Dle policejních statistik se v Česku stane každých pět minut jedna dopravní nehoda. Ne ke každé musí jet policisté nebo záchranáři. Ně o každé se dozvíme. Záznam jedné konkrétní ale jen před nedávnem zveřejnila přímo policie. Chce tak upozornit na častou chybu řidičů, když přehlédnou motorkáře. Ale i motorkářů, když nejezdí správně oblečeni a mnohdy rychleji než je zdrávo.
Nehodu zachytila palubní kamera umístěná v osobním autě. Jeho řidič v křižovatce, byť na poměrně přehledném úseku, přehlédl motorkáře. Ten v plné rychlosti narazil do přední části auta, kterou přeletěl, zatímco jeho stroj zůstal na kapotě auta. Motorkáři by podle policistů měli dávat opravdu velký pozor, protože jen v Brně – venkov, odkud pochází i video, eviduje letos policie 80 takových nehod. A tři řidiči motorek při nich zemřeli.
Motorkář má proti autu bohužel výrazně menší šanci. Policisté proto doporučují, aby vždy jezdili pořádně oblečeni, s helmou, rukavicemi a všemi dostupnými ochrannými doplňky. Neměli by zapomínat na to, že na silnici nemohou nikdy nikomu věřit. A vždy by se měli dívat na to kam jedou, ne kudy jedou. Naprostým základem je také nespoléhat se na svou přednost.
Poslední zmíněný bod platí i pro řidiče. Těm pak při průjezdem křižovatky doporučujeme všechny směry raději zkontrolovat alespoň dvakrát. Je potřeba počítat s tím, že motorkář jede rychleji, na první kontrolu průjezdnosti křižovatkou jej nemusíte vidět. A to platí třeba i o předjíždění. Vždy se do zrcátka podívejte několikrát. Nikdy motorkáře (ani nikoho jiného) nevychovávejte. Zbytečně se s ním nepřetlačujte a nikdy se mu zbytečně „nelepte“ na zadek. Pokud by mu to třeba na kamínkách uklouzlo, snadno jej při nedostatečném rozestupu můžete přejet.
Takových situaci mám na kameře denně desítky !!!! A divíte se…… nikdo s tím vůbec nic nedělá !!!!
Nad Ostrovačicema se se odstavnym pruhem přiznalo červené sudy cca 150 km/h na výstražných světlech, předjel dva kamiony v právem pruhu, několik osobaků jedoucích v levém a ? … vůbec nic se neděje.
Jen za dnešní cestu z Brna do Prahy mám dalších 8 incidentů !!!!
😡😡😡
Policie by měla zahodit radary a aktivně chytat tyto hňupy co nemají na silnicích co dělat !!!
Dobry den.nevite kde to presne je dekuji.
z Brna výpadovka na Vídeň, na odbočení na Olympii nahoře na mostě
Pravý úhel schová na sloupek i náklaďák, takže motorku s klidem.
Řidič vozu nenajížděl do křižovatky stylem „teď jedu já“. Kdyby motoráře viděl, přednost by mu dal.
Znám více odstrašující případy než toto…. Auto v době srážky stojí, motorka jede sotva 40km/h. Takže blbý, ale proto se tomu říká nehoda.
„Pravý úhel schová na sloupek i náklaďák, takže motorku s klidem.“
Co tim chces rict? jaky pravy uhel bude schovavat sloupek? a jak to souvisi s tim, ze ridic auta je blb, co neda prednost motorce?
Čemu nerozumíš? Sloupek je ta věc, která drží čelní okno a často zavazí ve výhledu. Řídil jsi už někdy auto?
Pokud je tam opakovaně moc nehod,tak ať tam postaví kruháč a je to vyřešené.
Když řídím auto, tak musím mrskat hlavou, abych sloupek eliminoval. Jestli máte dojem, že za sloupkem schovaný motorkář do vás nenarazí, když mu nedáte přednost, přesunujte se prosím raději pěšky, busem, nebo vlakem. Děkuji.
Doufám, že autor komentáře je řidičský teoretik. V opačném případě je obecné ohrožení.
Spousta řidičů při přibližování ke křižovatce a odbočení vlevo často koukají nejdřív doprava a pak ani neregistrují vozidlo nebo motorku zleva. Kolikrát vystrčí předek auta do křižovatky…
Nechci polemizovat o míře zavinění či rychlosti. To mi nepřísluší ale spíše mě napadá, že čím přehlednější křižovatka, tím větší šance na karambol. A je jedno koho s čím. Možná za to může i dnešní uspěchaná doba. Snižování rychlostiu křižovatek na hlavní silnici je k ničemu – téměř nikdo to stejně nerespektuje.
Tuhle konkrétní křižovatku neznám ale je vidět, že vyúsťuje nedaleko pod horizontem a umím si představit i činnost řidiče vozu – za jízdy (byť pomalé, zastavit ho nic nenutí) se podívá vlevo – tam je volno, pak vpravo – tam také a podruhé vlevo chybí, protože mozek už je nachystaný na vjetí do křižovatky s tím, že v povědomí má uloženo „vlevo volno“ tak jen přidá a rozjede se. No a na pr*ser je zaděláno. Proč tam už dávno není „stopka“? Když, jak se uvádí v jinem komentáři, už bylo na této křižovatce nehod povícero.
