oknem schovaný motor V8 nabízející výkon 425kW/570 koní a točivý moment 540 Nm, který, když ho využijete naplno, je doprovázen brutálním (a návykovým) zvukem motoru. Třešničkou na pomyslném dortu jsou pak meziplyny doprovázející snad každé podřazení… :) Když jsem auta vystoupil, usmíval jsem se jako „trouba“…

[nggallery id=578]

Ze sportovního Ferrari jsme zamířili ke vzoru strohosti a jednoduchosti, k vozu KTM X-BOW. Zde nehledejte klimatizaci, rádio, ani žádné jízdní asistenty nebo snad dokonce posilovače řízení a brzd. Je tu pouze volant, vy a motor. Motor v KTM je oproti předešlým supersportům maličký a jeho parametry téměř poloviční – 300 koní a 310Nm. Nejspíš si řeknete, že tohle jsou parametry téměř běžného auta, ovšem dost podstatný parametr je také hmotnost, která u KTM činí pouhých 805 kg! Tohle auto si na nic nehraje. Je to čistokrevná brutální motokára a jako motokára se na vozovce chová. Projíždí zatáčky takovými rychlostmi, o kterých by se mohlo běžným autům jen zdát. A to nejlepší na konec. KTM dokáže zrychlit z klidu na 100km/h za 3,2s! Tohle „auto“ vám dokáže zrychlením zamáčknout vaše vytřeštěné oči zpět do lebky. KTM X-BOW je čistý adrenalin bez jakýchkoliv příkras!

[nggallery id=579]

Svézt se s podobnými auty může každý, stačí se jen podívat na internetové stránky NejlevnějšíSUPERsport.cz a vybrat si auto nebo auta, se kterými byste podobné zážitky jako my chtěli okusit a jízdu si objednat. Nejbližší možnost máte od 6.4. do 8.4. opět na letišti v Tchořovicích.

 

Fotografie dalších vozů:

BMW 1M:

[nggallery id=580]

 

BMW M5:

[nggallery id=581]

 

BMW Z4:

[nggallery id=582]

 

Dodge Viper:

[nggallery id=583]

 

Chevrolet Camaro:

[nggallery id=584]

 

Ferrari California:

[nggallery id=586]

 

Nissan GT-R:

[nggallery id=585]

 

Porsche 911 Turbo:

[nggallery id=587]

-PS-/-TJ-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru