test-PGO-Speedster-II- (10)

Znáte ty dny, které začínají vážně špatně, ale končí o moc líp? Třeba je hned po ránu mizerné počasí a nechce se vám z postele a pak vám během dopoledne třeba někdo zavolá nebo se prostě přihodí něco naprosto výjimečného? Takových dní je opravdu málo a asi bych je spočítala na prstech jedné ruky. Nicméně jeden takový se mi zrovná nedávno přihodil. I když to ráno vypadalo, že nejspíš padnu za vlast – a vážně jsem neměla náladu nikoho vidět a tvářit se mile, za pár chvil se to změnilo….

A vše začalo obyčejným školením o tom, která leasingová auta se vyplatí opravovat, a která nikoliv. Ale co si budeme povídat, moc mě to moc nebavilo. Dala jsem se do řeči s tím, kdo celé školení organizoval. Po chvilce uvolněné konverzace jsme došli k tomu, že mají ve firmě na pár dní půjčenou, dle jeho slov, repliku jednoho veterána. Nedalo mi to a vyptávala jsem se, o co jde. K tomu, aby se mi zastavilo srdce, stačila jedna jediná fotka v telefonu. Šlo totiž o moderní repliku skvělého a mého opravdu oblíbeného Porsche 356 Speedster. Slovo dalo slovo a já měla přislíbenou odpolední projížďku s PGO Speedster II. Řeknu vám, že takhle vysmátá jsem dlouho nebyla…

Přečtěte si také:  Standardní Porsche 911 svého majitele nebavila, tak ji nechal upravit po vzoru dakarské legendy

Abych vám tuhle červenou krásku představila úplně od podlahy, je potřeba zmínit, že pravověrní milovníci veteránů a obzvláště Porsche 356 asi obrátí oči v sloup. Vlastnit v dnešní době veterána je opravdu těžké a finančně vcelku náročné. Někteří šťastlivci nějaký ten klasický vůz podědili po rodičích, ale většina z nás o něm jen sní. Pokud navíc budeme chtít podobná auta jakým právě Porsche 356 je, bude to opravdu velká investice. Najít totiž dnes někoho, kdo neví, co prodává, už asi není možné. Právě proto je tu ještě varianta koupě repliky – ať už opravdové nebo právě této moderní. A garantuji vám, že reakce ostatních řidičů na silnicích a lidí na ulicích, bude stejná. 🙂

test-PGO-Speedster-II- (12)

Poptávky po replikách se chytla francouzská společnost P. G. O Automobiles sídlící v městečku Alés, jež se si je moc dobře vědoma oblíbenosti a módní vlny, kterou veterány právě prožívají. Začali opravdovými replikami Porsche 356, ale postupem času začali vyrábět vlastní auta. Aktuálně mají v nabídce tři varianty, z toho dvě stále inspirované Porsche 356 – PGO Cévennes a PGO Speedster II a vlastní PGO Héméra.

Přečtěte si také:  Test Citroën Spacetourer XS 2,0 BlueHDI (2020)

V České republice se prodejem a servisem automobilů PGO zabývá pražský dealer vozů Citroen. Pokud se už teď bojíte toho, že půjde o klasického žabožrouta, pak vězte, že nikoliv. Výroba je samozřejmě prvotně situována do Francie, ale i čeští mechanici do výroby tohoto roadsteru mají co mluvit. Vždyť z jejich zlatých ručiček pochází například konstrukce plátěné střechy a většina kabeláže. Zbytek vozu je z laminátu. I přes to (nebo možná právě proto?) je v případě nehody či jiného poškození čekací doba na náhradní díl asi 14 dní. Zbytek vozu má na starosti PSA, tedy skupina Citroen a Peugeot.

Co vás asi určitě bude zajímat, jsou rozměry a hmotnost tohoto vozu. PGO Speedster II je dlouhý 3 930 mm, široký 1 720 mm a vysoký pouhých 1 260 mm. A hmotnost? Ta je díky laminátovému tělu pouhých 880 kg. Je tedy jasné, že s tímhle prckem je opravdu zábava…

test-PGO-Speedster-II- (26)

A co, že tohle auto pohání? Pod laminátovou karoserií je uložen dvoulitrový atmosféricky plněný čtyřválec s 16 ventily, jehož reakce na sešlápnutí plynu jsou bleskurychlé. Motor disponuje výkonem 110 kW/150 koní a 190 Nm točivého momentu, jež se prostřednictvím pětistupňová manuální převodovka právě z produkce PSA přenáší na zadní kola. Další technické vymoženosti byste tady však hledali jen marně. Posilovač řízení, ABS či nedej bože stabilizační systém a podobné moderní vymoženosti tu prostě nejsou. A je to ztraceně dobře. Díky tomu jsem po dlouhé době měla pocit, že auto opravdu řídím.

Pokud překonáte pocit, že jedete v něčem tak trošku unikátním, tak vás hmotnost v kombinaci se slušným výkonem motoru a pohonem zadních kol rozhodně nebude nudit. Bokem letět umí a překvapivě se v zatáčkách ani ve vyšší rychlosti nemá tendence kroutit. Má doslova vlastnosti motokáry, a to i díky kolům umístěným v rozích karoserie.

Zrychlení dokáže konkurovat opravdovým supersportům, protože na stovku vyrazíte pod 6 sekund a maximální rychlost 225 km/h jsem opravdu nezkoušela. 🙂 Chvilku jsem se sice honila s jiným autem, ale jinak jsem si spíše užívala klidnou jízdu a kochala jsem se krajinou a pohledy ostatních. Spotřebu paliva udává výrobce ve městě zhruba 11,0 litru na 100 km, mimo 6,5 a kombinovaná 8,2 litru. Ale upřímně, koho to u auta na víkendy zajímá?! 🙂

test-PGO-Speedster-II- (18)

Ale kolik az tohle auto zaplatíte? Podle přepočtu aktuálního ceníku za něj dáte kolem 1,3 milionu Kč. Samozřejmě můžete vybírat ještě z dalších dvou modelů, které má P.G.O Automobiles aktuálně v nabídce.

Přečtěte si také:  Tipy na víkend s vůní benzinu: sraz Favoritů, rally, vyjížďky, ale i food trucky

Upřímně přiznávám, že i když nešlo o klasické Porsche 356 Speedster, které nadále zůstává v mých automobilový snech, i tak mě tohle auto opravdu dostalo, a to nejen svým hrubým projevem, chybějícími bezpečnostními prvky, které z každého mouly dělají dobrého řidiče, ale i svým vzhledem. Jsem dokonce schopna odpustit mu diodová zadní světla a moderní velká 17″ kola. Ve své podstatě je to surový pokus o moderní Porsche 356, který ovšem ty méně majetné uspokojí se vším všudy. I tak ale doufám, že jednou nastane ten den, kdy se za volant opravdového Porsche 356 posadím a s větrem ve vlasech odjedu někam hodně daleko… 🙂 Tímto patří velké díky Vojtovi Černému ze společnosti Lease Plan, že mi můj velký sen alespoň o kousek přiblížil.