Zrovna včera se potkaly dvě auta na nové a absolutně přehledné klasické křižovatce tvaru + (otevřeno cca letos v březnu, bývalé tzv. „loučení“) silnice č. 11 silnic č. 369 a 368 u Chromče. Křižovatka, že by se na ni otočil i parník a přece … Z pohledu ze silnice 369 je volný výhled – vlevo cca 600 m a vpravo ještě mnohem dále. Přes to, že se dá na hlavním tahu předpokládat vyšší provoz i rychlost (běžně se tu teď jezdí i 110-120 km/h), na příjezdu z vedlejších silnic není nic, co by řidiče nutilo k zastavení.
Obcas zasnu nad chovanim nekterych ridicu v te krizovatce – honem to nejak projet. Osobne jsem se tam proletel diky nepozornemu panovi vzduchem i s motorkou, takze vim, co to obnasi … zmena na cely zivot. Sice tam snizili rychlost, ale chtelo by to semafor, kamery a posilat pokuty.
Bože semafor a další nesmysly. Jen to zvýší agresivitu. Když už tak na hlavních tazích dělat mimoúrovňové odbočení doleva. Představa že na každé křižovatce mimo obec bude semafor, no bravo Vy jste hlava. Prostě přehlédl, přednost dával. Kdo neudělal za volantem chybu? NIKDO, a kdo tvrdí že ne tak je lhář, ale zde to mělo následky.
No ale letěl dobře přes tu kapotu. Vyhýbací manévry/pokládání motorky apod. na poslední chvíli asi už neměly smysl, to by si možná natloukl ještě víc nebo by se mohl zaklínit pod autem/motorkou. Takže (pokud nemá žádná vážnější zranění) je možná lepší letět přes tu kapotu (v nízké rychlosti). Jenže co je nízká rychlost? když se srazí dvě pohybující se vozidla cca v rychlosti 40 km/hod tak síla srážky je cca 80 km/hod.
Ale taky se násobí délka deformační zóny. Nakouřit to v osmdesáti do zdi, to je úplně jiná soutěž.
Moc se nedalo dělat, na položení nebyl čas a uhnout víc už nebylo kam. Jít přes kapotu bylo asi „lepší“ než trefit kabinu.
Při zkoumání záběrů bych řekl,že jde o nebezpečnou křižovatku.Už to,že motorkář jede do kopce a není vidět a až asi na urovní pár set metrů před křižovatkou jde registrovat není zrovna pro všechny bezpečné.Asi by pomohla před vjetím stopka.A pro ty co jedou po hlavní zpomalení a výstraha na riziko.Soudím dle záběrů -konkrétní místo neznám.
Ty jsi taky dobře mimo. Jaká nebezpečná křížovatka? Kdyby kamera natáčela více doleva , tak by byl motorkář vidět jak jede. Tudiž ho musel ten v autě vidět. A druhá věc , kdyby ten v autě při přejíždění křižovatky přidal víc plynu a zrychlyl. Tak by to stihl. Bohužel někteří řidiči než opustí kžižovatku, to někdy bývá hrozná doba.
Já jezdím jak autem,tak na motorce.Třeba dnes v obci jedu 50 a plechovky mě předjíždi.Při jízdě autem mám otevřený šíbr a když slyším motorku,tak se koukám kde je a radši mu uhnu.Nemá cenu mu dělat naschvály.
Jel jsem po hlvaní, která se zatáčela do leva na šolíchanou trojku, cca 35 km/hod. Zleva motorka a buch do předku auta, prý si myslel, že hlavní vede rovně. Motorka odepsaná, já na autě škoda celkem 150 000, jen lak předku, haubny levého blatníku a dveří 35 000Kč. Jel jsem pomalu, ani airback nevystřelil. Naštěstí bez zranění, motorkář prostě přehled značku, jak vede hlavní. Já jsem ho nemohl vidět, neboď vlevo budka zastávky a keř. Táta mí vždy říkal, já vím, že jsem na hlavní, ale ví to ten blbec na vedlejší.
Jen mě udivuje kolik tu je chytrolinu co vědí přesně co by měli dělat druzí. Oni jezdi špatně,oni dělají, oni jsou. Jen nikdo si tu neodpoví co já. Ale rozumím je to jednodušší ukazovat na druhé než si nalít čistého vína sám před sebou. Já osobně vím přesně že bych nechtěl potkat ani jednoho s těch dokonalých řidičů co jsou tady na silnici.
Za to ty jsi dokonalý.
Zkuste opravu pravopisu, Jardo. Haubna levého blatníku znamená, že máte na blatník z dvojitého plechu? Něco jako tančík? My máme na citroenu Motorhaube, čili haubnu, jen tu jednu, a pak normální blatníky. Měli jsme Škodu, BMW, Renault a všude to bylo stejné.
