Doba se mění a i ti, do kterých byste to možná neřekli, se řadí mezi velmi bohaté lidi. Jsou stále mladší, vybíravější a své finance si umí náležitě užívat. A faktu, že mezi boháče, kteří rádi utrácejí své peníze za auta, a přitom to nejsou jen postarší pánové, se musí většina značek postupně přizpůsobovat. Pokud tedy chce, aby tihle mladí s tučným kontem utráceli právě u nich.
Přesně v této situaci je dnes i značka Rolls-Royce. Ta se už přizpůsobovat začala, když na trh uvedla své historicky první SUV, model Cullinan. Jeho prodeje jsou dokonce tak vysoké, že má britská automobilka co dělat, aby ho stíhala vyrábět. Ale není to jen o rozšíření modelové nabídky.
Nové vozy této značky totiž musejí klást důraz nejen na pohodlí a luxus na zadních sedadlech, ale také na kvalitní zážitky z řízení. Současní zákazníci Rolls-Royce totiž v drtivé většině usedají za volant sami a nevyužívají osobních šoférů. Ještě před pár lety to přitom, tedy, alespoň co se Rolls-Royce týče, bývalo naopak.
První jízda s novou generací Rolls-Royce Phantom, je to král luxusu
Jenomže dnes si pro tyto vozy chodí hlavně lidé do 40 let, umělci, herci, muzikanti nebo prostě jen ti, kteří chtějí a mohou utrácet. A ti nebudou sedět na zadních sedadlech s mobilem v ruce. Ti si řízení chtějí také užít! Proto Rolls-Royce zatím neuvažuje o jakémkoliv testování nebo nedej bože reálném zavedení, byť jen částečně autonomního řízení. To jeho zákazníci nechtějí. Chtějí si chytrý telefon propojit s autem, streamovat hudbu a ukázat, že patří do skupiny vyvolených, tedy těch, kteří vlastní Rolls-Royce. Je to společenský status. Na jednu stranu je to škoda, na tu druhou zase zcela pochopitelné.
Možná to celé zní jako zneuctění jedné až legendární značky, ale Rolls-Royce moc dobře ví, co dělá. Pokud by totiž prodeje neudržel, BMW Group, která ho vlastní, by ho moc dlouho asi nedotovalo. Ať se nám to líbí nebo ne, dnešní svět je jen o financích. A Rolls-Royce to moc dobře ví a logicky si chce z těch peněz utrhnout co možná nejvíce.