Souhlasím o vině řidiče osobního automobilu.Nesouhlasím s uvedenou rychlostí 65km/hod.Pokud si dobře pamatuji zákon o silničním provozu,tak většinou se všude píše o max. rychlosti a ne že nesmí řidič jet rychlostí 65km/hod.
Jezdím na kole, motorce i autem. Vše je o chování řidiče, jestli je agresivní a chová se arogantně, tak to je největší nebezpečí. Často spěchají, riskují a když dojde k havárii ,tak potom je času dost. Myslím, že by se mělo přitvrdit za takové chování na silnicích. Teď má policie dost prostředků, aby takové přestupky trestala. Mají drony, radary, vrtulníky. V cizině si to nedovolí, tam se nediskutuje.
Přeji hodně šťastných kilometrů.
Silné motorky,auta !!!k čemu?umí někdo jezdit na pohodu?tak jako jsme jezdili dříve,měli jsme z jízdy požitek a ne dneska to je džungle a o život závodit???na silná auta i motorky bych dal takovou silniční daň aby si to málo kdo mohl dovolit!!👮♀️🇨🇿
Až na to že ten motorkář jel tak 40-50….
co to meleš :D já na videu vidim starou/zánovní toyotu(auto) a adventure motorku se kterou si někdo koupí právě kvůli pohodlí aby mohl jezdit dálky a třeba i mimo silnici. A když už se budeme budeme bavit o motorkách vyrobených před rokem 2000 tak i ty měli poměr váha/výkon kvalitní vezměme např. staré 2t .Tvůj komentář s tímhle videem nemá žádnou spojitost a ještě k tomu meleš nesmysli
Počítám, že jezdíte v litrové fabii junior, všude jedete 65km/h a ostatním v provozu otravujete život za volantem. A váš text je spíš o závisti. Silně auto má své opodstatnění a výhody. Za nehodu nemůže ani silné auto, ani silná motorka (mimochodem, tato motorka nijak extra silná není). Za nehodu vždy může řidič.
Motorka jela velmi pomalu, opravdu těch 40-50. Věta v článku ,že motorkář narazil v plné rychlosti je hodně hloupá, stejně jako názor že silná auta a silné motorky nejsou dobré na ježdění po silnici. Zdanil bych hloupost.
Daň? Nesmysl. Pokud je v hlavě prázdno, je jedno čím jedu. Povinně přezkoušení všech řidičů bez rozdílu po cca každých 5 letech na polygonu. Neprojdeš – odevzdáváš ŘP a choď pěšky.
Jezdím silným strojem 90% času na pohodu…
Ale občas ten výkon zachrání jinak velmi nebezpečnou situaci.
Nejde o to možnosti nemít jde o to je mít a odpovědně používat.
Na pohodu, říkáte? Přesně jako ten pán v autě. Proč by dával přednost, když jede na pohodu a nechce se mu rozhlížet. Tihle pohodáři budou zřejmě dost nebezpeční.
Máte pravdu
Motorkář je bohužel velmi lehce přehlédnutelný a to i když zrovna náhodou dodržuje rychlostní limity. Na to musí myslet pokaždé, když na tu motorku sedne. Protože to, že měl přednost a je to jednoznačná chyba řidiče auta, mu asi moc platné není, když skončí rozemletý na sr*čky. Na té motorce prostě vždy musí myslet na to, že ho pravděpodobně někdo přehlédne a tu jízdu tomu přizpůsobit.
Motorkáři jedou v osmdesátce 150,nikde nic,pak řev našlapané mašiny a přežene se borec.Když mu tam někdo z vedlejší vjede,je vymalováno
Není to pravda. 99% motorkářů si je vědoma své zranitelnosti a jezdí podle toho. Popsané chování je ve výrazné menšině.
Kde jste přišel k těm 99%? Zrovna dnes jsem byl na kole na Suchém vrchu a to jedno procento dárců orgánů jsem tam viděl. Jezdí jak dobytkové od Jablonného do Červené Vody a zpět. To stejné je z Koutů nad Desnou do Jeseníku. To se děje na všech serpentinách s větším převýšením. A tenhle inteligent potom jede domů v provozu, než ho někdo smete na křižovatce s předností jen proto, že se k ní řítí nedovolenou rychlostí. Toto není ten případ, ale často to tak je.
Obecně motorkáři předvídají více než autíčkáři právě kvuli tomu že kolem sebe nemají klec co by je ochránila. neříkám že všichni vždy se najde nějaké procento co tohle pravidlo bude porušovat ale nehažte všechny do jednoho pytle. To samé platí o těch 150km/h na 80. dělají to i šoféři aut
Naprostý souhlas
Jak to souvisí s touto nehodou?
Je to hrozné co se děje na silnicích. Lidi začněte používat mozky a buďte k sobě více ohleduplní. Uspěchaná doba hrůza nenávidím jí!!!!!!!!
Řidič je neskutečný demencius. Sebrat řidičák a vypíchat oči, stejně je k ničemu nepoužívá.
Ten už by neměl sedat za volant